Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Pennetjes deurpanelen / kleine deurrubbertjes + elektrische ramen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Pennetjes deurpanelen / kleine deurrubbertjes + elektrische ramen

    Omdat het mooie seizoen er weer is (nou ja, op dit moment tussen de regenbuien door hier in Leeuwarden) is de wens om de elektrische ramen normaal te kunnen bedienen groot. Omdat er hier en daar wat gesmeerd moet worden en eventueel wat bekabeling moet worden nagelopen gestart met 'Operatie Raam'.
    Het eerste waar je dan tegen aan loopt zijn de deurpanelen. Kunnen relatief makkelijk worden gedemonteerd omdat er best veel bevestigingspennen zijn afgebroken. Graag wil ik hier weer werkende voor terugplaatsen: wie weet waar- / of heeft- deze zijn te krijgen / -liggen Dat geldt ook voor de kleine rubbertjes die aan weerszijde van de deurpanelen zorgen voor de opvullen van de raamrubbers (zijn ongeveer 7 cm groot; nummer heb ik niet paraat).

    En waar ik volgens mij last mee heb is een niet helemaal zuiver 'power window control unti' 443 951 257. Soms onder het rijden hoor ik links onder een relais aan het -rikketikken- en weigert mij bestuurdersraam dienst. En eigenlijk wil ik toch eerst zelf proberen op te lossen. Wie heeft hier ervaring mee en/of toevallig nog een dergelijk relais liggen.

    20160625_115608444_iOS 1.jpg20160626_124641994_iOS 1.jpg

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Pennetjes deurpanelen / kleine deurrubbertjes + elektrische ramen

    http://partscatalog.info/audi/

    daar vind je de nummers van de onderdelen, die pennetjes moet je samen met de o rondje aankopen
    kon ik nog gewoon bij de dealer vinden, worden trouwens ook nog bij andere voertuigen gebruikt.

    raamen smeer je niet, wel de geleiders zou ik met silicone olie doen, blijven de ruiten makkelijker schoon. de motoren kunnen ook roestig worden op de ankers.
    de kabel en de poeli van de kabel (waar deze zich oprold) gewoon open maken en wat wit vet erin.

    dat relaiy, gewoon openmaken en evt de solderingen ff opnieuw solderen, dat geeft al behoorlijke opluchting,
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Pennetjes deurpanelen / kleine deurrubbertjes + elektrische ramen

    Dank je, viermaal.
    De site die je doorgaf kende ik nog niet: mooi site, met duidelijke info!
    Idd, de ramen smeer je niet maar de rest wel En bedankt voor de tip: ik zal het relais er eens uithalen en openmaken. Zien wat ik aantref.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Pennetjes deurpanelen / kleine deurrubbertjes + elektrische ramen

    Dankzij aangegeven site onderdeelnr van de clipjes achterhaald, en besteld bij Bourguignon. Wat kun je blij zijn met zo iets eenvoudigs. Inmiddels deurpanelen beter vastgezet dan ze zaten. Operatie raam geslaagd voor de achterruiten; het relais komt later aan bod, samen met de passagierszijde...

    20160707_160331566_iOS.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •