Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: automaat probleem, alweer

  1. #1
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard automaat probleem, alweer

    vanavond met een kar met grind er achter achter uit gereden toen was er niks aan de hand, maar toen ik weer VOOR uit reed sloeg hij af.
    toen had ik zo iets van "automaat en afslaan ???" (vreemd), na een herstart bleef het lampje van de abs aus branden en deed de versnellings aangave op het dash het niet, ok was de gedachte dan niet. een paar minuten later zou ik weer weg en hij deed het "gewoon", maar hij schakelde niet op.
    thuis even de zekeringen gechecked en zekering 14 stuk, (oa a4 automaat) heb hem vervangen en nu is het lampje abs aus weer uit,
    maar nu komt het: de versnellings weergave op het dashboard blijft nu alles van branden (p,r,n,d,3,2,1), en hij schakeld nog steeds niet op. rijden gaat wel maar volgens hij alleen in z'n 2e versnelling.
    het gaat om mijn audi 100 2.8 v6 quattro automaat avant.
    wie weet wat dit kan zijn????
    alvast bedankt,

    groetn uut ainrom
    Laatst gewijzigd door beundehaas; 26-04-11 om 20:49.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beundehaas Bekijk Berichten
    vanavond met een kar met grind er achter achter uit gereden toen was er niks aan de hand, maar toen ik weer VOOR uit reed sloeg hij af.
    toen had ik zo iets van "automaat en afslaan ???" (vreemd), na een herstart bleef het lampje van de abs aus branden en deed de versnellings aangave op het dash het niet, ok was de gedachte dan niet. een paar minuten later zou ik weer weg en hij deed het "gewoon", maar hij schakelde niet op.
    thuis even de zekeringen gechecked en zekering 14 stuk, (oa a4 automaat) heb hem vervangen en nu is het lampje abs aus weer uit,
    maar nu komt het: de versnellings weergave op het dashboard blijft nu alles van branden (p,r,n,d,3,2,1), en hij schakeld nog steeds niet op. rijden gaat wel maar volgens hij alleen in z'n 2e versnelling.
    het gaat om mijn audi 100 2.8 v6 quattro automaat avant.
    wie weet wat dit kan zijn????
    alvast bedankt,

    groetn uut ainrom
    nu alles van branden (p,r,n,d,3,2,1),
    foutmelding vd automaat.
    ff laten uitlezen.

    zoek maar ff op het forum en je krijgt een uitleg over de melding
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    ben vergeten te vermelden dat ik laatst wat automaat olie heb bij gevuld want hij verloor iets kracht in de bochten, na die tijd was alles weer ok.
    er is maar ongeveer 250cc bij gegaan. zou er te veel olie in zitten??

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    NOOIT zomaar ATF bijvullen! Altijd eerst peilen volgens de methode uit het werkplaatshandboek!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    ok dat wist ik niet, hoe gaat dat dan???


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Dat staat in het werkplaatshandboek. Voor elke auto geldt een andere temperatuur en bij de meeste auto's moet worden gepeild met lopende motor. Dit is voor hobbyisten een brug te ver.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    dat werkplaats handboek heb ik niet, dat automaat peilen voor een hobbyist moeilijk is kan ik begrijpen. (ivm tempraturen drukken enz.)
    maar met mijn dodge heb ik wel de nodige ervaring op gedaan, motor reviseren/ automaat reviseren (en afstellen) enz. enz.
    bij mijn audi zit geen peilstok in maar een gewone dop, vandaar dat ik heb niet zomaar peilen kan.
    heb gehoord dat dit ook kan via een stop in de zijkant van de bak klopt dit?
    gaat hij ook in storing als het peil te hoog is dan??

    groeten,

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Ja.

    Een peilstok is enkele jaren verkocht als optie, later alleen verkrijgbaar voor dealers. Een Dodge is technisch niet te vergelijken met deze Audi, die oude Amerikaanse automaatbakken zijn een stuk simpeler en zijn door elke idioot op de oprit te onderhouden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    zeker zijn deze dodge automaatbakken simpeler dan die van de audi maar het principe blijft het zelfde, alleen is de dodge bak hydrolisch geregeld en die van de audi hydrolisch en elektrisch. overgens heb de storing opgelost, heb de olie die ik er laatst in gegooid had er weer uitgehaald en de accu een tijdje los gehad. (gewoon dom boeren denkwerk) met een volle kar rijden(+/- 2 ton) = hogere olie temp dus: hoger olie niveau = storing in de bak.

  11. #10
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    ben even bij de audi dealer geweest i.v.m. de problemen alles uitgelegd enz, advies van hun: brang het peil weer terug op het originele peil en dan moet het goed gaan.
    heb het gedaan en nu het volgende: ik rij weg om wat te halen en een stukje verderop een stukje achter uit en toen knalde de zekering er uit (nr 14 zijkant dashb,) is een 15 a zekering. hoe kan dit? en wat word door deze zekering beveiligd?

    groet uut ainrom

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Dat staat op de klep van het zekeringkastje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    stond dat er maar op dan wist ik waar deze voor is.
    een ding is zeker het heeft iets te maken met de automaat want als de zekering stuk is schakeld hij niet meer.
    maar wat bediend deze zekering nog meer??? en hoe kan het dat hij zomaar kapot gaat?

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Het is al erg lang geleden maar ik meen me te herinneren dat zekering 14 de verlichting van het dashboardkastje en de kentekenverlichting bedient. Check deze even, best kans dat ik dit verkeerd onthouden heb.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    heb idd wel soms dat 1 kenteken verl. niet brand met een tik er op doet hij het dan weer. ga er direkt naar kijken.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: probleem automaat

    Nee, da's gewoon een mottig contact. Ik zou eens een vraagbaak voor je auto kopen, dan heb je meteen alle info die je zoekt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    waar zou ik dan een vraagbaak kunnen kopen? heb er genoeg gezien voor de 100 maar die beschrijven niet de quattro of automaat of de v6, ban eigelijk niet van plan om 3 boeken te kopen voor 1 auto.

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    heb via century een olie peilstok besteld en gekocht, direkt gepeild natuurlijk en GEEN olie aan de stok!!! (met draaiende motor, 80c en in de n)
    heb hem op peil gebracht en met een stukje rijden had ik meer vermogen van de motor naar de banden.(koppel). ben er alleen nog niet achter waarom zekering 14 er spontaan uitging.

  20. #19
    beundehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: probleem automaat

    van het weekend naar parijs heen en weer geweest en alles ging helemaal goed!!!
    zelfs de erg steile hellingen op de camping waren geen probleem en meenig andere auto had hier wel problemen mee!

  21. #20

    Standaard Re: probleem automaat

    Relaxed

    met of zonder caravan?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •