Ik weet niet hoe handig jezelf bent maar ik zou het niet doen iig.
Ik vind het sowiso zonde van de originaliteit van de auto maar dat vind de "wegenbelastingvrije" rijder niet zo belangrijk tegenwoordig waarschijnlijk.
Hallo,
Ik rij een audi 100 2.0 5 cilinder diesel van bouwjaar 1983
Vandaag heb ik mijn verstuivers getest of ze alle 5 goed zijn, dat waren ze. Nu heb ik ze alle 5 weer terug geplaatst, maar kom ik bij de 4e cilinder...kan ik deze gewoon door draaien. de 5e was dat ook het geval. kijk ik met een zaklamp wat dichter bij, zijn ze in de kop gescheurt!
nu heb ik gevraagt naar een ander motorblok van deze auto, maar dat valt nog zwaar tegen.
heb nu bij een sloperij 2 volvos gevonden met bijna de zelfde vw/audi motoren. het gaat hierbij om een
Volvo 240 met een 6 cilinder diesel ( weet zo niet cilinderinhoud )
en een volvo 940 met een 6 cilinder turbodiesel ( ook hiervan weet ik de cilinderinhoud niet )
Nu is mijn vraag: kun je een van deze motoren plaatsen in mijn audi? de motoren lijken erg veel op die van mij alleen zijn ze dus iets langer omdat het 6 cilinders zijn, verder zit je met de motorsteunen, maar dat zal wel pas te maken zijn denk ik
wie o wie weet hier meer van?
alvast bedankt,
Ik weet niet hoe handig jezelf bent maar ik zou het niet doen iig.
Ik vind het sowiso zonde van de originaliteit van de auto maar dat vind de "wegenbelastingvrije" rijder niet zo belangrijk tegenwoordig waarschijnlijk.
bedankt voor je reactie, maar dat is het hem nou juist. je vind niet zo`n originele motor. vanmiddag overal heen gebelt hier in de buurt en ben nog naar een grote audi/volkswagen sloperij geweest hier in de buurt in duitsland. deze motoren en autos zeggen ze, die gaan allemaal voor export of in de pers is te weinig vraag naar.
nu kan ik bij een sloper in mijn woonplaats deze 2 motoren krijgen en als dat past ben ik al lang tevreden
dus nu weet je en beetje hoe het in elkaar zit
grtn
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
ophalen, niet invoeren en slopen..
die 6-cyl zijn volgens mij ook helemaal niet zo betrouwbaar. Op het volvo forum hoor ik er niet veel goeds over.
Dus koprevisie of andere 5-cyl. Ik hoorde laatst dat je evt. een tdi ook zou kunnen overbouwen en de mechanische pomp behouden, zolang het geen 'variable turbo' is :?, met andere plunjer in de pomp...
Inderdaad
Schijnt vaker gedaan te worden.
Of de diverse nederlandse en duitse sites ff in de gaten houden.
Kans is groot dat er vandaag of morgen wel zo een blok langskomt.
Alleen zullen veel sloperijen enzo die blokken niet bewaren omdat de vraag niet heel groot (understatement) is.
Of een VW 4 cilinder blok? 1,9SDi of TDi ?
Het probleem is volgens mij alleen dat dat allemaal niet zo legaal is. Als je nu een 2.0 5 cilinder diesel hebt dan kun je er min of meer straffeloos allerlei ander blokken inzetten, mits het maar 2 liter 5 cilinder diesels zijn. Anders klopt je kenteken namelijk niet meer.
Dan is het de moeite wel waard denk ik om eens te kijken of je er een 2.0 TDi in kan krijgen. Moet je wel inclusief de stuurelectronica doen natuurlijk en inclusief de bak...klinkt wel als "te doen" als je zelf een beetje handig bent.