Het is vaak een kwestie van wat prutsen met die beugels, maar de radio's zitten verder nergens vast.
Hallo,
ik wil mijn radio vervangen , bij mijn 100 type 44 1985 zit de originele audi radio er nog in.
ik krijg m er helaas niet uit
ik wil m wel heel houden uiteraard.
ik heb links en recht met de u vormige beugeltjes geprobeerd de radio te ontgrendelen.,
ik krijg m niet naar voren geschoven. zit de radio ook nog achteraan vast ?
nog iemand tips?
heeft iemand een zijaanzicht van de vergrendelingen? dan kan ik kijken hoe het zit.
al vast bedankt,
grt Marc
je hebt zekers 3 soorten loshaalbeugels.
die bij audi zijn dezelfde als bv Philips.
door deze erin te drukken ontgrendel je de klemmen en zou je de radio naar voren moeten trekken.
alleen is de Dinn maat vaak net ietsje krapper bemeten dus erg stroef.
als ik de beugels niet voorhanden heb, gebruik ik ook wel spijkers (met de juiste diameter) of 4 vullingen van balpennen.....
als het een niet orgi radio is, welk merk heb je dan?
bv JVC hebben een andere demontagebeugelplaat (plat ipv rond)
ook zou het kunnen zijn, maar is eigenlijk niet noodzakelijk, dat er idd een extra moer aan de achterzijde zit.
die is idd lastig te vinden/berijken.
Bedankt,
maar is niet meer nodig. ik heb m.b.v. de haynes manual de radio verwijderd.
ik heb de gehele console er uitgehaald en radio op de werkbank verwijderd. de 4 klemmen/vergrendelhaken zaten erg stevig ingeklemd; heb ik ontgrendeld met een paar schroevendraaiers aan de achterzijde. zo bleef de console netjes heel
bijgevoegd wat foto's.
mijn originele radio zat in een rubber steuntje geklemd om kantelen tegen te gaan.(dus niet geschroeft , wat ook voor schijnt te komen)
maar toch bedankt .
grt Marc
Ik zal voor de liefhebbers binnenkort een foto maken van de voorkant
maar de radio cassete is echt niet meer van deze tijd. radio mp3 is de maatstaf...hahaaa
ander zaken op mijn verlanglijstje:
-nieuwe speakers voor.
-nieuwe speakers achter.
-nieuwe speakerdraden trekken naar voor+ achter en de originele fader buiten bedrijf stellen , die kraakt geregeld /smoort door de ouderdom.
iemand ervaring met goede 2 /3 weg speakers die in de originele speakers vervangen? (originele bruine speakerroosters moeten wel weer teruggeplaatst kunnen worden).
iemand tips/ervaringen?
laat maar horen.
alvast bedankt.
grt Marc
marc.
ik zit/zat met hetzelfde idee.
ik heb gekozen om een set van Carpower NEOSET-165 16cm 2-Wege System in te bouwen.
http://www.caraudio-store.de/NEOSET-...:76406203.html
waarom?
deze geven een goed geluid, passen in de bestaande hoedenplank opening (metaal) en steken niet te diep, waardoor de risico's van kapot stoten te verwaarlozen zijn.
ik heb ze reeds langer tijd liggen, ben er alleen nog steeds niet aan toe gekomen om ze in te gaan bouwen.
dit samen met een elk zonnen scherm in de hoedenplank.
de bedrading vernieuwen is idd geen luxe maar noodzaak met die dunne draadjes.
maar ff nieuwschierig, wat ga jij als head unit gebruiken?
Ik denk dat het, als je de speakerdraden vervangt, het misschien ook handig is om een losse, zware draad te leggen vanaf de accu voor de radio.
Deze kun je dan desgewenst ook schakelen met een relais voor aan-uit op contactslot.
(schemaatje kan ik desgwenst ff maken)
En dan nog een dikke eigen mindraad.
Of naar de accu, of ergens dicht bij de radio aan het chassis.
Dit heb ik destijds in de Escort ook gedaan, en dat leverde een hele verbetering op.
Daar ging regelmatig het licht op het front minder fel branden als de radio hard stond.
Overigens heb ik aan de achterzijde van mijn radio wel zo een schoefje (eigenlijk stukje draadeind) gedaan.
Anders viel mijn radio steeds naar voren en viel mijn sper-lock schakelaar kastje er telkens uit.
Inderdaad wel zonde om zo een ori-radio eruit te halen. Ik zou hem in ieder geval wel bewaren.
Marc, even een vraag, wat zijn die twee metalen beugeltjes die je voorop je autoradio hebt gezet? is dat gereedschap of zelf gefabriceerd?
De mijne kraakt ook aan alle kanten, moet nodig vervangen worden. of draden of een originele andere die ik nog heb liggen.
Vind dat oude wel mooi, maar er moet wel een parrot op hehe.
iemand daar ervaringen mee trouwens?
Hi Mathias,
beugeltjes zelf gemaakt. maar je kan beter 4 passende spijkers nemen zoals johnny al aangeeft. dat werkt beter.
Bij mij zat de originele radio in de groene audi type 44(zie foto's hier boven ) net zo vast als in mijn witte audu type44.
om de console niet te slopen heb ik eerst de hele middenconsoel verwijderd en toen de radio op de werkbank mbv spijkers ontgrendeld en verwijderd.
nog een voordeel: je kan dan de oude bedrading ombouwen naar iso aansluiting (bruine en zwarte standaard radiostekkers)
succes.
ik heb geen ervaring met inbouw van parrot in audi.
Ik heb sindskort een pioneer radio mp3 met ingebouwde carkit met LOSSE microfoon. werkt perfect. mic staat boven de middelste luchtroosters op een klein voetje.
merk : pioneer DEH-7300BT. kost ronde de 135 euro inkl btw. heeft deels rood/oranje verlichting.
ik zal nog wel een foto maken van het weekend.
zoals beloofd nog een foto van mijn pioneer radio mp3 met ingebouwde carkit met LOSSE microfoon.
merk : pioneer DEH-7300BT.
als je de telefoon aanneemt duw je op de volumeknop; je hoort dan de beller over de audiospeakers.
volume van binnenkomend gesprek kan je met de volume(draai)knop regelen. gaat perfect.
Heb 'jaren' een Parrot Ck3000 evo gehad. Deze is wel in 4 auto's overgezet ( Astra F, 306 XSI, Saab en A3) In de Civic Aerodeck heb ik nu Ck3100 gemonteerd en in de typ44 een Kenwood Bluetooth radio met losse microfoon.
@ TS
Waarom monteer je de microfoon niet aan de A-style? Ben je veel beter te verstaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk