Welkom hier. Topic verplaatst naar het juiste subforum, leer even het forum kennen voor je verder topics aanmaakt. Tevens titel aangepast, 'audi 200' zegt niet zoveel over de vraag.
Welkom hier. Topic verplaatst naar het juiste subforum, leer even het forum kennen voor je verder topics aanmaakt. Tevens titel aangepast, 'audi 200' zegt niet zoveel over de vraag.
Euh... ik kan zowel een 100 turbo quattro (185pk) vinden als een 200...
Jort door de bocht een 200 was destijds de top. Aanvankelijk maar heel even leverbaar geweest zonder turbo. Daarna altijd. Optioneel met automaat en optioneel als quattro. Nooit beide tegelijkertijd.
200 is van binnen luxer en heeft als uitelijke kenmerken doorlopende achterlichten en knipperlichten aan de voorzijde in de bumper.
100 had je als: 100 100CC 100 CD en 100CS, De 200 had je als 200. Later als exklusiv, en na facelft ook als 200 20V.
kijk/ google op langzeitauto zou ik zeggen.
200 had meer basesluxe als de 100.
Een hele enkele 200 vind je zonder airco, maar das zeldzaam.
Verder vrijwel altijd standaard
-elektr. ramen rondom
-elektr.spiegels
-lichtmetaal
-metalliclak (dacht ik)
-mistlampen in de bumper
-4 rolgordels
-climate control
-abs
-dubelle claxon
-power-steer
-centraal vergrendeling
-elektr. antenne
-toerenteller
-digitale klok met rijstijdstopwatch
-verbruikscomputer
-auto-chek-systeem
-"doorlopende" achterlichten ofwel achterlichtbalk
-leeslampjes en handvatten achterin
-middenarmsteun achterbank (sorry, ook standaard op de 100)
-middensconsole rondom handrem en vers. of automaat pook
-half-leder sportinterieur bij de Quattro
-luchtuitstroom roosters achterin
-sigaretteaansteker midden achterin
-duo-sound
-dashboordkastje met slot (sorry, ook standaard op de 100)
-aflegplank onder het stuur
-5-steek velgen
-"dikkere" voorspoiler
-volwaardig reservewiel, meestal hetzelfde als de overige wielen
-Luxe bekledingsstoffen
-Rechter buitenspiegel
-4 hoofdsteunen
-Skiezak
-en last but not least, een "200" embleem achterop
Allemaal optioneel op de 100, of pas in bepaalde pakketten standaard en standaard op de 200
En zoals Monte zegt, de 100 kon je als cc, cd, cs, etc bestellen, en dan eventueel nog wat opties kiezen.
De 200 was er eigenlijk maar als 1 model, en dan ging je die verder aankleden met opties en pakketten.
Bij de vfl heeft de 200 groomlijstjes in de deurpanelen.
De 200 heeft een ander dashboord. bij de vfl heeft hij grotere luchtroosters, en een wat "dikker" of massiever ogend dashboord dan een 100.
De 100 heeft dan een soort sierlijstje erdoorheen lopen.
Bij de nfl heeft de 200 altijd 3 extra meters in het dash. Bij de 100 kan daar dan nog een bergvak zitten.
-200 heeft rvs sierlijstjes in de stootstrips rondom,
-100 heeft geen sierstrips, of plastic en dan in het zwart of groomlook, of (alleen de strips aan de voorzijde en achterzijde) gespoten in carroseriekleur
-andere koplampen, 200 heeft dubbel grootlicht,
-200 heeft knipperlichten in de bumper.
-200 heeft extra plooi in motorkap geloof ik (door chaos bevestigd)
Bij de 100 had je diverse motoriseringen. De 200 is (vrijwel) altijd dezelfde motor per "bouwjaar".
Dus geen keuze uit diezel, benzine, en dan 4 of 5 cil, 2.0 of 2,2 cc etc.
Maar gewoon een 2.1 KG, en laten de 2.2 MC1 en MC2. Vanaf 1989 (of daaromtrend) kon je kiezen tussen 10V en 20V (op de duitse fora 220 genoemd)
Heeeel soms (in het begin) zonder turbo, later altijd met.
deuren en eigenlijk al het blik past over en weer. Alleen is dus geloof ik de motorkap anders, maar past wel volgens mij.
Zijschermen kan je een exclusive of 20V model van hebben op de 200, dat zijn verbrede schermen.
Verder kan ik zo ff nixx verzinnen.
Motorkap is idd anders, is gewoon uitwisselbaar, maar kijk maar eens naar de "banen" die erin lopen. Uiterlijk is dat ook het belangrijkste verschil het front+motorkap.
mijn facelift 200 heeft ook rvs-lijstjes in de deuren (naast het raam).
daarnaast is een 200 ongeveer 50kg zwaarder op kenteken dan een 100 (heb de mijne eens vergeleken met de 100 TQ '89 van een kennis). dat zou komen door extra isolatie materiaal, ander dash en dikker gevoerde stoelen.
Ik denk dat dat zit in meer isolatie enzo.
50 kg zink lijkt me erg veel, dr gaat maar een paar kilo verf op een auto.
Zal dat op een fatsoenlijker tijdstip eens chekken op de rdw-site, een 100T (of TQ) tegen een 200T (of TQ)
Kan ook al zitten in ori-nl of import, omdat import naderhand word gewogen, en dus een volle tank etc kan hebben.
En de 100 heeft over het algemeen een thuisbrenger en geen volwaardig reservewiel. (uitzonderingen daargelaten)
Dat soort verschillen.
Of soms onverklaarbaar.
De Escort mk4 cabrio 1.6i is over het algemeen 50 kg zwaarder op kenteken dan de XR3i, terwijl het, op een een paar pk na, exact dezelfde wagens zijn, wat betreft luxe, isolatie etc.
XR3i heeft zelfs sportstoelen, en die zijn zelfs nog wat zwaarder.
Leuke plaatjes uit de '83 100 SSP, over de verzinkte delen van de karossorie.
audi100_karosserie2.jpg
audi100_karosserie1.jpg
Offtopic:
heej de plaatjes zijn verkleint?
Zowel de 100 als de 200 zijn of deels of volledig verzinkt.
Zie
http://www.audiforum.nl/forum/algeme...ml#post1052108
Volgens mij heeft de 100/200 gewoon een reservewiel en de avant series een thuisbrenger.
Voorts zijn een aantal zaken, die je noemt in post #6, ook standaard op de 100, zoals dubbeltonige claxon, veiligheidsgordels achterin,
soms ook (zeker vanaf CC) powersteer (5-cil), leeslampjes en handvatten achterin, middenarmsteun achterbank, middensconsole voorin, dashboordkastje met slot, aflegplank onder het stuur, rechter buitenspiegel 4 hoofdsteunen, elek. antenne op de avant.
Metallic lak is ook voor 200 een optie.
Voorts waren de duitse 100/200 een stuk kaler dan de NL-uitvoeringen.
de 200 NL had altijd airco, in D was het een optie
Een cabrio heeft een versterkte carosserie. Dit is o.a. om het torderen tegen te gaan, wat een cabrio sneller heeft vanwege ontbreken dak, dat een bijdrage levert aan de srijfheid van de carrosserie.
Zichtbaar is de versterking vaak aan de versterkte A-stijlen, maar ook de bodemplaat wordt zwaar verstevigd.
Vandaar dat een cabrio zo veel duurder is. Zit em niet uitsluitend in het cabriodak.
wbt die escort: ik heb het over een cabrio 1.6i tegen een cabrio xr3i, dat leek me duidelijk. Anders zijn ze toch ook niet exact hetzelfde ???
Of vind jij een cabrio dak een "klein" verschilletje ???
Vind het nogal een esentieel verschil.
Verders doelde ik met de verschilen op de kaalste 100 tov de kaalste 200.
Er zijn 100's zonder achter middenarmsteun. Ik zal een zoeken naar pics.
En met console bedoel ik een stuk plastic rondom de handrem naar achter, voor de rrosters achterin.
Er zijn volgens mij ook 100's zonder dbkastje, maar wederom alleen de kaalste.
Zie je wel eens een 100 zonder een middenbalkt tussen de achterlichten ?? (zwart of lampkleur) Vrijwel nooit, maar ze zijn wel geleverd zonder.
Ik zal met kerst eens spitten op de pc voorplaatjes
@Monzadriver
Ik heb uitgebreide dokumentatie van de 100 / 200.
Destijds bij de aankoop voor mezelf duidelijk aan de hand van de dokumentatie op een rijtje gezet wat de verschillen zijn tussen standaard, CC, CD, CS en NFL / turbo.
Ook de standaard 100 heeft achter een opklapbare midenarmsteun en een afsluitbaar dashboardkastje. Zonder betekent bijna vrijwel gelijk geen NL-model.
Geen zwarte balk tussen achterlichten duidt op een 100 standaard (geen verdere type-aanduiding)
Bij de escort heb ik je verkeerd begrepen.
zal het lijstje aanpasen
En ik zei niet dat ik het over een NL-model had. Aangezien er onderhand heel wat typ44's zijn met een "nieuw" kenteken is info over de duitse uitvoeringen soms net zo interesant.
Ik heb ook nog niet uitgezocht wat wel en niet in welk pakket zat. wil het er desgevraagd wel bij vermelden.
Het ging om het verschil tussen de 100 en 200, en dat heb ik geprobeerd zo uitgebreid mogelijk weer te geven.
Ik kan er wel eens een optie naastzitten, excuses daarvoor.
De 100 "standaard" is dan neem ik aan de meest kale uitvoering ?
een 200 heeft altijd een "sport"onderstel met een 15 " lm velg 205.65 HR banden met 5x112 steek
knipperlichten in de voorbumperhoeken
een andere grill ivm met de aparte groot, dim licht units en dus een motor kap met dubbele belijning, net zo als de paravaan eronder en reflectoren naast de koplampen ipv richtingaanwijzers (d8 ook de extra richting aanwijzers in de zij schermen).
hierdoor dus een andere bumper met RVS inleg rondom de wagen
extra lucht geleiding naar de voorremmen via de bumper
kwa bekleding de "luxere seret"standaard of leer optioneel.
meer isolatie in de holle frame delen en luxere bekleding in de kofferbak (stof ipv kunstof).
rondom getint glas alsook elk bediende en verwarmde getinte spiegels
boord comp mistlampen voor en achter
verlichte asbakken rondom
armsteun voorin (vfl)
hout afwerking (NFL)
ventilatie achterin samen met 1 (NFL) of 2 sigarenaanstekers achter in.
elk ramen rondom
ABS
schijfremmen rondom en voor geventileerd
snelheidsmeter tot 260 kmpu
metallic lak zonder meer prijs (ex de zwarte met blanke lak of parelmoer)
brede lichtlijst in geel rood tussen de achterlichten
leder stuurwiel 4 spaaks
lederen schakelknop en hoes en handremhendel
na de facelift is dan de 100 turbo qua uitvoering redelijk gelijk aan de 200 (dus alleen nog turbo)
nieuw is dan de 200 20V
zelfde uitrusting als de 200
extra brede wielkasten en bumpers (ala USA bumper) zonder mistlampen voor!!!
dit samen met andere ET waarde 37 ipv 45, 7,5 J ipv 6,5 en 215 65 VR banden ipv de 205 65 HR.
andere stabi vooras ivm de bredere wielbasis gewicht en vermogen.
snelheidsmeter tot 280 kmpu
multipoint elk injectie met foutcode uitlezing via odb
UFO remmen voor
tussen tijd was er ook de 100 sport en de 200 exclusive met deze bumpers en wielkast verbreding/ wiel band combinatie