Hé! Die auto op de foto lijkt verdacht veel op mijne.. Ik denk zelfs dat het hem is..
Maar ik heb even gemeten, voor is het 37 cm, en achter 35 cm.
Op je 2e vraag kan ik helaas geen antwoord geven, daar snap ik weinig van
Groetjes Chris
Een vraag aan alle cs / csq eigenaren: ik wil graag weten wat de hoogte is van jullie auto's.
Dat wil zeggen: de hoogte gemeten aan de vooras èn aan de achteras. De afstand welke ik wil weten is de vertikale afstand van hartwiel(middelpunt naafdopje) tot onderkant/rand spatbord zowel vòòr als achter.
Tweede vraag is: zijn de veren onder een scq nog op enigerwijze te herkennen als specifieke cs veren? (Bij sommige merken auto's hebben de veren gekleurde merktekens.) Ik vind mijn csq aan de hoge kant. En ik vind 'm niet bepaald cs qua demping; eerder cd. (of cv = comfort-versleten ;o)) Hij deint niet maar wel flink wat bodyroll.
Om het e.a.a. aan te pakken is er al een setje Meyle draagarmen en Meyle camberarmpjes onderweg. Ik sta op het punt een Bilsteins voor rondom te bestellen, maar wil voordat alles eronder uit is en ik verder ga jullie data hebben. Wellicht dat er anders nog andere veren onder komen met een progressievere karakteristiek, en wellicht wat korter dus.
Hé! Die auto op de foto lijkt verdacht veel op mijne.. Ik denk zelfs dat het hem is..
Maar ik heb even gemeten, voor is het 37 cm, en achter 35 cm.
Op je 2e vraag kan ik helaas geen antwoord geven, daar snap ik weinig van
Groetjes Chris
de C3 44 met "sport onderstel" is niet zoals tegenwoordig verlaagd.
men had gewoon een autobahn cruiser in gedachte, die sportief en comfortabel is.
de dempers zijn gewoon olie dempers en de kleurcodes die jij bedoeld staan voor de uitvoering en de evt optie's (denk aan airco) die het gewicht beinvloeden.
de dempers vervangen voor Koni geel. Saghs avantage bose turbo of bilstein helpt al veel aan het omlaag brengen.
wbt de Q en sport onderstel, zit er onderscheid tussen de non Q in de afstandbus aan het schroefdraad waardoor de demper anders zit (ook is de ophanging natuurlijk anders)
door bv ook de bovenste draag/lager van de 20V sport of V8 te gebruken creeer je al meer styfheid.
door idd de draagarm rubbers te vervangen kan dit nog beter worden. ook is het mogenlijk de voorste stabi te vervangen door een dikkere (20V sport of V8 ) 18 of 20 mm en de orgi 16 naar achter te brengen(niet op alle model) werkt ook positief.
maar als je goed kijkt naar de CS sport of turbo quattro dan staan ze allemaal iets met de kont omhoog.
Verhelderend, hoe zit dat met de M10 en M12 verschillen die ik tegenkom? M12 is quattro en M10 frontantrieb?
Met kleurcodering bedoel ik veren die gekleurde ringen hebben rode en gele of dubbel groen. Elke veer heeft dan dezelfde combinatie en de combinatie hoort bij een bepaalde uitvoering. Ik heb het dus niet over de getalletjes op de sticker onder de achterklep.
Hoe staat jouw audi? Of rij jij 200?
bodyroll reduceren met andere dempers... hm. Ik ze meer in andere antirollbars.(stabi's)
Ik wist niet dat een C3 een stabi op de achteras had...
(noot: stijfheid in onderstel wil je inprincipe aan de achterkant aanbrengen zodat de neus "ongehinderd" volgt.)
Off topic @ Chris Quattro: hij is idd wat kaal: getint glas, mistlampen, schuifdak, radio-cassette of radio-cd, airco, tempomaat, metallic lakje om maar wat 'goodies' te noemen. Maar lekker weinig kilometertjes erop is ook aantrekkelijk! btw: ik ben vóór een cs meet op korte termijn! Ik wil jullie cs-sen graag eens zien; een mooie lokatie voor stoere foto's lijkt me wel wat. Ik zal tzt wel een draadje opstarten, ik heb nog geen kenteken voor mijn cs. :o(
nee
M10 is de schroefdraad montage van de C3 44 110 en 200
M12 is van de C4 100/A6
dat begreep ik, maar de extra acc werken hier ook in mee, net zoals het verschil tussen limo en avant.
bedankt voor het compliment, maar het is een 100 turbo quattro met idd zoals de CS een sportonderstel. zal proberen de meting te verichten, ben alleen het gehele wekeinde aan het werk en in het donker zie je zo weinig
de non quattro hebben een pannardstang, de eerste quattro iets dergelijks, maar meer in de vorm van een stabi.
d8 dat de aansluiting bij de vfl iets anders was dan de NFL waarbij je de voorstabi naar achter kon plaatsen.
maar ik ben geen expert hierin....
Ik ben ook zeker voor een CS meet, lijkt me erg leuk! Maar de andere CS die we hebben (die nu bij hessel staat) heeft wel mistlampen, cassettespeler, airco.. Die ziet er gewoon net iets mooier uit. Zelf vind ik vooral het interieur van deze auto lelijk. Echt een opa kleur. Zwart was mooier geweestOff topic @ Chris Quattro: hij is idd wat kaal: getint glas, mistlampen, schuifdak, radio-cassette of radio-cd, airco, tempomaat, metallic lakje om maar wat 'goodies' te noemen. Maar lekker weinig kilometertjes erop is ook aantrekkelijk! btw: ik ben vóór een cs meet op korte termijn! Ik wil jullie cs-sen graag eens zien; een mooie lokatie voor stoere foto's lijkt me wel wat. Ik zal tzt wel een draadje opstarten, ik heb nog geen kenteken voor mijn cs. :o(
Ik hou het forum in de gaten voor een CS meet!
Groetjes Chris
de VFL modellen hebben nog de extra benaming, zoals CC CD CS.
de NFL kennen dit niet meer, daar is de CS de uitvoering met sport onderstel (4 en 5 gats) extra meters, bekleding en evt een sportstoel.
maar mijn tq is dus eigenlijk een CS trim
Nee, alle quattro's C3 gebruiken M10 de M12 is echt voor de C4 serie.
sport exlusive is een 200 benaming , de 100 is dan een sport (ook niet mis hoor)
het heeft namelijk de toepassing met de inbouw van de demper en die is niet verandert bij de C3 in de fase tussen VFL en NFL.
tzal tegenvallen, kan me er zo 3 bedenken...
een algemene typ44 meeting lijkt me beter/leuker, heb je tenminste nog kans op 10 auto's oid bij elkaar te krijgen, en dan kun je altijd even gelijke modellen bij elkaar zetten voor een kiekje
De enige meetings waar ik regelmatig meerdere typ44 bij elkaar zie zijn de meetings van AACN.
We dwalen af... maar klinkt goed!
Mijn cs staat overigens net zo hoog/laag als die van ChrisQ. Ik heb overigens nog geen besluit genomen, maar een set Bilsteins spreken me bijzonder aan! En eigenlijk ook een H&R sportverenset; 40mm tiefer.
> Wordt dat wat jongens? 40mm tiefer, 7J Ronals R8, treser achterlichten, CAC uitlaat, Schrick nokkenas... of gaat het té ver?