Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 75 van de 75

Onderwerp: Wintertijd...

  1. #61
    topless's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    oke ja de kit had ik a gevonden ik dacht dat daar een rubber zat net als bij mijn scirocco,s

  2. #62
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    ik weet niet of het altijd kit of rubber is.
    Maar je kan daar b.v. eens nieuwe kit ofzo doen.
    Kijken of het scheelt.
    (monte was het geloof ik, met waterprobleempjes? )
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  3. #63

    Standaard Re: Wintertijd...

    Nee dat water komt bij mij ergens uit de RA wielkast nadat ik met de hogedrukspuit de pekel eruit gespoeld heb. Is misschien ook wat teveel waterdruk voor een oude dame...

    BTW: winterbanden gaan best lang mee, je moet ze wel goed opbergen (droog & donker op hun zij of in een rek). Het verschil is nou precies wat jij omschrijft met het verstand thuisgelaten: niet dus. Die lui hebben dus gewoon tractie en grip. (je driftplezier is wel daarmee om zeep geholpen) je bent dus niet zo'n nerd die stapvoets rijdend een file veroorzaakt omdat je niet kan remmen of sturen. quattro & zomerbanden helpen alleen in rechtuit situaties bij accelereren; met sturen en remmen ben je gewoon als elke 2wd op zomerbanden kansloos...

    Los daarvan ben je verplicht in het buitenland ze te hebben, ik denk dat dat niet lang duurt, of het wordt hier ook verplicht. De huidige verkeersinfarcten ontstaan door gebrek aan veiligheid kosten de gemeenschap teveel.

    ps: mijn grootste drift fun had ik ook op 225's... (alleen wèl op een 15 duims Ronal R8 hé! > 225-55/15 :o))
    Na de winter ga ik over op 7J Ronals met 215-50/15. Die zijn kleiner, maar ik wil het toch proberen.

    Hier een plaatje van mijn CS na wat driften: let wel; ik begon circa tien minuten voor deze foto genomen werd met een schone en sneeuwvrije quattro. De witte waas is er helemaal overheen gewapperd door het driften! Uitstappen en zijramen schoonmaken was pure noodzaak om nog wat te kunnen zien!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  4. #64
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Wintertijd...

    ik heb ook 195/65/15 Snowtrac2 onder mijn 44ATq liggen, driften wil best goed als je maar ff gewicht naar de neus laat gaan of in de 1 gaat rijden.
    Verder heb je enorm veel tractie, je ziet idd mensen kijken van hoe komt ie daar ooit uit/door..

    Om mij mag er nog wel een lading sneeuw komen..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #65

    Standaard Re: Wintertijd...

    Hier 195/65R15 michelin Alpin A4 op de 100TQ. Rijd echt onvoorstelbaar goed in de sneeuw, echt iedereen kijkt om als je voorbijkomt aan de max toegelaten snelheid. Ik vind persoonlijk ook het driften fijner met de winterbanden, gewoon veel meer controle, mooi insturen, ff op het gas, en hopla powerslide waar JC alleen van kan dromen. En als het te gevaarlijk wordt ff aan de rem komen en terug in het gareel.... Laat die sneeuw maar komen.


  6. #66
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    Eigenlijk geen foto's van de Audi's en winter dit jaar, wel vorig jaar, de leasel op wintersloffen in Roemenie bij -25:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  7. #67

    Standaard Re: Wintertijd...

    Aangezien hier inmiddels de sneeuw veranderde in blubber hebben we zelf de sneeuw opgezocht met de 100 CS quattro: Onderweg bijzonder slecht weer gehad en veel tweewielaandrijvers in de greppel gezien. Of die op de linkerbaan - liever gezegd: Die Überhohlspur - zaten te trutten... en dan baal je met je quattro en zou je willen dat die baan uitsluitend voor 4 x 4's is... want sturen, tractie en remmen zijn geen probleem, en de 101 Kilowattjes zijn lekker los en qua koppel ros je ook met een lekkere vijfcilinderroffel op de achtergrond de bergen in... Helaas geen bewegend materiaal nog van de quattro, maar wellicht bij de eerstvolgende sneeuwperiode hier...
    Overigens ben ik door de 200.000 gegaan gedurende de vakantie! Min 17 een nacht gehad; en s'morgens in één korte vloeiende beweging starten! (de eerste omwenteling vrij langzaam, maar pakte gelijk mooi op) Heel schön!
    En spiegelverwarming is ook wel handig.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wintertijd...

    Klasse!

  10. #69
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    Wat vond je wederhelft van je 'ouwe hok'?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #70
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    Als ik de foto zo zie zitten er nu vingerafdrukken in het stuur. Ze knijpt het stuur fijn zo te zien.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  12. #71

    Standaard Re: Wintertijd...

    Ze is zelf ouder, ik noem haar toch ook geen "oud hok"? ;o)
    Ze is inmiddels wel overtuigd van het concept, we hadden ook veel aanspraak door mijn chique machine. Andere gasten, hoteleigenaar, bij het tanken. Duimpjes onderweg etc.
    Mijn wederhelft vroeg me wel wat ik aan die 80urq zo leuk vind. "Deze is toch veel dikker en groter?" > Ach, vrouwen... ;o)

    @Monza: ze is te klein voor een "passende" of "aansluitende" zitpositie met een elleboogje op de linkerarmsteun en een rechterarm op het bovenbeen. (goede reden om 80 urq te gaan rijden btw)
    turn in turn out turn on

  13. #72
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintertijd...

    ""Size does matter"" blijkbaar
    (kon het niet laten hem in te koppen . . . )

    Wbt het 80Q project. Nog wat gezien / gevonden / tegengekomen / gekocht ?
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  14. #73

    Standaard Re: Wintertijd...

    Dat wordt een ander draadje (op een ander tijdstip)
    turn in turn out turn on

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wintertijd...

    Alle (sneeuw)ballen verzamelen:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #75

    Standaard Re: Wintertijd...

    Mooie dekentje voor een mooie bolide!
    turn in turn out turn on

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •