En er zijn (iig) 2 typen regelapparaten (ik noem ze relais :oops: ).
Het verschil zat OF in de AHK (anhangerkupplung ...goed duitsch ?) of in het derde remlicht. Voor de aanhanger zijn er wel oplossingen te koop overigens ...
Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT
Aaah, ok. Ik vat 'm. We voeren de stroom naar de lampen door het relais, en wanneer ie een onlogische stroomsterkte meet, krijg je een melding in je AC. Vandaar dat die meuk dus helemaal in de kabelboom verwerkt zit.
Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT
Dat komt wel goed. Daar flans ik zelf wel iets voor in elkaar. De kneep zit 'm er in dat de totale weerstand van het circuit hetzelfde blijft, dus je moet met een relais werken. Maar die moet door een halfgeleider aangestuurd worden, want de relaisspoel zal de zaak al in de war schoppen vrees ik.
Thnks :-D
Om even terug te komen op de vraag of er meerdere prints zijn van je dash....
JA dus.
Ik heb er inmiddels 1 versleten (lompe harry dat ik ben),
Mijn originele (van de 2.8 die ik bezit) (die ligt nu hier naast me), en degene van de 2.8 quattro die ik 'gewonnen heb' op ebay (inmiddels ingebouwd).
Degene die je nu laat zien, is dat die van een ... 2.3 ?
De helft van de draadbruggen is iig anders tov mijn originele 2.8 (het ebay exemplaar werkt naar volle tevredenheid en is ingebouwd dus ik vergeleek de originele ff).
In je S4 klokkenset zit std geen digitaal klokje toch ? Heb je die er in wel zitten ?
Sorry voor het vragenvuur maar de oplossing die ik voorheen had (een aparte schakelaar geinstalleerd voor het bedienen van de analoge klok) werkt niet meer op de 'ebay-set'.
Ik hoop iig dat je het allemaal voor mekaar krijgt 8)
De print die je op de foto ziet is idd die van een standaard 2.3
Ik heb toendertijd de standaard print van de 2.3 op het S4 tellerhuis gezet, en moest om de tijdsverstelling van het analoge klokje werkend te krijgen deze draadbrug leggen. In een S4 tellerset zit geen digiklokje onder de toerenteller. De BC van de S4 set heb ik helemaal verwijderd.
Dus wat ik eigenlijk over hield is een tellerset met witte platen, en extra metertjes, met de origi aangepaste 2.3 print er achter.
Nu heb ik de 2.8 print er achterop gedrukt, en die werkt zonder aanpassingen. Het enige was dus dat ik voor de AC die RWUSEG RWUSEG schakelaar een tandje moest verzetten.
ik heb het er met olliver van audi100online.de ook over gehad toen ik m in vianden sprak, als ik het goed begrijp zitten er volgens hem (in de type44) 2 van die regelapparaatjes in. 1 voor de voorkant en 1 voor het achterlicht
volgens hem was het heel simpel: gewoon de stroom naar de remlichten aftakken voordat de draad het regelkastje in gaat
voor de koplampviaeenrelaismodificatie doe je eigenlijk hetzelfde, en dat klopt, als je de relais bij de koplampen in bouwt (zoals ik dus had gedaan) krijg je ook een foutmelding, gebruik je het kabelboompje zoals hij die verkoopt dan is er niks aan de hand
Oorspronkelijk geplaatst door herman 100quattro
Kijk, dat zijn handige tips. Zo kun je de trekhaak ook zonder foutmeldingen aansluiten dunkt mij.
Zo heb ik het ook gedaan:
zie http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...ight=autocheck.
Voor het relais zijn er 2 verschillende exemplaren, 1 voor MET 3e remlicht en in ZONDER.
Het Word doc, is zoals ik hem erin heb zitten en is dus ZONDER.
3e remlicht heb ik aangesloten, zoals beschreven, op dezelfde wijze als de trekhaak.
Succes !
:-D Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen...
Dat wordt dus 5 kilo draad door de auto trekken, voor de trekhaak en het 3e remlicht. Maar dan heb je ook wat..
http://www.audic4-online.de.vu/
Kopje Audi C4 FAQ, A19 kiezen et voila
http://www.24max.de/audi-documents/k...6_C4/C4-KI.htm
Uitgebreider dan dit krijg je het nergens :-D
Thanks... Die laatste had ik inderdaad al in de favorieten staan, en die eerste had ik al eens gezien maar kon ik niet meer teurg vinden.
Tevens heb ik hier een klapper barstensvol met originele schema's van de C4, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er in.
Vandaag de kabelboom uitgebouwd waar AC in zit. Natuurlijk is dat de grootste kabelboom die de auto rijk is, dus het was nog een hels karwei om die er uit te krijgen. Morgen dus de kabels eruit halen die voor AC gebruikt worden, en hier een nieuwe boompje van wikkelen.
Pfffff, wat zit er in een C4 veel kabel. Ongelofelijk... Doe mij maar een typ81.
ECHNIE dejenevernooittochechtnie 8)Pfffff, wat zit er in een C4 veel kabel. Ongelofelijk... Doe mij maar een typ81.
Ga morgen weer verder met mijn ATA avontuur, zal ik meteen ff je brugje checken en (als ik dat ga redden, druk druk druk) ff fotootje schieten van beide printplaten. Kijken of er veel verschil zit tussen je gepostte plaat, mijn origi 2.8 en het e-bay exemplaar).
Kijken is weten ofsow... 8)
Laat ff je vorderingen weten.
Is trouwens je print geschikt voor BC?
Dan altijd doen als je de 'insteek kaart hebt' (my opinion) das maar 1 draad trekken.....
Ben benieuwd naar het resultaat, succes.
De vorderingen:
De benodigde draden heb ik dus uit de V6 kabelboom gepunnikt, en ook de draadjes voor de buitentemperatuurmeter heb ik eruit gehaald. Kan dat meteen netjes aangesloten worden.
En op de vraag of ik BC in ga bouwen: Neen. Onze C4 rijdt op LPG, dus het verbruiks signaal zal toch als een L*L op een drumstel slaan.
YESSSS 8)
De draadbrug (zie vorige pagina) was de o0ntbrekende schakel in het geheel.
BC is aangesloten (alleen de draad voor de injectie compu nog niet, dus veel heb ik er nog niet aan ).
stuurstengel geinstalleerd, draadbrug erin, lampies BC vervangen voor rode, buitentemp meter aangesloten op de dimmer en snelheidsafhankelijke signaal. Dash wordt heel netjes nu zo langzamerhand. Stuur maar meteen gepoetst en ingevet/uitgepoetst, glimt weer alsch nieuwt 8)
Gelijk maar ff de stekkertjes opgepoetst van mijn verlichting, Sjeezus, dat scheelt een bak licht zeg :shock: (in afwachting op mijn relais final solution).
De foto's komen nog !
:-D Vandaag met de Autocheck aan de slag gegaan. Ennn.... Hij werkt! Het is een bak met draden die aangesloten moeten worden, maar dan heb je wel een gei-le functie erbij. Direct ook de koplampen voorzien van relais, en ook dat begrijpt de AC zonder te mopperen
Is dat relais verhaal veel werk/ingewikkeld (heb je maybe a picture of een how to?)
Scheelt veel in lichtopbrengst he 8) .
Alleen al de schakelaar schoonmaken tijdens de inbouw van mijn BC scheelde al een bak licht, dus een relais moet helemaal geweldig zijn.
Gefeliciteerd !