Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

  1. #1

    Standaard Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Hallo allemaal,

    Vanmiddag na een stukje rijden wilde ik mijn Audi 200 type 44 quattro 1B 2.2T uit zetten, vlak voordat ik dit deed kwam er een rood knipperend uitroepteken in het scherm. Ook hoorde ik een piep. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik merkte niets aan de auto. Ik heb het originele boekje niet bij de auto.

    Alvast bedankt,

    Groeten Daan.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Voldoende remolie remblok indicatoren handremschakelaar etc. etc.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    heel vaak heeft dit te maken met een tekort aan hyd druk van de rem accumulator (de bom)
    controleer dit eens door het contact en de motor te laten draaien.
    uitzetten en de rempedaal pompend indrukken terwijl je elke neergang telt.
    heb je meer als 20 pompbewegingen zit het probleem ergens anders
    minder als 5 is bom defect
    er tussenin dan gaat je bom volgen.

    als de bom nog niet defect is , kun je dezer laten repareren (nw stikstof vullen)
    http://www.jd-shocks.nl/
    hij kan het en is tevens een vertrouwd adres voor reparatie aan het veer/dempers systeem(en)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Bedankt voor de tips, ik zal van de week eens op onderzoek uitgaan.

  5. #5
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    en als deze onlangs vervangen is en nog steeds deze melding geeft? bij mij begint het met melding van de remindicatoren en na paar seconden gaat hij over in melding met uitroepteken, bom is vervangen, slijtindicatoren zijn doorverbonden ivm porsche remmerij....
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    mss laag nivo hydrauliekolie in t vaatje?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #7
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    mss laag nivo hydrauliekolie in t vaatje?
    niveau is in orde, pas was er een lekkage in de stuurpomp door een kapotte o-ring dus alles is netjes afgevuld
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro

  8. Ad
  9. #8
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Een tekort aan druk kan of door een kapotte drukaccumulator komen of doordat de rembekrachtiger lekt.

    Dat kan je checken door tijdens stationair draaien te kijken of er olie uit de retourleiding naar het vaatje komt.
    Dan zal je de retourleiding lid moeten draaien maar je kan er ook even aan voelen. De bekrachtiger van mijn RS2 is zo lek, dat ik de drukpulsen van de olie in de retourleiding kan voelen...
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Daarna ontlucht en opnieuw het peil gecheckt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Uiteraard

  12. #11
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Kan deze storing dmv uitlezen worden achterhaald?
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro

  13. #12
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_saint Bekijk Berichten
    Kan deze storing dmv uitlezen worden achterhaald?
    Nope, dit systeem zit volledig los van de ontsteking en die kan maar minimaal uitgelezen worden.
    het enig wat je hiervan nog kan uitlezen -behalve de airco- is/zijn de lampjes en standen van het dashboard en de Bc, maar dat is om te kunnen zien ofdat die lampjes nog werken :-)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #13
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Handig zo'n bc die zegt dat er iets niet klopt maar niet goed kan aangeven waar het aan ligt ;-) dat wordt dus verder puzzelen :-)
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro

  15. #14
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_saint Bekijk Berichten
    Handig zo'n bc die zegt dat er iets niet klopt maar niet goed kan aangeven waar het aan ligt ;-) dat wordt dus verder puzzelen :-)
    ohh het aangeven doet deze perfect.
    maar dan komt er kennis om de hoek kijken, ipv dat een fabrieks-comp jou denkt te vertellen wat je niet wil weten.....

    het handboekje geeft jou ook netjes antwoord waarom een bep lampje gaat branden, daarna mag je zelf bedenken hoe dit op te lossen.
    zoals wel gebeurt door olie in de radiateur te gieten oid
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #15
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    ohh het aangeven doet deze perfect.
    maar dan komt er kennis om de hoek kijken, ipv dat een fabrieks-comp jou denkt te vertellen wat je niet wil weten.....

    het handboekje geeft jou ook netjes antwoord waarom een bep lampje gaat branden, daarna mag je zelf bedenken hoe dit op te lossen.
    zoals wel gebeurt door olie in de radiateur te gieten oid
    haha, aan een Oudi moet je een automonteur laten sleutelen, en aan een Audi kun je (als je dat wil..) een "onderdelen-vervanger" laten werken.....

    met een scheut peut, een doos bougievonkjes en wat frisse lucht komt een monteur een heel eind..!


    Let op:
    Bovenstaande reactie is naar aanleiding van eigen ervaring met een leaseauto bij de Skoda-dealer....en is niet bedoeld om de topicstarter te benadelen!


  17. #16
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Haha gelukkig heb ik een ervaren monteur die me ondersteund ;-) gisteren ff het bentley manual doorgespit om wat mogelijke oorzaken te zoeken, dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

    - bombe (reeds vervangen)
    - slijtindicatoren (doorverbonden dmv de 2 draden in elkaar te draaien ivm porsche klaauwen)
    - niveau hydroliekolie (vlotter niet goed? Vraag me af hoe dat precies zit met die ring en veer onder de dop, moet de vlotter in de dop zitten? Of hoe maakt deze contact?)
    - niveau remolie (niveau is ok)
    - remcilinder, druk te laag?
    - sensor op de remcilinder
    - draadbreuk in het elektrische deel, van het remcontrole systeem

    Iemand nog aanvullingen hierop?
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro

  18. #17
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    temperatuur sensor : d.w.z. van de olie en het water??
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  19. #18
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Heb ik ook last van gehad, bleek idd de vlotter met aansluiting niet lekker te werken. Die los gekoppeld en toen was het af e toe piepen weg.Uiteindelijk een andere gemonteerd die wel werkte.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  20. #19
    the_saint's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Heb ik ook last van gehad, bleek idd de vlotter met aansluiting niet lekker te werken. Die los gekoppeld en toen was het af e toe piepen weg.Uiteindelijk een andere gemonteerd die wel werkte.
    Hm ok ik vraag me af of die van mij ook nog wel goed is, hoort de vlotter aan de dop vast te zitten? Bij zit hij los, maar als je de dop tegen de veerdruk in vast moet draaien en die vlotter in het midden van de dop moet houden is bijna niet te doen
    Golf 2 vr6 (EX)
    Passat 3C variant 2.0 TDI Highline
    AUDI 200 20v quattro

  21. #20
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 typ44 1B geeft een rood uitroepteken in het scherm en piept.

    Even denken, is lang geleden. Volgens mij zit de vlotter los van de dop, met dien verstande dat die als het peil oke is, tegen de dop aan druk en zodoende het circuoit sluit. Bij een te laaer peil zakt de vlotter en druk niet meer tegen het pennetje: dan gaat dus de lamp branden. Probleem zat in die schakelaar bij mij, die was gal, en daardoor ging om de haverklap die lamp met begeleidende piep.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •