Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: koelfan slaat af na uitschakelen motor type44

  1. #21
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hehe tjah maar ik twijfel eraan of je uberhaupt 110 graden haalt met een föhn.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  2. #22

    Standaard

    Ik heb het topic nu een aantal keren gelezen maar kan er nou echt niet wijs uit worden of een doodgewoon gt tje met een kv blok ook moet gaan blazen als het contact er af is.

  3. #23
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de Coupe's (en 90's) had de ene auto wel een naloop en de andere niet (m'n Coupe uit 82 heeft het wel, de 90 weer niet en sommige Coupe GT's die ik heb gehad wel en andere weer niet (allemaal '85 en met KV blok).

    Ben er ook nog niet achter wat er voor nodig is om het achteraf in te bouwen.
    De turbomotoren hebben het geloof ik wel standaard.

  4. #24

    Standaard

    ... volgens mij heb ik dan drie oudi's zonder naloop... De fan's zijn fluisterstil als ik de contacten afzet.

  5. #25
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    De vorige Coupe GT ('88) en de Coupe Quattro ('86) van mijn broertje hebben iig beide een nakoeling

    Overigens heb ik mijn 200 nog steeds niet horen nakoelen (na het vervangen van de temp sensor) dus ik weet nog steeds niet of het wel/niet werkt... ik gebruik de auto weinig en kheb geen idee hoe snel het koel water 110 graden wordt, blijft lastig te controleren!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #26

    Standaard

    godverdomme zeg.... weer iets wat niet werkt aan men audi hahaha

    Heb trouwens nog nooit een gt gehad die na koelde... zal er is even een onderzoekje op loslaten!

  7. #27
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    bij de 200 kan het ook zijn dat je de aparte koelfan hoort die de injectoren koel houden..
    daar heb je een heel orkest als je 'm lekekr warm hebt gereden


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    ik ben ook al een tijdje bezig met de sensoren. multi function (temp sensor)
    Bij mijn coupe 2.3 ng werkt de aanjager ook niet + de tenparatuurmeter in de auto.
    Ik had laatst de sensor losgehaald en bij de sloop een andere gehaald met als gevolg dat ik nog geen resultaat heb.....
    De oude sensor had 3 pinntjes zoals het voorbeeld op die site en die wat ik gehaald had bij de sloop had er vier.
    Het gekke is dat er wel 4 kabeltjes naar de sensor gaan. (stekkertje)
    En de sloopauto waar ik het uitgehaald heb is ook een NG motor

  10. #29
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    bij de 200 kan het ook zijn dat je de aparte koelfan hoort die de injectoren koel houden..
    daar heb je een heel orkest als je 'm lekekr warm hebt gereden
    die hoor ik ook al nooit of ik rij echt te rustig =] waar zit die fan ergens en door welke temp sensor wordt die ingeschakeld? en ik dacht dat deze fan alleen tijdens het rijden aansloeg? (wat voor nut heeft het om injectoren te koelen als de motor uitstaat).
    Laatst gewijzigd door Chaos; 17-07-09 om 07:26.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  11. #30
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    die hoor ik ook al nooit of ik rij echt te rustig =] waar zit die fan ergens en door welke temp sensor wordt die ingeschakeld? en ik dacht dat deze fan alleen tijdens het rijden aansloeg? (wat voor nut heeft het om injectoren te koelen als de motor uitstaat).
    Sensor zit links aan de achterkant van je blok, op een apart plaatje. Er zit 1 (bruine) draad aan.
    Volgens mij kan je 'm aan massa leggen en dan gaat je injectorkoeling aan.
    De 'fan' is dat zwarte cilindervormige ding rechts naast je blok. Gaat met een plastic flex buis naar die zwarte trechter die over je blok heen loopt.

    Bij mij hoor ik 'm eigenlijk ook zelden, dan moet je echt hard gereden hebben en moeten het buiten ook warm zijn.
    En áls ik 'm hoor dan zoemt ie ook heel zachtjes. M'n koelfan (van de radiator) maakt veel meer herrie.

  12. #31
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    volgens mij val ik een betje door de mand hoe ik met de 200 reed


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  13. #32
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    haha rij ik altijd als een oud wijf cker :P maar ik rijd wel eens hard op de snelweg (160-180) omdat het zo lekker gaat met de 200... maar dan is er zoveel rijwind-koeling dat de water temp meestal daalt :P laatste stukje rij ik altijd rustig.

    thanx ferry, zal eens gaan sporen na die draad en testen of die fan nog werkt.

    wat de grote fan betreft dat blijft een mysterie ik meen echt dat ik dat ding in het verleden wel gehoord heb... en alles lijkt te werken als ik de draden van de temp sensor kortsluit slaan de fan en pomp aan. mijn conclussie is dan dat er geen draadbreuk is en dat het relais werkt, en de temp sensor heb ik dus vervangen (omdat die niet te testen is). zijn er nog meer componenten in dat systeem die kunnen falen?
    Laatst gewijzigd door Chaos; 17-07-09 om 09:31.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #33
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    ik ben ook al een tijdje bezig met de sensoren. multi function (temp sensor)
    Bij mijn coupe 2.3 ng werkt de aanjager ook niet + de tenparatuurmeter in de auto.
    Ik had laatst de sensor losgehaald en bij de sloop een andere gehaald met als gevolg dat ik nog geen resultaat heb.....
    De oude sensor had 3 pinntjes zoals het voorbeeld op die site en die wat ik gehaald had bij de sloop had er vier.
    Het gekke is dat er wel 4 kabeltjes naar de sensor gaan. (stekkertje)
    En de sloopauto waar ik het uitgehaald heb is ook een NG motor
    ff zoeken is namelijk besproken.
    die 4 polige sensor is vervangen door een 3 polige, steker is gelijk gebleven.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #34
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag weer ff onder de kap staan loeren, kheb de sensor van de injectie koeling ook gevonden (links achterop) als ik dit stekkertje op het blok houd dan slaat de fan wel aan, dus dat lijkt in orde.

    Maar deze fan slaat toch alleen aan als de auto op contact staat? is dus helemaal los van het nakoel systeem?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  16. #35
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Vandaag weer ff onder de kap staan loeren, kheb de sensor van de injectie koeling ook gevonden (links achterop) als ik dit stekkertje op het blok houd dan slaat de fan wel aan, dus dat lijkt in orde.

    Maar deze fan slaat toch alleen aan als de auto op contact staat? is dus helemaal los van het nakoel systeem?
    Zijn idd 2 aparte systemen (want 2 aparte sensoren).
    De injectiekoeling zou het ook moeten doen als ie van contact af is (bij mij tenminste wel). Hij kan dan minuten lang (>10) staan te koelen.

  17. #36
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hmmm ga ik dat nog eens proberen... die van mij deed het alleen op contact volgens mij... kan best zijn dat ik die injectie koeling voorheen altijd hoorde en nu niet meer... geluid kwam me opzich wel bekend voor :P

    edit: zonder contact slaat hij idd ook wel aan... toch hoor ik dat ding nooit als de motor uitstaat.

    dus die sensor zou dan kapot moeten zijn... alhoewel die kans wel erg klein is? iemand enig idee bij heoveel graden die temp sensor een signaal afgeeft?
    Laatst gewijzigd door Chaos; 27-07-09 om 11:21.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  18. #37
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    hmmm ga ik dat nog eens proberen... die van mij deed het alleen op contact volgens mij... kan best zijn dat ik die injectie koeling voorheen altijd hoorde en nu niet meer... geluid kwam me opzich wel bekend voor :P

    edit: zonder contact slaat hij idd ook wel aan... toch hoor ik dat ding nooit als de motor uitstaat.

    dus die sensor zou dan kapot moeten zijn... alhoewel die kans wel erg klein is? iemand enig idee bij heoveel graden die temp sensor een signaal afgeeft?
    tussen de 100 tot ca 130grC
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #38
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hmmm das een behoorlijke temp nog 100 graden, lijtk me ook niet echt te testen met een fohn.

    denk dat ik hem voor de zekerheid maar vervang, zo'n temp sensortje zullen de kosten ook wel niet zijn, die vand e water temp koste 18,-

    En er blaasde voorheen toch echt 1 van beide fans.... kga door tot ik dat weer voor elkaar heb :P
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •