Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Distributieriem verkeerd geplaatst? 2.2 C3

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Distributieriem verkeerd geplaatst? 2.2 C3

    Goeiedag forumleden,
    ik ben al enkele weekenden heel rustig bezig om de distributieriem van mijn audi 100 C3 te vervangen, een 2.2 met 115pk. Daarbij heb ik, zoals het hoort, ook de spanrol en waterpomp meegenomen. Nu heb ik 'm dit weekend voor het eerst weer gestart, en hij loopt niet zoals het hoort: je hoort de ontsteking/klepstoters veel harder tikken dan eerder. Kan het zijn dat ik ondanks alle moeite de riem één tandje verkeerd heb gezet? Wat zijn hiervoor de symptomen, en mag ik nu al rekenen op kromme kleppen of is er nog wat ruimte bij deze blokken?
    Alvast bedankt!
    Groet,
    Jelle

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieriem verkeerd geplaatst? 2.2 C3

    een tandje verkeerd en je mist vermogen, kleppen gaan niet meteen krom daardoor.
    maar!! controleer met de merktekens op het vliegwiel, nokkenas EN op het motorblokhuis!!
    de merktekens op de beschermplaat van de riem is hier niet goed voor geschikt, maar tikken van de kleppen is niet direct hieraan gerelateerd
    de eerste type gebruikte geen hyd klepstoters, het 2e type wel en daar is een goede olie en hoeveelheid belangrijk mee.
    te weinig olie in t carter laat ze tikken, net zoals een niet 100% correct ingestelde ontsteking.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •