Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 84

Onderwerp: Stuurbekrachtigingsslang lekt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Stuurbekrachtigingsslang lekt

    Hallo beste mensen,

    De stuurbekrachtigingslang van mijn audi 100 s4 avant 1992 2.2 5 cylinder heeft een heeeeeeel klein lekje en als ik stuur druppelt er olie uit. Bij het demonteren EN opnieuw installeren van een vervangende slang zijn er punten waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld op olie en/of ringen die er uit vallen? Druk etc? Is de prijs van zo'n slang hoog? Hopelijk is er iemand die mij iets kan vertellen erover. Er lijkt namelijk genoeg ruimte om de slang zelf te vervangen en dus ik voor de allereerste keer zelf ga sleutelen aan mijn auto. Dank jullie wel!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Ik zou eens de lengte en diameter van die slang opnemen en bellen met een hydrauliekleverancier zoals Pirtek. Dat zou nog wel eens voordelig kunnen uitpakken.

    http://hydrauliek.startpagina.nl/
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Dank je wel voor je reactie tom, waardeer het ;-)! Maar het vermoeden is dat het hele gedeelte vervangen moet worden door een ander exemplaar omdat het om het uitstuk gaat. Ik heb er al eentje op ebay gezien. Bij een welbekende leverancier hier op deze site hebben ze er ook eentje liggen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Navraag bij de lokale audiSTEALER (...) heeft het volgende opgeleverd van wat er besteld moet worden. Dit is dus excl. montage... ( :s ) Oordeel maar zelf over de prijs van een "kabeltje":
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    die slangen zijn gewoon extreem duur bij audi.
    de reden is dat er een soort van demping omheen zit, welke bij de Hydr bedrijven niet gelevert wordt.
    maar je hebt het niet echt nodig, neem de slang en laat deze namaken dat scheelt echt heel veel!
    voor de rest zijn het alleen de messing/kopere O ringen welke op de banjo bouten zitten voor de afdichting waar verschil in kan zitten.
    de rest is gewoon losmaken en na vervanging vast draaien.
    een eenvoudige klus voor een eenvoudige doe het zelver.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    viermaal dank voor je antwoord! Ze hadden het erover bij de garage over een druk die opnieuw 'geregeld' moest worden.... NADAT de vervangende slang erop zit. Als dat zo is dan kan ik de slang niet zelf vervangen denk. Prijzen op ebay zijn om en nabij de 35 euro per slang. Nu die ringen als nieuw nog ergens weten te bemachtigen...

  7. #7
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    viermaal dank voor je antwoord! Ze hadden het erover bij de garage over een druk die opnieuw 'geregeld' moest worden.... NADAT de vervangende slang erop zit. Als dat zo is dan kan ik de slang niet zelf vervangen denk. Prijzen op ebay zijn om en nabij de 35 euro per slang. Nu die ringen als nieuw nog ergens weten te bemachtigen...
    Heb ooit wel eens de pomp op een 44 vernieuwd. Daarbij moest de druk opnieuw worden afgesteld met een bijgeleverde "druknippel". Deze kwam tussen pomp en slang. Voor de rest viel er weinig te regelen.

  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    viermaal dank voor je antwoord! Ze hadden het erover bij de garage over een druk die opnieuw 'geregeld' moest worden.... NADAT de vervangende slang erop zit. Als dat zo is dan kan ik de slang niet zelf vervangen denk. Prijzen op ebay zijn om en nabij de 35 euro per slang. Nu die ringen als nieuw nog ergens weten te bemachtigen...
    die ringen (eigenlijk gewoon messing/koperen schijven) kun je gewoon bij de dealer of de betere autoshop kopen.
    daar zit nou niet echt veel risico in.
    het belangrijkste is de diameter van de binnenring (aansluiting banjobout) en de dikte (samenpersing en de eigenlijke afsluiting)
    op druk brengen?
    daar zorgt de pomp wel voor.
    ik heb het complete systeem los gehad, gereinigd en opnieuw afgevuld.
    het enige wat kan gebeuren is dat de boel eerst flink gaat schuimen door de aanwezigheid van lucht.
    door het stuur een aantal x volledig links rechts te bewegen en ff te wachten zodat het systeem tot rust komt.
    controleren of dat er genoeg groen goud inzit en je bent klaar.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Super informatie allemaal! Ben blij! Hoe adviseer je mij om de reiniging uit te voeren?

  11. #10
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Super informatie allemaal! Ben blij! Hoe adviseer je mij om de reiniging uit te voeren?
    gewoon spoelen met de groen hydr olie die je gaat gebruiken.
    vullen in het vaatje via de pomp en via de retourslang er weer uit
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #11

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Welke soort vloeistof gaat er in?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.893
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    G00 2000 van Audi of equivalent. GEEN ATF!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Heb een vervangende slang weten te bemachtigen. Zie hieronder de foto's.

    Vraag: kan ik met behulp van de 'nieuwe' slang en met gebruik van de huidige ringen dit gemakkelijk in 20 minuten (of ietsjes meer) vervangen? Ben zo bang dat de olie eruit spuit ofzo.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #14
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Wink Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Heb een vervangende slang weten te bemachtigen. Zie hieronder de foto's.

    Vraag: kan ik met behulp van de 'nieuwe' slang en met gebruik van de huidige ringen dit gemakkelijk in 20 minuten (of ietsjes meer) vervangen? Ben zo bang dat de olie eruit spuit ofzo.
    loop ff langs de betere auto onderdelen toko met je oude ringen, kost weinig en maakt je veel gelukkiger (geen kans op lekkage)
    die slang zal ongetwijfeld iets olie verliezen als je hem los maakt, maar dat doet deze nu ook al, en zodra je de banjo los draait is de druk weg.
    echt -als je er bij komt- is het meestal binnen 15 min gepiept.
    zelfs nw ringetjes halen- kun je ook gewoon bij de dealer doen, kost echt niet veel, levert echt geen tijd verlies op.
    de oude (2x2) ff laten vallen is veeel lastiger (qua opzoeken)


    kijk hier ook ff:
    http://audi100.selbst-doku.de/Main/Gr%fcnesGold


    Im folgenden wird eine Diskussion zusammengefasst

    ...um Hinweise zu geben, welche Hydrauliköle in der Zentralhydraulik beim Audi verwendbar sind, zunächst nur recht unstrukturiert:


    Dabei ist die Regel ganz einfach:

    Jedes grüngefärbte mineralische Hydrauliköl ist in der Regel das richtige, erst recht wenn Citroen LHM oder gar LHM plus auf der Flasche steht.

    * Denn Audi hatte weder die Hydropneumatik noch die restliche Servomimik entwickelt, das ganze basiert größtenteils auf Citroen. Citroen hatte in den frühen 60ern für die DS-Modelle eien Spezifikation für Hydrauliköl festgeschrieben, die andere Hersteller übernahmen. So füllte Daimler-Benz die Hydraulik mit LHM-Öl, sowie auch VAG.
    * Die Preise sind jedoch sehr unterschiedlich.
    * Ich habe bei ATU für Lucas und Febri schon Preise zwischen 7 und 12 Euro pro Liter bezahlt, beim Freundlichen hat man mir für das vermeintliche Original (steht ja VW-AUDI-SEAT drauf) sowohl knapp 17 Euro (Ort A) als auch 7,50 EUR (Ort B) abverlangt.

    ff heel kort en snel vertaalt:
    LHM of Hydraulikolie G002000 en de vervanger hiervan of LHM+ Hydraulikolie Nummer G 004 000 M2 kunnen gebruikt worden.
    het is een minerale hydrauliekolie met een groene kleur.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    (ff tussendoor... de lokale audi stealer had het over een week levertijd)

    in de tussentijd zal ik de slang er zelf op monteren (spannend voor een beginneling!) en voorzichtig opletten waar die ringen vallen (of een bakje eronderdoen zodat ze opgevangen kunnen worden ;-) ). SUPER bedankt voor je razendsnelle reactie! Ben blij! (Nu die slang er nog op)

  17. #16
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    (ff tussendoor... de lokale audi stealer had het over een week levertijd)
    Voor een 4tal ringgetjes???
    die zijn echt gek aan het doen, tis de nl goud vooraad niet
    het is en standaard maatje messing/koper O ring.
    echt niets byzonders.
    zelfs een motor speciaal zaak heeft zoeiets in voorraad.....

    tja, ik blijf bij het advies vervang ze nou maar meteen door nw, je krijgt er echt spijt van anders.......
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Beste mensen,

    heb een nieuwe foto toegevoegd. Et komt namelijk olie onder vandaan de kruisschroef (zo noem ik het maar even....) wat is omcirkeld in fel blauw. Ben nog niet bij de audistealer geweest maar kan iemand mij vertellen wat het euvel KAN zijn op het moment dat er olie uitloopt? Let op, stationair draaiende motor zonder rotaties aan het stuur loopt het er gewoon uit. Kleine druppeltjes. Ik hoop niet dat dit betekent dat die stuurbekrachtigingspomp kadoek is... DANK!!!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audi.100.s4.avant; 18-06-10 om 13:04.

  19. #18
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    dat is de drukpomp.
    er is dus een rubber O ring lek.
    zolang het maar een drupje is even laten druppen en in de gaten houden.
    is evt te repareren, alleen worden (zover ik weet ) geen losse O ringen geleverd, maar alleen in een set verpakking.
    eigenlijk een speciaal maat kruiskop voor nodig, maar met een passende schroevendraaier oid wel te openen en te repareren.http://www.audinarren.de/rep-Anleitung/Servopumpe.htmhttp://www.audi100-online.de/Technik...hydraulikpumpehttp://audi100.selbst-doku.de/Main/H...mpe%DCbersicht
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    "viermaal" super dank! Geweldig! Ja het is inderdaad aan het druppelen maar ben toch bang dat het zeer binnenkort erg veel gaat worden. (Gezien na 20km het hele gedeelte in de foto onder de stuurbekrachtigingolie zat.) Ik had al zo'n schroevedraaier "geprepareerd" dus dat komt goed uit ;-)! Ik zal de link uitprinten en meenemen naar de dealer. Dus voor de duidelijkheid:

    0 . Dichtring 1St. 36x2 mm
    1. Pumpenkörper hinterer Teil
    2. Exzenterlager
    3. Laufring
    4. Anlaufscheibe hinterteil
    5. Exzenterwelle
    6. Anlaufscheibe vorderteil
    7. Pumpenkörper vorderer Teil
    8. Wellenlager (hab def. Original durch Messing ersetzt)
    9. Wellendichtring (Simmerring 16/28-6,5/7 mm)
    10 Riemenscheibenflansch (auf Welle aufgepresst)
    11. Riemenscheibe
    12. Pumpenkolben
    13. Federn
    14. Federführung
    15. Verschlussschraube
    16. Dichtring 17x2 mm
    17 Dichtringe 6St. 10,5x2 mm
    18 . Überdruckventil 443 145 191 (41,29)

    "0 . Dichtring 1St. 36x2 mm" is degene die ik moet hebben?

    En... moet dan echt alles aan de voorkant van de auto los? Dus bumper, grill, lampen, eigenlijk de hele voor unit?

    Nogmaals viermaal GROTE dank!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Stuurbekrachtigingslang lekt

    Een bezoek bij de audistealer bracht mij op een bedrag van 600 euro voor een gereviseerde pomp... :s

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •