Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 56

Onderwerp: Hoe hoog staat jouw C3 cs / csq ?

  1. #1

    Standaard Hoe hoog staat jouw C3 cs / csq ?

    Een vraag aan alle cs / csq eigenaren: ik wil graag weten wat de hoogte is van jullie auto's.
    Dat wil zeggen: de hoogte gemeten aan de vooras èn aan de achteras. De afstand welke ik wil weten is de vertikale afstand van hartwiel(middelpunt naafdopje) tot onderkant/rand spatbord zowel vòòr als achter.

    Tweede vraag is: zijn de veren onder een scq nog op enigerwijze te herkennen als specifieke cs veren? (Bij sommige merken auto's hebben de veren gekleurde merktekens.) Ik vind mijn csq aan de hoge kant. En ik vind 'm niet bepaald cs qua demping; eerder cd. (of cv = comfort-versleten ;o)) Hij deint niet maar wel flink wat bodyroll.

    Om het e.a.a. aan te pakken is er al een setje Meyle draagarmen en Meyle camberarmpjes onderweg. Ik sta op het punt een Bilsteins voor rondom te bestellen, maar wil voordat alles eronder uit is en ik verder ga jullie data hebben. Wellicht dat er anders nog andere veren onder komen met een progressievere karakteristiek, en wellicht wat korter dus.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 12-03-10 om 09:25.
    turn in turn out turn on

  2. #2
    ChrisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    565
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Hé! Die auto op de foto lijkt verdacht veel op mijne.. Ik denk zelfs dat het hem is..
    Maar ik heb even gemeten, voor is het 37 cm, en achter 35 cm.
    Op je 2e vraag kan ik helaas geen antwoord geven, daar snap ik weinig van
    Groetjes Chris
    Laatst gewijzigd door ChrisQuattro; 12-03-10 om 12:59.
    Audi 100 CS Quattro '86 & Audi 100 CS Quattro '87

  3. #3

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Thanx Chris! Dit is waarschijnlijk de jouwe toen die nog bij Hessel stond. Bevalt 'ie goed?
    turn in turn out turn on

  4. #4
    ChrisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    565
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Dan is het hem zeker ja Hij bevalt zeker prima! Alleen de vorige was toch iets 'dikker' met de achterraam tekst, en zilveren letters achterop..

    En nu weer ontopic:P
    Audi 100 CS Quattro '86 & Audi 100 CS Quattro '87

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    de C3 44 met "sport onderstel" is niet zoals tegenwoordig verlaagd.
    men had gewoon een autobahn cruiser in gedachte, die sportief en comfortabel is.
    de dempers zijn gewoon olie dempers en de kleurcodes die jij bedoeld staan voor de uitvoering en de evt optie's (denk aan airco) die het gewicht beinvloeden.
    de dempers vervangen voor Koni geel. Saghs avantage bose turbo of bilstein helpt al veel aan het omlaag brengen.
    wbt de Q en sport onderstel, zit er onderscheid tussen de non Q in de afstandbus aan het schroefdraad waardoor de demper anders zit (ook is de ophanging natuurlijk anders)
    door bv ook de bovenste draag/lager van de 20V sport of V8 te gebruken creeer je al meer styfheid.
    door idd de draagarm rubbers te vervangen kan dit nog beter worden. ook is het mogenlijk de voorste stabi te vervangen door een dikkere (20V sport of V8 ) 18 of 20 mm en de orgi 16 naar achter te brengen(niet op alle model) werkt ook positief.
    maar als je goed kijkt naar de CS sport of turbo quattro dan staan ze allemaal iets met de kont omhoog.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Verhelderend, hoe zit dat met de M10 en M12 verschillen die ik tegenkom? M12 is quattro en M10 frontantrieb?
    Met kleurcodering bedoel ik veren die gekleurde ringen hebben rode en gele of dubbel groen. Elke veer heeft dan dezelfde combinatie en de combinatie hoort bij een bepaalde uitvoering. Ik heb het dus niet over de getalletjes op de sticker onder de achterklep.
    Hoe staat jouw audi? Of rij jij 200?
    bodyroll reduceren met andere dempers... hm. Ik ze meer in andere antirollbars.(stabi's)
    Ik wist niet dat een C3 een stabi op de achteras had...

    (noot: stijfheid in onderstel wil je inprincipe aan de achterkant aanbrengen zodat de neus "ongehinderd" volgt.)

    Off topic @ Chris Quattro: hij is idd wat kaal: getint glas, mistlampen, schuifdak, radio-cassette of radio-cd, airco, tempomaat, metallic lakje om maar wat 'goodies' te noemen. Maar lekker weinig kilometertjes erop is ook aantrekkelijk! btw: ik ben vóór een cs meet op korte termijn! Ik wil jullie cs-sen graag eens zien; een mooie lokatie voor stoere foto's lijkt me wel wat. Ik zal tzt wel een draadje opstarten, ik heb nog geen kenteken voor mijn cs. :o(
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 12-03-10 om 19:54.
    turn in turn out turn on

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Verhelderend, hoe zit dat met de M10 en M12 verschillen die ik tegenkom? M12 is quattro en M10 frontantrieb?(
    nee
    M10 is de schroefdraad montage van de C3 44 110 en 200
    M12 is van de C4 100/A6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Met kleurcodering bedoel ik veren die gekleurde ringen hebben rode en gele of dubbel groen. Elke veer heeft dan dezelfde combinatie en de combinatie hoort bij een bepaalde uitvoering. Ik heb het dus niet over de getalletjes op de sticker onder de achterklep.(
    dat begreep ik, maar de extra acc werken hier ook in mee, net zoals het verschil tussen limo en avant.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Hoe staat jouw audi? Of rij jij 200?(
    bedankt voor het compliment, maar het is een 100 turbo quattro met idd zoals de CS een sportonderstel. zal proberen de meting te verichten, ben alleen het gehele wekeinde aan het werk en in het donker zie je zo weinig
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    bodyroll reduceren met andere dempers... hm. Ik ze meer in andere antirollbars.(stabi's)
    Ik wist niet dat een C3 een stabi op de achteras had...(
    de non quattro hebben een pannardstang, de eerste quattro iets dergelijks, maar meer in de vorm van een stabi.
    d8 dat de aansluiting bij de vfl iets anders was dan de NFL waarbij je de voorstabi naar achter kon plaatsen.
    maar ik ben geen expert hierin....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8
    ChrisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    565
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Off topic @ Chris Quattro: hij is idd wat kaal: getint glas, mistlampen, schuifdak, radio-cassette of radio-cd, airco, tempomaat, metallic lakje om maar wat 'goodies' te noemen. Maar lekker weinig kilometertjes erop is ook aantrekkelijk! btw: ik ben vóór een cs meet op korte termijn! Ik wil jullie cs-sen graag eens zien; een mooie lokatie voor stoere foto's lijkt me wel wat. Ik zal tzt wel een draadje opstarten, ik heb nog geen kenteken voor mijn cs. :o(
    Ik ben ook zeker voor een CS meet, lijkt me erg leuk! Maar de andere CS die we hebben (die nu bij hessel staat) heeft wel mistlampen, cassettespeler, airco.. Die ziet er gewoon net iets mooier uit. Zelf vind ik vooral het interieur van deze auto lelijk. Echt een opa kleur. Zwart was mooier geweest
    Ik hou het forum in de gaten voor een CS meet!
    Groetjes Chris
    Audi 100 CS Quattro '86 & Audi 100 CS Quattro '87

  10. #9

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Dat draadje komt; eerst een kenteken voor m'n cs hebben. Hoeveel cs-sen zijn er hier op ut 4rum? Ik neem aan meer dan jij en ik.
    Heb jij de originele radio erin laten zitten, of heb je er een moderne in gezet?
    turn in turn out turn on

  11. #10
    ChrisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    565
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Ik weet het niet. Ik heb er nog niet meer gehoord.. Maar ik neem ook niet aan dat wij de enige zijn.
    Ik heb een originele radio in beide CS'en volgens mij
    Audi 100 CS Quattro '86 & Audi 100 CS Quattro '87

  12. #11
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    de VFL modellen hebben nog de extra benaming, zoals CC CD CS.
    de NFL kennen dit niet meer, daar is de CS de uitvoering met sport onderstel (4 en 5 gats) extra meters, bekleding en evt een sportstoel.
    maar mijn tq is dus eigenlijk een CS trim
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #12

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Zeker dat er geen M12 gebruikt wordt in de C3? Mijn 100 is een sport exclusiv (met de brede wielkasten). Deze heeft gasdempers en ik dacht dat deze M12 zijn...

  14. #13
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Nee, alle quattro's C3 gebruiken M10 de M12 is echt voor de C4 serie.
    sport exlusive is een 200 benaming , de 100 is dan een sport (ook niet mis hoor)
    het heeft namelijk de toepassing met de inbouw van de demper en die is niet verandert bij de C3 in de fase tussen VFL en NFL.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #14
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Dat draadje komt; eerst een kenteken voor m'n cs hebben. Hoeveel cs-sen zijn er hier op ut 4rum? Ik neem aan meer dan jij en ik.
    Heb jij de originele radio erin laten zitten, of heb je er een moderne in gezet?
    tzal tegenvallen, kan me er zo 3 bedenken...

    een algemene typ44 meeting lijkt me beter/leuker, heb je tenminste nog kans op 10 auto's oid bij elkaar te krijgen, en dan kun je altijd even gelijke modellen bij elkaar zetten voor een kiekje

    De enige meetings waar ik regelmatig meerdere typ44 bij elkaar zie zijn de meetings van AACN.
    Laatst gewijzigd door Chaos; 15-03-10 om 09:32.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  16. #15
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    je vergeet de 44 meet in D
    daar vind je helaas weinig "gewone"44 maar vooral veel 20V

    maar een eigen meeting organiseren is wel interesant.
    evt iets voor bij Pedro?
    deze heeft binnen ook nog 2 44 staan
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #16
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Meeting bij Pedro ben ik voor :P
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  18. #17

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    We dwalen af... maar klinkt goed!
    Mijn cs staat overigens net zo hoog/laag als die van ChrisQ. Ik heb overigens nog geen besluit genomen, maar een set Bilsteins spreken me bijzonder aan! En eigenlijk ook een H&R sportverenset; 40mm tiefer.
    > Wordt dat wat jongens? 40mm tiefer, 7J Ronals R8, treser achterlichten, CAC uitlaat, Schrick nokkenas... of gaat het té ver?
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-03-10 om 20:28.
    turn in turn out turn on

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Het is jouw auto...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Wordt het geen zigeunerbak, dat is eigenlijk de vraag. Ik verwacht niet dat jullie de upgrades gaan betalen voor me... hehe! ;o)

    Nu is 'ie nog errug braaf...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-03-10 om 21:10.
    turn in turn out turn on

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe hoe staat jouw C3 cs / csq ?

    Voor zo'n relatief zeldzame auto zou ik het bij 'braaf' houden. Vooral de brulpijp lijkt me wat OTT.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •