Om het topic af te sluiten de conclusie.
De auto loopt weer! :-)
Wat was er nu uiteindelijk aan de hand?
Auto deed het niet, uberhaupt geen vonk, helemaal niks. Door het hoofdstuk "ignition" in Haynes te doorlopen alles doorgemeten en ontdekt dat het enige echt zorgelijke punt was dat de toerentellerkabel op 15 plaatsen geknakt was. Verder was de gemeten spanning op de powerstage van de bobine matig. 0,18V waar Haynes zegt minimaal 0,20V, dit heb ik gelaten op een meetfout (meter van 5 euro van de bouwmarkt).
De toerentalsensor vervangen door een ABS sensor van een A6, omdat ik via een aantal sites meende te kunnen concuderen dat al die sensors allemaal hetzelfde waren, ondanks dat ze andere VAG nummers hadden.
Dus een A6 ABS sensor besteld op ebay.de voor 10 euro, omdat de VAG nummers die ik nodig had er alleen waren voor 90 euro en ik dacht dat ze hetzelfde waren. Sensor ontvangen en opgemeten, elektrisch en mechanisch gelijk.
Sensor ingebouwd, BP relais eruit om verzuipen te voorkomen, 5 seconden starten, diagnosefunctie laden en er waren geen fouten meer. Daarna gecontroleerd en inderdaad dikke vonken van de centrale HS kabel. Ook bougie nummer 3 vonkte, de rest geloofde ik wel. (centrale HS heeft vonk en de stift van de verdeler is blijkbaar OK, er zat ook een nieuwe, inmiddels 1 jaar oude, maar toch, bougiekabelset op)
Bougies eruit, kruipolie in de cilinders gespoten, en met de hand de motor een slag of 10 rondgehaald. Bij de benzinepomp 5 liter "super clean" euro 95 gehaald met injector cleaner van Wynes erdoor. Dat in de audi 200 erbij gegooid en de brandstofpomp 2 minuten laten lopen. Ondertussen de luhtmassameter toegankelijk gemaakt en naar volgas getrokken. Ik hoorde duidelij kde injectoren brandstof spuiten.
Cilinder 1, 4 en 5 de bougie weer ingedraaid, Ford Escort 1,8TD ernaast met startkabels. Veel remmenreiniger in cilinder 2 en 3 gespoten, bougies erin en proberen te starten. Binnen 3 seconden liep ie! :-) :-) :-) :-) :-)
Dit motiveert behoorlijk om nu door te pakken. Een van de volgende problemen is de temperatuur. Na een minuut of 10 a 15 is watertemperatuur schijnbaar 110 graden op de meter in het dashboard, maar de fan slaat niet aan. Verder heb ik op dit moment geen "drosselklappeschalters", want die doen het alebei niet meer. En zo zijn er nog wel wat dingetjes...maar het mooitse is....hij doet het weer!! :-) :-)