2b2 zit op een 1.9 5-cyl.
De vraag is meer of de hele handel pas mbt choke ed.
kwestie van naast elkaar houden.
heb nog een gloednieuwe carburateur liggen van pierburg 2b2.
ik laat lpg inbouwen in de 44 avant DS motor waar een 2e2 inzit, past deze 2b2 carburateur uberhaupt op een DS motor?
hoe gaat het dan in vermogen vooruit? of gaat ie er op achteruit?
Thanks ende groeten!
mathias
nu een andere vraag over deze carburateur:
Ik heb te lang met LPG doorgereden, kan nu niet op benzine rijden.
wat is de beste oplossing?
heb ik ook al met de type 43 gehad, in die carburateur 2b2 was het onderdeel waar de vlotternaald in zit naar buiten gekomen, waardoor de vlotternaald steeds meer op het plaatje van de vlotter kwam te liggen. Ligt dit bij deze 2e2 voor de hand?
Dat omschakelen van LPG & benzine vergeet ik te vaak in de praktijk. Is het een hele kostbare zaak als ik het systeem zoals bij g3 auto;s laat worden. Dus automatisch op benzine starten en na een paar honderd meter op lpg schakelen?
benzinestart is niet zo duur. Je vervangt simpelweg de schakelaar met een 'slimmere' (programmeerbare). Die kosten tussen de 40 en de 60 euro, mits je het zelf kan inbouwen.
Volgens mij gaat dat van ze leven nooit niet werken met een carb. moet die leeg gedraaid worden dan en dan krijgt de auto lpg samen met benzine dan, ik kan me vergissen maar ik denk dat het niet kan.
Dus dat je dit altijd handmatig moet doen, trouwens bij g3 gaat die niet naar een paar honderd meter om maar werkt dit op de motertemp. dacht ik.
kan niet? alles kan*! de vraag is of het te koop is. Het antwoord is ja (en heet dus benzinestart met programmeerbare leeglooptijd):
http://www.vogelsautogas.nl/document...schakelaar.pdf
*behalve wim kan
volgens mij maakt dat niet uit, een mechanische verdamper heeft altijd nog wel een elektronische afsluiter.
maar als je niet van plan was om het zelf in te bouwen zou ik gewoon een informeren bij een gas boer, waar woon je ergens?
Dan kun je eens informeren bij www.lucardielpg.nl