Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 52 van de 52

Onderwerp: Mijn hemel !

  1. #41
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Overigens, je stoel opnieuw 'in vorm brengen (nieuw schuim erin) kost iets van 100 euri per kant is mij verteld (zetel / rugleuning).
    Een nieuwe schuimvulling bij de dealer doet zo'n 70 euri per kant, tis maar waar je voor kiest als je het wilt laten doen
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Toetoet hoe zit het dan met die ijzerstangen in de nieuwe schuim doen ze die dan ook erin, heb toevallig die van mij in het weekend uit elkaar gehad en van boven op nieuwe schuimlaag aangebracht het was een hels karwei dat weet ik wel want ik wou toch zeker weten de vorm ook terug hebben van de stoelen tevens heb ik toen de binnen schuim genomen van de rechterstoel en die van de linker na rechts verplaats.

  3. #43
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Geen idee, kwam toevallig ter sprake (ook gechitchat over cabrio kappen etc) aangezien ik mijn zetel inmiddels ook heb vervangen voor een nieuwe.
    Als je het exact wilt weten moet je er een belletje aan wagen.
    Ik sloeg iig niet achterover van de prijs.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  4. #44
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    De hemel gaat er hemel uit en ga de oude stof terug plakken nadat ik het schuim heb verwijderd.
    Voor 250 kan er nieuwe stof op bij bekleder trouwens maar ik ga eerst zelf aan de slag.

  5. #45
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Is dat bij die gast in leiden ? De stof voor mij was 20 euri per meter (niet m2 zoals eerder vermeld). Dus 2 meter op rol voor 4 tientjes, heb je nieuwe stof met schuimlaag eraan vast. Aan de andere kant, volgens mij moet het zo ook netjes lukken hoor, Succes !
    Laatst gewijzigd door ToeToeT; 10-10-10 om 21:38.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)


  6. #46
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn hemel !

    ZSorry, zie dit een beetje laat.
    Maar voor wie er nog mee bezig is:
    Ik had dat probleem dus ook.
    Mijn eerste idee was om aan de gang te gaan met en spuitbus met 3M spuitlijm.
    Maar dit hecht niet echt snel, en geeft natte plekken enzo met monteren, waardoor alles doornat van de lijm kan worden, met kans op vlekken etc etc.
    Als ik hem er opnieuw zou inlijmen zou ik bisontix nemen en gewoon lekker dun opzetten.
    FF laten drogen en dan de hemel ertegen drukken.
    Wel eerst proberen met een stofzuiger ofzo alle losse zooi (kruimels etc) van het hemel af te halen.
    INderdaad is het de tussenlaag / foamlaag die loslaat.

    Ik heb er uiteindelijk wit Skaai tegenaan geplakt met BisonTix. Niet origineel, iets te wit, maar het ziet er netjes uit, en das toch "the-main-point"
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  7. #47
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Zo, dit weekend maar es aan de slag gegaan. Toch maar besloten om de hemel eruit te trekken en dan binnen te bekleden.
    Eerst alle kapjes eraf, zonneklep, interieurlampjes, stoelen eruit, achterbank eruit (weet alleen niet hoe de rugleuning eruit moet.... help needed).
    De hemel kwam inmiddels zo ver naar benden dat het leek alsof ik gordijnen had.......
    Vervolgens de plaat los gewurmd van het dak met een plamurmes, kon helaas geen fohn genbruiken. Blijkt dat wat ik als model uit een sloper had gehaald (volledig karton) anders is als wat er bij mij inzit. Mijne is van glasvezel met een kartonnen laag !
    Vervolgens met een staalborstel alle oranje drap erafgekrabt, dan met een natte lap nabewerkt en te drogen gelegd. De stukjes oranje vergane (zeer kleverige !, die uit de sloper was gewoon droog en korrelig) schuim laten inderdaad nare vlekken na (zoveel mogelijk afgedekt.... operatie geslaagd, patient overleden).
    Gelukkig gaat dat er redelijk goed uit met spiritus. En toen was het weekend weer om, dus snel een stoel gemonteerd en de kap voor de gordel en met een lege Audi weer naar huis. Volgend weekend weer naar de ouders om de werkzaamheden (hopelijk) zover mogelijk af te maken.
    Laatst gewijzigd door ToeToeT; 31-10-10 om 21:56.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  8. Ad
  9. #48
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Bij the way, mbt de rugleuning:
    Ik weet dat ik plaatjes moet ombuigen zodat de leuning loskomt van de achteplaat. Vervolgens moeten de houders van de hoofdsteuen er op een of andere manier uit, dan kun je hem eruit lichten. Maar ik heb de hele koffer ruimte bekeken maar kom er absoluut niet uit ! TIPS & TRICKS please
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  10. #49
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToeToeT Bekijk Berichten
    Bij the way, mbt de rugleuning:
    Ik weet dat ik plaatjes moet ombuigen zodat de leuning loskomt van de achteplaat. Vervolgens moeten de houders van de hoofdsteuen er op een of andere manier uit, dan kun je hem eruit lichten. Maar ik heb de hele koffer ruimte bekeken maar kom er absoluut niet uit ! TIPS & TRICKS please
    je hebt als eerste een helper nodig.
    aan de binnen kant van de kofferbak, zitten thv. de hoofdsteunen geleiders, 2x2 openingen. hierin zitten de plastic geleiders geklemd.
    deze klemmen los drukken naar binnen toe (dus intern in de klemmen) en omhoog drukken zodat de helper deze kan aanpakken en eruit trekken.
    dan idd voorzichtig de metalen, omgevouwen strips verbuigen zodat deze langs de klemmen komen en de rug leuning is vrij.
    lijkt moeilijker dan het is hoor
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #50
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Die rugleuning is inderdaad ff een rotklusje. Niet zozeer moeilijk, maar je ziet eigenlijk niet wat je aan het doen ben, en je ken dr net niet bij.
    En als je die hoofdsteundingen er dan iets te hard uit haalt, heb je kans dat je bekleding scheur.
    Ook als je probeert die "vergrendeling" in te drukken met een schreovendraaier en hij schiet eraf . . .

    Ben wel benieuwd naar het eindresultaat
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  12. #51
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Viermaal heeft me geholpen de achterbank los te maken ! Hulde !.
    Status: Hemel is eruit en geplakt, nu nog terugplaatsen. Hieronder wat fotootjes.
    Tips voor degene die het ook willen proberen:
    Zorg dat je de hemel zo min mogelijk deformeert en het karton zoveel mogelijk heel houdt. Dat betekend ALLES uit de auto halen (stoelen, achterbank en alle kapjes waar de hemel aan vast zit
    Verder zou ik in het vervolg evt oneffenheden wegplamuren/opvullen met een plamuurmes en er nog een dun laagje vilt tussen plakken. Op die manier moet je toch wel een strak resultaat kunnen krijgen.
    Plak van achter naar voren en niet van voor naar achter zoals ik heb gedaan. Op die manier werk je op het makkelijkste stuk (want geen uitsparingen zonneklep etc.) met het grootste stuk stof nog op je schoot.
    Ga niet op de hemel zitten als je de stof aanbrengt (oops) maar werk van de zijkanten.
    Mooiste (LASTIG) is om zowel de hemel als de bekleding in te lijmen en dan 15 min laten drogen en dan pas plakken. Het schuim op de stof is echter zo ruw dat ik alleen de schaal heb gelijmd (stroken van 30 cm per keer) en deze goed uitgesmeerd en 15 min laten drogen, gaat ook perfect. Wel dubbel lijmen bij lastige plekken (zonneklep uitsparingen etc.) Bison tix werkt perfect maar... vast is nooit meer los, dus voorzichtig positioneren van de stof vereist.
    Lijm met een plamuurmes en niet met een lijmkam, dan is de laag ook mooi egaal.
    De hemel is inmiddels 'klaar' (misschien dat ik het truukje nog een keer ga herhalen met een donor hemel, dan is dit een mooie leerstoel geweest) maar moet nog terug in de auto.
    Op de foto's kan je mooi zien tot waar de fabriek heeft gelijmd (overigens als de hemel uit de auto is, plakt deze behoorlijk dus direct overbrengen naar de plek van actie om te voorkomen dat je allerlei zut (bladeren etc.) mee verhuisd. Verer geeft e oranje prut nare vlekken, die er overigens met spiritus best oke uitgaan, maar voorkomen is beter dan... dus de bekleding afdekken met een grote doek.

    De picaatjes:

    Donor hemel1.jpgSchuim krabben.jpgAuto leeg.jpgAuto leeg 2.jpgDonorhemel2.jpgPapier dat niet losliet van het dak.jpgPlakken.jpg


    Ik ben niet geheel ontevreden met het resultaat, maar je kunt toch enkele oneffenheden (hoogte verschillen) zien. Tis iig een stuk beter dan het gordijntje dat ik had.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  13. #52
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Mijn hemel !

    Nou, de hemel zit erin. Mega verbetering ondanks dat de kleur wel een tikkeltje lichter is.
    Desondanks is ie verre van strak, en er zijn behoorlijk wat oneffenheden nog te zien. De belangrijkste les is wel: zorg dat de schaal zo vlak mogelijk is voordat je de nieuwe laag aanbrengt. De stof met schuimlaag verhult/vult de oneffenheden maar gematigd op.
    Dus als je je hemel opnieuw wilt bekleden (goed te doen hoor) dan moet je de schaal nadat je deze hebt schoongemaakt plamuren / whatever om deze zo strak mogelijk te krijgen. En ik zou daarna een laag vilt plakken alvorens de stof aan te brengen. Dan wordt het echt strak. Qua extra werk scheelt dat niks en het werkt echt in je voordeel. For now heb ik iig geen gordijntjes meer en het stoort me niet echt. Het beestje wordt in januari 20 jaartjes oud en ik zie dit maar als gebruikssporen. Nu het interieur netjes schoonmaken en alle kapjes terugplaatsen en dan maar weer genieten, op naar de 3 ton !
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •