ik weet niet of het altijd kit of rubber is.
Maar je kan daar b.v. eens nieuwe kit ofzo doen.
Kijken of het scheelt.
(monte was het geloof ik, met waterprobleempjes? )
ik weet niet of het altijd kit of rubber is.
Maar je kan daar b.v. eens nieuwe kit ofzo doen.
Kijken of het scheelt.
(monte was het geloof ik, met waterprobleempjes? )
Nee dat water komt bij mij ergens uit de RA wielkast nadat ik met de hogedrukspuit de pekel eruit gespoeld heb. Is misschien ook wat teveel waterdruk voor een oude dame...
BTW: winterbanden gaan best lang mee, je moet ze wel goed opbergen (droog & donker op hun zij of in een rek). Het verschil is nou precies wat jij omschrijft met het verstand thuisgelaten: niet dus. Die lui hebben dus gewoon tractie en grip. (je driftplezier is wel daarmee om zeep geholpen) je bent dus niet zo'n nerd die stapvoets rijdend een file veroorzaakt omdat je niet kan remmen of sturen. quattro & zomerbanden helpen alleen in rechtuit situaties bij accelereren; met sturen en remmen ben je gewoon als elke 2wd op zomerbanden kansloos...
Los daarvan ben je verplicht in het buitenland ze te hebben, ik denk dat dat niet lang duurt, of het wordt hier ook verplicht. De huidige verkeersinfarcten ontstaan door gebrek aan veiligheid kosten de gemeenschap teveel.
ps: mijn grootste drift fun had ik ook op 225's... (alleen wèl op een 15 duims Ronal R8 hé! > 225-55/15 :o))
Na de winter ga ik over op 7J Ronals met 215-50/15. Die zijn kleiner, maar ik wil het toch proberen.
Hier een plaatje van mijn CS na wat driften: let wel; ik begon circa tien minuten voor deze foto genomen werd met een schone en sneeuwvrije quattro. De witte waas is er helemaal overheen gewapperd door het driften! Uitstappen en zijramen schoonmaken was pure noodzaak om nog wat te kunnen zien!
ik heb ook 195/65/15 Snowtrac2 onder mijn 44ATq liggen, driften wil best goed als je maar ff gewicht naar de neus laat gaan of in de 1 gaat rijden.
Verder heb je enorm veel tractie, je ziet idd mensen kijken van hoe komt ie daar ooit uit/door..
Om mij mag er nog wel een lading sneeuw komen..
Hier 195/65R15 michelin Alpin A4 op de 100TQ. Rijd echt onvoorstelbaar goed in de sneeuw, echt iedereen kijkt om als je voorbijkomt aan de max toegelaten snelheid. Ik vind persoonlijk ook het driften fijner met de winterbanden, gewoon veel meer controle, mooi insturen, ff op het gas, en hopla powerslide waar JC alleen van kan dromen. En als het te gevaarlijk wordt ff aan de rem komen en terug in het gareel.... Laat die sneeuw maar komen.
Aangezien hier inmiddels de sneeuw veranderde in blubber hebben we zelf de sneeuw opgezocht met de 100 CS quattro: Onderweg bijzonder slecht weer gehad en veel tweewielaandrijvers in de greppel gezien. Of die op de linkerbaan - liever gezegd: Die Überhohlspur - zaten te trutten... en dan baal je met je quattro en zou je willen dat die baan uitsluitend voor 4 x 4's is... want sturen, tractie en remmen zijn geen probleem, en de 101 Kilowattjes zijn lekker los en qua koppel ros je ook met een lekkere vijfcilinderroffel op de achtergrond de bergen in... Helaas geen bewegend materiaal nog van de quattro, maar wellicht bij de eerstvolgende sneeuwperiode hier...
Overigens ben ik door de 200.000 gegaan gedurende de vakantie! Min 17 een nacht gehad; en s'morgens in één korte vloeiende beweging starten! (de eerste omwenteling vrij langzaam, maar pakte gelijk mooi op) Heel schön!
En spiegelverwarming is ook wel handig.
Ze is zelf ouder, ik noem haar toch ook geen "oud hok"? ;o)
Ze is inmiddels wel overtuigd van het concept, we hadden ook veel aanspraak door mijn chique machine. Andere gasten, hoteleigenaar, bij het tanken. Duimpjes onderweg etc.
Mijn wederhelft vroeg me wel wat ik aan die 80urq zo leuk vind. "Deze is toch veel dikker en groter?" > Ach, vrouwen... ;o)
@Monza: ze is te klein voor een "passende" of "aansluitende" zitpositie met een elleboogje op de linkerarmsteun en een rechterarm op het bovenbeen. (goede reden om 80 urq te gaan rijden btw)