Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: lpg tank loskoppelen

  1. #1

    Standaard lpg tank loskoppelen

    donderdag ga ik van mijn type 44 de benzinepomp vervangen. Ik heb er echter een lpg tank boven die ik eerst moet weghalen. Kan ik deze zo loskoppelen? Moet eerst de lpg tank helemaal leeg voordat je dit doet?
    tips welkom

    Erik

  2. #2
    tias44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    415
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: lpg tank loskoppelen

    niet het meest veilig, maar ik heb de tank bijna opgereden, en het laatste gedeelte maar heel rustig aan leeg laten lopen door de boutjes heel klein beetje open te draaien op de tank waar het metertje/klokje zit van de tankvulling.

    na een nachtje heel zachtjes sissen en open achterklep was ie leeg

  3. #3

    Standaard Re: lpg tank loskoppelen

    iig de accu polen los maken !! en niet roken natuurlijk

    maar je kan de tank gewoon leeg laten lopen hoor
    maar volgens mij kan je hem ook gewoon demonteren zonder hem leeg te maken.. als het goed is zitten er allemaal terugslag klepjes in
    Laatst gewijzigd door rubenverhaaf; 06-01-11 om 20:02. Reden: toevoeging, verkeerd gelezen
    Women might be capable of faking orgasms..But men can fake entire relationships

  4. #4

    Standaard Re: lpg tank loskoppelen

    Zit als het goed is een electrische afsluiter op de tank. Gewoon losschroeven dus. Zo niet, vriest hij wel dicht en loopt dan langzaam leeg.

  5. #5

    Standaard Re: lpg tank loskoppelen

    Zit een afsluiter in. Alleen het gas wat in de leidingen zit loopt eruit. met beleid doen, niets aan de hand.
    Number one in the hood G!


  6. #6

    Standaard Re: lpg tank loskoppelen

    bedankt voor de tips
    ik heb inmiddels de tank gewoon losgeschroeft met de leidingen er gewoon nog aan. De tank heb ik zover als nodig opzij gelegd zodat ik bij de benzinetank opening kon.
    Toen ik daarmee klaar was de gastank weer teruggeplaatst en klaar. Dacht ik... Er bleek door het verplaatsen van de gastank een van de leidingen (koper) niet meer lekdicht te zitten. Ik heb het weer zo gemaakt dat het niet meer lekt maar ik moet er nog wel mee aan de slag.
    De volgende keer sluit ik de afsluiter en haal gewoon de in en uitleiding los. Laat ik de leidingen zitten en kan de tank verplaatsen. (Tis trouwens wel handig om dit met een lege of bijna lege tank te doen want wat is dat ding anders loeizwaar zeg)

    Het vervangen van de benzinepomp is verder niet zo moeilijk. arm in de tank. pomp eruit trekken de nieuwe pomp aansluiten en er weer indrukken klaar.
    Al met al was ik toch wel 3 uurtjes bezig

    groeten Erik

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •