Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: centrale vergrendeling extra stuurmotor

  1. #1
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard centrale vergrendeling extra stuurmotor

    Hallo

    Van de week ben ik ff wezen winkelen voor de 200, dit weekend wil ik de centr.vergr. fixxen.
    Nu zit er bij mij alleen in de stuurdeur een "stuurmotor"" dus een centraal vergrendel motor/pompje met aansluitingen.
    De latere 200's vfl en de nfl hebben dat in beide deuren.

    Ik wil dat ook, das wel makkelijk.
    Maar hoe sluit ik dat aan?
    Is het simpelweg de draadkleuren bij elkaar solderen van de 2 motortjes ?????
    Dan leg ik ff een draadje overdwars door de auto heen.
    Of moeten ze beide een draad naar de centrale pomp onder de achterbank ?

    Heb iemand daar een schemaatje van ???
    Van de bedrading bedoel ik dan.
    Gewoon een simpel draadschemaatje.
    Mag misschien ook wel van een 80 of s2 zijn ofzo, volgens mij is dat principe met die luchtpomp, en motortjes met 3 draden en dergelijke altijd hetzelfde.

    niels
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  2. #2

    Standaard

    Als je het oude systeem nog hebt, kun je beter een setje scoren van een later type. De pomp is namelijk anders, en de kabelboom is ook anders. Je kan de 2 stuurdraden niet domweg aan elkaar solderen. Dat veroorzaakt oud Hollandsche kortsluiting.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    K..., euhhh Balen

    Als ik het goed begrijp is de luchtpomp onder de achterbank ook anders ????
    Dan moet ik die ook nog weer gaan halen. Een 80 heeft neem ik aan wel dezelfde.?

    Maar ik heb geen complete kabelboom gescoord.
    Alleen de twee deurpompjes tot nu toe.
    Hoe sluit ik die aan op de pomp, wat is het verschil met de huidige situatie ??
    Ik denk dat het misschien eenvoudiger is het huidige systeempje aan te passen dan alles te vervangen.
    Mede omdat ik ook geen complete vervangende boom heb.

    Dat dat kortsluiting geeft had ik ook al enigzins bedacht.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  4. #4
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Heb je hier wat aan? Dit zat bij m'n 80, en heb nog 1 reserve motor.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg cv.jpg (116,8 KB, 24 keer bekeken)

  5. #5

    Standaard

    Je zou een pomp van een 80 wel kunnen gebruiken. Alle systemen uit die tijd zijn in essentie gelijk. Maar de pomp die je nu hebt (het oude systeem) is echt anders. De 2 stuurdraden komen apart op de pomp uit bij de latere systemen
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #6
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Aha.
    Dus ik moet van de andere deur uit ook een draad rijgen naar de pomp ?
    Das misschien wel te doen.

    En uiteraard ff dat luchtslangetje de deur in aan stuurzijde, want die zit er nu ook niet.

    Ik denk dat de motor van Al-Bundy niet gaat passen.
    Ziet eruit als een after-market motor, en is niet lucht-gestuurd.
    Dan moet ik echt alles ombouwen.

    Maar ik moet b.v. op de sloop wel ff een pomp scoren uit b.v. een 80 ofzo.
    Liefts dus met de stekkers dr aan.

    En een schemaatje . . .
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  7. #7
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Dit is een motor voor een CV met afstandsbediening. Zit op de plek van de originele klep. Alleen voor zover ik kan zien aan de originele zat er geen vacuum aansluiting aan? (alleen 3 draden)

    Deze is voor het oude type, dus waarbij de motor 3 aansluitingen heeft en direct bestuurd wordt door deze motor/klep.

  8. Ad
  9. #8
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Hallo

    Klopt denk ik wel.
    Zoiets hangt er nu bij mij ook in de deur.
    In ieder geval is het zo een zwart plastic motortje.
    Origineel had de mijne denk iik geen luchtslang in de stuur-deur, was athans nutteloos.
    Ik wil weer een originele plaatsen, maar dan met slang, en aansluiten op het circuit.

    De afstand bediening van de centrale vergrendeling sluiten ze ook op die deurmotor aan geloof ik.
    Alleen licht dat bij mij nu los . . .
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    in de link die ik jouw gestuurd had, zitten ook de schema's van de cv.
    de vacuumleidingen zitten bij een vfl toch op elke deur, anders zou je deze nooit kunnen openen via de cv.
    die gehele aanstuuring werkt op een vacuum, welke de 4 portieren en de kofferbak bedient.
    dat evt alleen via de best zijde aan/uit (open dicht) geschakeld is zou direct kunnen.
    op mijn tq werken de beider voorportieren wel zo en de kofferbak (slot) niet op de portieren.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Link ???
    Moet ik onze eerdere conversaties ff opzoeken.
    Heb hem vast opgeslagen.
    De eerdere vfl's werkt het openen alleen op de stuurzijde deur.
    Dat staat ook als dusdanig in het instructieboekje, dat het cv alleen werkt op de stuurdeur.
    Alleen daar zitten er dan "stroomdraadjes" op, en geen vacuumleiding.
    Je bedient deze dan al met de sleutel.
    Volgens mij zit er GEEN luchtslang in mijn stuurdeur.
    zowiezo zit er geen schakeldraad in de bijrijders-zijde.

    Ik wil een luchtslang mijn deur in rijgen, en een schakeldraad de passagierdeur in.
    En beide pompjes vervangen.

    Dus dacht ik: als ik van beide systemen een schemaatje heb, kan ik zien wat het verschil is.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  12. #11
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    link gevonden, en schema ook.
    Is inderdaad een schema voor een systeem met 2 ""gestuurde"" deurpompjes.
    Ik heb dus momenteel een systeem met 1 ""gestuurd"" deurpompje.

    Ik zoek daar eigenlijk ook een schemaatje van.
    Dan ken ik de verschillen zien en dan kijken wat ik moet aanpassen.
    Als ik het schema zo bekijk verschilt het maar 1 draad.

    Deze week gaat ik denk ik maar eens een luchtpomp van een latere 80 winkellen denk ik.
    Neem ik direct de stekkertjes mee, kan ik hem ook aansluiten
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  13. #12

    Standaard

    Ik kan je wel aan een pomp, stuurpompje, kabelboom en luchtleidingen helpen van een Audi 80 B3
    Stuur maar een PB dan kunnen we het er even over hebben.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    link gevonden, en schema ook.
    Is inderdaad een schema voor een systeem met 2 ""gestuurde"" deurpompjes.
    Ik heb dus momenteel een systeem met 1 ""gestuurd"" deurpompje.

    Ik zoek daar eigenlijk ook een schemaatje van.
    Dan ken ik de verschillen zien en dan kijken wat ik moet aanpassen.
    Als ik het schema zo bekijk verschilt het maar 1 draad.

    Deze week gaat ik denk ik maar eens een luchtpomp van een latere 80 winkellen denk ik.
    Neem ik direct de stekkertjes mee, kan ik hem ook aansluiten
    Laatst gewijzigd door type81; 08-11-09 om 20:45.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •