Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 84

Onderwerp: Stuurbekrachtigingsslang lekt

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Waar en op welke locatie kan ik die spanner vinden? Dank voor ieders respons.
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 31-08-10 om 06:44.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    (AJB HELP!) (ben maar alleen zonder enige ervaring )

  3. #43
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Waar en op welke locatie kan ik die spanner vinden? Dank voor ieders respons.
    (AJB HELP!) (ben maar alleen zonder enige ervaring )

    spanner is span rol, deze zit dus bij de snaar en loopt loos mee om de zaak op spanning te houden
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Ok dank je wel viermaal, ik ben er nu mee bezig maar ik krijg de radiateur niet vrij genoeg om via de zij- en bovenkant bij die pomp te komen om hem los te maken. Alle bouten van de radiateur zitten los, maar ben bang dat de slangen die aan de rechter(onder)kant zitten te strak zitten en/of bij de koppelingspunten af zullen breken. Daarom de vraag of ik de radiateur leeg moet laten lopen en zoja, hoe doe ik dat dan? Via de zwarte schroef aan de linker onderkant? De auto staat nu bij lekker droog en warm in de garage. Het is leuk om te sleutelen!!!! (let maar niet op mij, het is namelijk de 1e keer dat ik eraan sleutel)
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 09-09-10 om 18:22. Reden: Trouwens, men mag mij ook bellen voor VEEL MEER ADVIES: 0629413678

  5. #45
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Ok dank je wel viermaal, ik ben er nu mee bezig maar ik krijg de radiateur niet vrij genoeg om via de zij- en bovenkant bij die pomp te komen om hem los te maken. Alle bouten van de radiateur zitten los, maar ben bang dat de slangen die aan de rechter(onder)kant zitten te strak zitten en/of bij de koppelingspunten af zullen breken. Daarom de vraag of ik de radiateur leeg moet laten lopen en zoja, hoe doe ik dat dan? Via de zwarte schroef aan de linker onderkant? De auto staat nu bij lekker droog en warm in de garage. Het is leuk om te sleutelen!!!! (let maar niet op mij, het is namelijk de 1e keer dat ik eraan sleutel)
    gewoon een teil eronder en de onderste slang losmaken is het eenvoudigst.
    maar er zit in het midden onderaan de radiateur ook nog een montage punt, bereijk je alleen van onderaf!
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Ok! Ik ga kijken! Dank!

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    De twee verbindingsstukken aan de rechteronderkant die naar en van de radiateur lopen zijn erg kort om de rotatie en dus de ruimte die nodig is te maken. Het is echt enorm krap allemaal. (hooguit 8cm ruimte) De grote ventilatie vin die voor de pomp zit en dus de ruimte belemmert om de pomp in z'n geheel los en vast te maken krijg ik hierdoor niet los. (misschien heb ik wel ik erg korte (verbindingsslangen) (OF ik heb iets vergeten verder iets los te maken)

  8. Ad
  9. #48
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    bij mijntq komt de vin+motor tesamen met de radiateur eruit, daarna kan ik pas de zaak loshalen.
    mischien bij jouw ook?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    De kleine vin+motor van de vin zitten inderdaad aan de radiateur vast, maar ik kan deze losschroeven en daardoor een cm of 7 (de diepte van de vin en de diepte van de afdek kap van de grote kap) meer creëren. Maar dan nog kan ik er niet bij. Ik zal vanavond wat foto's met bijschrift maken, wordt het wat duidelijker ;-)!

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Hierbij wat foto's met letters erbij. De letters staan voor vragen/problemen en zou het enorm waarderen als er iemand met een antwoord daarop kan komen ;-)!

    A: waar dient dat voor en hoe kan ik het losmaken?
    B: hoe kan de riem zodanig loshalen en weer een nieuwe bevestigen zonder noemenswaardige kracht te gebruiken vanwege de hoge spanning die op de rubberen riem staat?
    C: kan ik deze losdraaien zonder problemen en 'm opnieuw bevestigen aan de nieuwe pomp? Of moet ik nog ergens rekening meehouden?
    D: kan ik deze losdraaien zonder problemen en 'm opnieuw bevestigen aan de radiateur? Of moet ik nog ergens rekening meehouden? Deze twee zijn degene die er voor zorgen dat ik de radiateur niet verder kan bewegen om meer ruimte te creëren.
    E: toen ik deze een heel klein beetje los schroefde kwam er een scherpend sissend geluid uit en wat vloeistof. Ik heb 'm vervolgens weer dichtgedraaid, omdat ik niet wist wat die hoge druk was. Kan iemand mij dat uitleggen?
    F: om meer ruimte te kunnen krijgen moet ik ook wellicht deze losdraaien om de bocht te kunnen maken. Kan dat?
    G: kan ik deze losdraaien zonder problemen en 'm opnieuw bevestigen aan de radiateur? Of moet ik nog ergens rekening meehouden?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #51
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    jij zit aan je airco radiateur aansluitingen, radiateur aansluitingen zijn dikke rubber slangen, airco slangen zijn dun en voorzien van wartels dus hier afblijven !! dwz C en D foto, deze moet je dus niet loshalen
    als ik het corect zie, dan zit er onder B een airco compressor, deze heeft ook een afstel/span meganiek. maak dit meganiek wat losser en de spanning is van de multieriem af (altans bij mijn TQ) dit zelfde kan ook bij de dynamo en je krijgt (als het goed is ) de ruimte.
    normaal zit aan de radiateur een sensor welke je laat zitten en alleen de stekker afhaalt, de rubber slangen losmaakt, de 3 of 4 bevestigingen tussen chassis en radiateur losmaakt en deze verwijdert zonder de airco radiateur. deze laatste heb je nu drukloos gemaakt en mag later dus weer gecontroleerd en af gevuld worden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    "wartel" = http://nl.wikipedia.org/wiki/Wartel

    C en D heb ik niet losgehaald. (Dus al met al moet ik het met de ruimte doen die er nu tussen zit anders moet ik die airco laten controleren en afgevuld worden. Ik heb dus C en D niet losgehaald, maar letterlijk maar voor 2 sec. open en dicht gedraaid.)

    Onder B zit een grijs/zilverkleurig wiel met tandjes zoals je kunt zien. Nou, dat wiel zit met 4 bouten aan de grote vin bevestigt. Zonder die grote zwarte plastic vin los te halen kon ik niet bij de pomp komen. ACHTER B zit dus de pomp die ik moet vervangen. OMDAT er zoveel kracht op die riem en dus op dat "tandwiel" staat ben ik bang als ik B dus losdraai de boel of afbreekt of afknakt. DAAROM wil ik graag weten hoe lid "Heltec" dat gedaan heeft. Maar die reageert niet (meer). Ik zou HEEL graag met hem in contact willen komen en vragen hoe hij alles vervangen heeft. Ziehier meer info daarover : http://www.audiforum.nl/forum/garage...di-100-s4.html

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    VRAAG: Hoe kan iemand mij in simpel en duidelijk Nederlands uitleggen hoe ik het onderdeel wat met rood is omcirkeld los krijg?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #54

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    de riem kun je ontspannen door op de spanner (A) sleutel 15 of 17 te zetten en hem te draaien, heb het even zo goed mogelijk getekend in je plaatje met geel. dan kun je door het gat bij de groene pijl een (bijvoorbeeld) inbussleutel insteken en zo de spanner blokkeren. dit kun je ook doen bij de poelie van de stuurbekrachtigingpomp bij de blauwe pijl, anders draait hij mee als je hem probeert los te draaien. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen.

    AUDI%20001.jpg
    '03 Audi S4 avant H6

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Het blokkeren van zowel de spanner (A) en de poelie (B) is mij nu duidelijk. Maar wat bedoel je met "sleutel" 15 0f 17? Is dat steeksleutel, inbus of iets anders? Voor mij lijkt het er namelijk op dat het er een schroevedraaier in moet. (ben nog niet wezen kijken in de garage, ga ik zo doen ;-))

    Harstikke bedankt voor de uitleg herman1988!

    VRAAG: Moet ik nog iets markeren met een viltstift bij de poelie (B) EN de riem ten opzichte van de zwarte "poelie" hoe die moeten staan ten opzichte van elkaar? Dus dat wanneer ik de nieuwe riem erop heb zitten er niet iets kapot kan gaan omdat ik de riem of verkeerd of op een ongelijke verhouding van de 2 poelies erop heb gezet?

  17. #56

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    sleutel 15 of 17 is de steeksleutel die je op de spanner zet, die past precies op dat nokje van de spanner. doormiddel van bijvoorbeeld een inbussleutel of kleine schroevendraaier door het gat te steken kun je het zaakje blokkeren zodat je niet de hele tijd de steeksleutel op spanning moet houden, het stelt eigenlijk niet voor als je weet hoe het werkt. als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.
    '03 Audi S4 avant H6

  18. #57

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    VRAAG: Moet ik nog iets markeren met een viltstift bij de poelie (B) EN de riem ten opzichte van de zwarte "poelie" hoe die moeten staan ten opzichte van elkaar? Dus dat wanneer ik de nieuwe riem erop heb zitten er niet iets kapot kan gaan omdat ik de riem of verkeerd of op een ongelijke verhouding van de 2 poelies erop heb gezet?
    nee je hoeft eigenlijk niks te markeren, waar je alleen op moet letten is wanneer je de poelie van de stuurbekrachtigingspomp eraf haalt dat je hem het zelfde terug zet en niet precies andersom.
    '03 Audi S4 avant H6

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    "airco slangen zijn dun en voorzien van wartels "

    zoals deze : http://cgi.ebay.de/Audi-100-C4-A6-2-...#ht_2625wt_913

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    "het stelt eigenlijk niet voor als je weet hoe het werkt" ik weet niet hoe het werkt, eigenlijk is het onbegrijpelijk voor me....

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Moet ik die 3 inbusbouten nu losdraaien? Ben bang dat als ik die 3 inbusbouten losdraai de gehele zaak losschiet ivm de kracht die erop staat vanwege de riem...

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •