Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 95

Onderwerp: Audi 100 S4 Avant Quattro 1992 intro + remblokken/schijven

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Smile Audi 100 S4 Avant Quattro 1992 intro + remblokken/schijven

    Hallo beste mensen,

    Een nieuwe member hier, 'audi.100.s4.avant' aangenaam! Hoop dat ik op het juiste adres ben en dacht dus om hallo zeggen en m'n probleem uit te leggen.

    Ik heb een Audi 100 S4 Avant Quattro 1992 met de volgende problemen (althans door de lokale dealer bevonden) :

    - remblokken en schijven voorzijde
    - draagarmrubbers voorzijde
    - versnellingbak kering lekkage (weet niet hoe groot of hoe klein de lekkage is)

    Heel graag zou ik van jullie weten m.b.t. de remblokken en schijven voorzijde of ik speciaal de UFO schijven moet nemen of dat ik met iets anders (lees: goedkopers) het ook kan. Heb ik speciaal gereedschap nodig? Ik ben nu aan het rondkijken van wat er zoal mogelijk is binnen mijn kleine budget.

    had ik zojuist deze 2 remmen op Ebay gevonden, (ps: deze worden niet door mij aangeboden, ik ben op zoek naar remmen voor een acceptabele prijs):

    http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?...m=200317871549
    UFO BREMSSCHEIBEN AUDI V8 200 20V 100 S4 VA 310 x 25 mm

    en

    http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?...m=380152005981
    UFO BREMSSCHEIBEN BREMSBELÄGE AUDI 100 200 A6 V8 S4 S6


    Voor de aandrijfhoes (die kleine scheurtjes vertoond, niet door en door):

    http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?...m=260478427738
    Original Audi 100 quattro Gelenkschutzhülle 443498203D

    of

    http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?...m=200278674701
    Gelenksatz Gelenk Antriebswelle Audi 100 S4 Turbo quatt

    Je leest het al, ik ben net nieuw hier en wil graag mijn Audi 100 S4 Avant Quattro 1992 zo laten rijden hoe die als in het begin was. Ik heb intussen met heel veel plezier jullie berichten gelezen en vindt het geweldig dat er zo'n site bestaat! Nou ik heb het misschien een beetje te kort gehouden, maar wil heel graag met jullie in contact komen aangezien ik graag (veel) meer over mijn auto wilt weten! Helaas heb ik nog geen foto's van me 'bolide'. Nou dank he en tot snel! Groet, audi.100.s4.avant

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Weet je zeker dat je nu UFO's hebt?
    enigste (verantwoorde) manier is ombouwen naar HP2, daarvoor heb je de complete veerpoten en dergelijke nodig. Zoek maar eens op HP2 op ebay, of HP2 en UFO op google.

    Welke onderdeelnrs je moet hebben kun je zien in VAGCAT.com of dealer (of iemand anders ;-)) met etka raadplegen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Wow snelle reactie. Dank! Wel aan de buitenkant, dus DOOR de velg heen, lijken ze precies hetzelfde als wat ik op ebay zag.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Via http://audi100.selbst-doku.de had ik gister nog een mooie uitleg met foto's kunnen vinden, ben 'm nu kwijt...

    (maar moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of de audi 100 die op audi100.selbst-doku.de wel uit 1992 is)
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 29-09-09 om 16:56.

  5. #5

    Standaard

    Hallo,

    Als je de draagarmrubbers voor moet vervangen, vervang dan gelijk alle rubbers aan de voorzijde.

    Dus de binnenste en de buitenste van de draagarmen en de stabilisatorstang rubbers, een goede uitlijning erna en de auto stuurt weer super strak zoals een S hoort te doen!

    Kijk ook even de staat van de achterwielophanging na, bij mijn S6C4 waren de achtersabilisatorstang rubbers en de koppelstangen ook redelijk versleten. Vernieuwen is zeker de moeite waard dan, als je toch bezig bent!

    De onderdelen zelf zijn niet eens zo duur, het is alleen redelijk wat werk.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    ('FF' Tussendoor, aangezien ik hier nieuw ben en ik erg graag wil weten wat al die afkortingen zijn, waaronder "S6C4" ben ik heel benieuwd wat dat is. Sorry, maar idd, een groentje hebben jullie nu in jullie midden... hihi... maar dit terzijde)

    Ik had ergens gelezen dat de draagarmrubbers erin geperst moeten worden? Ik heb in het land rondgekeken naar de kosten en de verschillen zijn enorm! Echt enorm. Dus idd de kosten zullen het 'm in de uren gaan zitten (en juist daarom dacht ik om het niet bij de dealer te gaan doen aangezien het prijsverschil nu al 800 euro is) Ik kan wel foto's maken van de rubbers denk ik (met een goede flits vanavond en morgen erop zetten)!

  7. #7
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Als je het door een garage wilt laten doen, informeer eens bij Coen Donkers in Veghel, die zijn vaak niet duur en leveren net werk !
    S6 C4 staat voor: type = S6 (net als 100, A6 etc.) en model is C4. Daarna komt de C5 en tegenwoordig zitten we al aan de C6.

    Ben benieuwd naar de fotootjes van je bolide, Welkom
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Jouw model is ook een C4, een 100 C4 dan (de sportieve heet de S4) alleen heeft de A6 C4 (de sportieve heet de S6) een facelift gehad. De S6 C4 turbo is exact dezelfde auto die jij ook hebt maar met wat kleine uiterlijke aanpassingen....
    Verder heb ik weinig nuttige informatie voor je maar kan je melden dat ik op de foto's van je S4 zit te wachten....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ik ben bereid om door het HELE land te gaan om dit A: zo professioneel mogelijk te laten doen maar B: niet afgezet te hoeven worden omdat er opeens een 'oudje' (lees: audi 100 1992 S4) op komt dagen. "Coen Donkers" in Veghel. Ik ga ze morgen bellen en vragen voor een offerte. Nu al scheelt het zo'n 800 euro met de dealer. DANK! Waardeer het enorm, al jullie hulp!

  11. #10

    Standaard

    Ben benieuwd, Coen Donkers kan je auto goed en eerlijk beoordelen en vervangen wat vervangen moet worden wil je weer een echt strak sturende auto terug hebben.

    De dealer zou ik bij wegblijven met zo'n auto.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Mijn budget is helaas niet toereikend genoeg om de RS6/RS4 te kopen, ik wilde eigenlijk gewoon een degelijke auto hebben die goed in de bergen met en zonder sneeuw is. De lak is rondom wel wat, tja hoe zal ik het zeggen, vaag. Niet doffig, maar lichtjes kan je zeggen (als je nogal een mieren^&^&-er bent, zoals ik) dat -ie wat dof is. (het is lastig voor me om uit te leggen.) Maar het is dus wel aan te raden om zowel de remblokken als de remschijven te vervangen? Ik heb namelijk gevoeld dat de remschijf niet echt op is, maar de blokken waarschijnlijk wel. (Dit vanwege het lampje in het dashboard??? >> (!) << dat teken dus). Zoals ik al zei, ik ben niet rijk om alles in 1x te kunnen vervangen, maar wil het wel doen. Want wat is het een auto zeg! Geweldig!

    "Als je de draagarmrubbers voor moet vervangen, vervang dan gelijk alle rubbers aan de voorzijde.

    Dus de binnenste en de buitenste van de draagarmen en de stabilisatorstang rubbers, een goede uitlijning erna en de auto stuurt weer super strak zoals een S hoort te doen!" Is dat erg duur? Ik wil heel graag de auto leren kennen en 'm eigen maken (niet zo zeer in uiterlijk, maar dat als ik eraan sleutel of überhaupt meekijk met de monteur, ik voel, ruik en hoor wat er met me auto gebeurd.

    Vraagje: kan ik prijzen van dealer en non-deaers m.b.t. reperaties en/of onderdelen op de site zetten of wordt dit niet echt gewaardeerd i.v.m. concurrentiebeding? Ik weet het niet, ben nieuw hier dus ik wil niet te hard van stapel lopen. (dit ff tussendoor)

    Ik zag deze te koop aangeboden en wil ze kopen voor mijn audi 100 S4 uit 1992, maar weet niet of dit wel past... Hier is de link > http://link.marktplaats.nl/281222148
    Laatst gewijzigd door tom; 30-09-09 om 10:51.

  13. #12

    Standaard

    Jij moet hebben de 441 698 151 A dus die van marktplaats gaan niet passen.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  14. #13

    Standaard

    Welkom hier! Aan info over rubbers kan ik je niet helpen, maar we houden op 18 oktober wel een speciale 100 / A6 type C4 meeting , waarschijnlijk in Apeldoorn. Wees welkom!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  15. #14
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Ik zou nou niet direct een vergelijkend warenonderzoek hier te koop hangen tussen verschillende dealers etc, maar info met elkaar delen daar is het toch een forum voor ?
    Er komt hier regelmatig voor.... dit en dat onderdeel / onderhoud kost zo en zo veel, is dat een redelijke prijs ?

    Moderators moeten anders maar even reageren.

    IMHO als je partijen niet schoffeert / tegen elkaar uitspeelt kun je hier best zijn voor wat info.

    mbt je onderhoud, bij Coen kan je gewoon binnenlopen en vragen wat raadzaam is en wat echt nodig is + een prijsopgave. Vaak heeft ie ook wat liggen (nieuw/gereviseerd/2ehands) en zo je kosten drukken terwijl het wel een degelijk apparaat blijft.

    Succes
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Zondag 18 oktober 2009, Apeldoorn? Goed plan! Even zoeken op deze site waar de topic is, ga ik verder op onderzoek uit.

    Extra toegevoegd: kan ik dan nog wel met het lampje van die remblokken blijven rijden? ( (O) ) < dat teken.
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 08-10-09 om 00:08.

  17. #16

    Standaard

    Gewoon ff op 't linkje in mijn vorige reactie klikken, dan kom je er vanzelf
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  18. #17

    Standaard

    het uitroepteken in je dash kan heel goed je remdrukaccumulator zijn. Zoek voor een nieuwe even op custom auto craft op google.
    my first quattro was a wilkinson

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    "Is het remvloeistofpeil in het reservoir te laag en heeft tegelijkertijd het rempedaal een duidelijk grotere slag, dan kan een cicruit vn het 2-kringremsysteem zijn uitgevallen. Men kan dan weliswaar nog voorzichtig doorrijden tot de dichtsbijzijnde Audi-dealer, maar men moet echter onderweg met een hogere pedaaldruk en langere remwegen rekening houden." (aldus het originele Audi Instructieboekje)

  20. #19

    Standaard

    dat gaat over een falende hoofdremcylinder lijkt me
    my first quattro was a wilkinson

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    FF snel een foto gemaakt aan de binnenzijde van het wiel en het lijkt erop dat het zo'n UFO systeem is.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •