Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

  1. #21
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Begrijp dus dat je stand 1 en 3 hebt, dus of heel rustig draaien van de fan of orkaan. Dan wordt je blok inderdaad wel redelijk warm. Geeft de meter dus ietsjes te veel aan. Met oude sensor het zelfde gedrag? Nieuwe zou ook nog kapot kunnen zijn.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Vind die info over de schakelaars voor de naloop ook wel interessant, want 110 graden is gevoelsmatig wat aan de late kant. Ben dus wat gaan zoeken, maar eigenlijk nog geen leverbare schakelaar tegen gekomen. De Facet 74115 staat niet meer in de lijst van facet, de FAE 35810 (dat nummer wordt als alternatief gegeven) is via mister-auto.nl weer niet leverbaar (in Duitsland weer wel, hoezo keten?) en die heuts kan ik niet vinden.

    Iemand een adres voor die schakelaar?
    Ik heb net even gekeken bij heuts inderdaad heeft geen meer op voorraad, heb ik schijnbaar de laatste gehad heb er 2 dagen op gewacht.
    Misschien Brezan ze nog heeft ze komen uit de Volvo serie 480 en 440 turbo dat weet ik wel.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Inderdaad weet ik dat de MFTS niet de fan aanstuurd maar dat de sensor in de radiateur dit doet. Ik dacht alleen dat die 95-84 graden voor stand 1 ( van de airco) was en 102-91 van stand 2.
    MAAR potverdorie, na wat zoeken zie ik dat je gelijk hebt...:


    bron: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html (en dan ergens bijna onderaan)

    RADIATOR TEMPERATURE SWITCH INFO

    The 10V Turbo and 20V turbo specify the same part number for this switch. This switch specifies a turn on temp of ~95 C for the 2nd speed fan, turn off at ~84C. The fiche shows the turn on temp of ~102C for the third speed radiator fan, turn off at ~91C. I have noticed that some aftermarket replacement sensors are available that operate the radiator fan at lower turn on temperatures (85C and 93C respectively) but I don't generally recommend using these, as the cooling system should work fine under all temperature conditions if the correct coolant mixture ratio is used, and everything is operating correctly.



    Zo te zien heb ik waarschijnlijk dus een ander probleem....stand 2 van de fan lijkt het (volgens de meter in het dashboard iig...) niet te doen!
    Bij mij gaat de fan pas lopen bij ca. 106-108 graden op de meter. (slechte kwaliteit MFTS en meter dashboard...) Het lijkt er dus op dat alleen stand 3 het maar doet....

    Zowel mijn MFTS en sensor in de radiateur zijn nieuw, dus het moet aan iets anders liggen lijkt me.
    Kan natuurlijk het relais zijn, maar ook een van de voorschakelweerstanden.


    EDIT:
    Diverse tests staan ook op de pagina van de bijgevoegde link. Toch maar eens wat gaan testen zeer binnenkort, incl de daadwerkelijke temperatuur van het koelwater...!
    Bedankt voor het aanzetten van nogmaals nadenken!
    Ik dacht toch zeker dat je dat wist Erik daarom schreef ik ook die sensors van de transporter VW die gaan vroeger aan en hebben ook 22 m draad en ook 2 of 3 polig.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #24
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Ik heb een hele tijd geleden al eens de test gedaan van het doorverbinden van de draden die op de sensor in de radiateur gaan.
    Dus de +draad aan stand 2 en stand 3 van de fan. Zover ik me kan herinneren had ik ERG duidelijk 2 verschillende snelheden van de fan toen:
    - gewoon draaien zoals ik gewend ben dat hij doet, stand 2 dus;
    - en draaien als een malle, zo hard dat ik er gewoon van schrok en de draden losliet...

    Zal dit om te beginnen nog eens testen!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Begrijp dus dat je stand 1 en 3 hebt, dus of heel rustig draaien van de fan of orkaan. Dan wordt je blok inderdaad wel redelijk warm. Geeft de meter dus ietsjes te veel aan. Met oude sensor het zelfde gedrag? Nieuwe zou ook nog kapot kunnen zijn.
    misschien dit nr robert

    0600.048.1

    Als je dat nr door google laat gaan krijg je wel meteen die pdf lijst van die sensors merk ik net, dus je kunt naar hartelust dan uitzoeken.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 18-12-12 om 22:34.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Ik heb een hele tijd geleden al eens de test gedaan van het doorverbinden van de draden die op de sensor in de radiateur gaan.
    Dus de +draad aan stand 2 en stand 3 van de fan. Zover ik me kan herinneren had ik ERG duidelijk 2 verschillende snelheden van de fan toen:
    - gewoon draaien zoals ik gewend ben dat hij doet, stand 2 dus;
    - en draaien als een malle, zo hard dat ik er gewoon van schrok en de draden losliet...

    Zal dit om te beginnen nog eens testen!
    Dit nr en je krijgt de pdf lijst voor de fanswitches, waarom zo moeilijk meteen de link plak ik erin.

    http://www.adapart.eu/katalog/200.pdf

    Ik gebruik die lijst alleen voor merk en type met die info ga ik naar de automaterialezaak en dan haal ik me de desbetreffende sensor voor die auto en zet hem dan in de audi, ik probeer het gewoon uit, naar mijn idee is lager beter.
    Maar ook weer niet te laag.

    Ik moet wel eerlijk blijven voor de eerste sensor die voor de naloop heb ik in het boek bij heuts gekeken, toen had ik die pdf jes nog niet.
    Daarnaar dacht ik als zij het hebben moet ik het ook hebben, dan komt die verzamelaars woede en dan zal ik het vinden hoe lang of dat het ook duurt,dan bijt ik me erin vast.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 18-12-12 om 22:54.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #27
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Werkt perfect, zal met dat nummer eens bij Brezan of zo langs gaan. Zit nog met een andere vraag: die naloop heeft bij mij hier van de zomer 1 keer gedraaid, met de motor uit, wat ook volgens mij zo door Audi gemaakt is. Als je nu die andere temperatuur schakelaar er in hebt, kan deze aanslaan met draaiende motor, of vergis ik me?Heb jij al ervaring dat de pomp gaat lopen terwijl de motor nog draait? Geeft dat b.v. qua stroming problemen of maakt dat niks uit?
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  8. Ad
  9. #28
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Als alles goed zit aangesloten kan de naloop (extra pompje + stand 1 van de fan) NIET lopen als de motor draait. Het hoort dus dat hij alleen loopt als de motor uit is.
    Als hij tegelijk zou lopen dan zou dat ook niet goed zijn, want de stromingsrichting van de nalooppomp is andersom dan die van de normale waterpomp. Dit zou elkaar dus tegenwerken.

    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html :

    After-Run System: Turbo Electric Water Pump, Coolant Hoses

    The Turbo charger has separate coolant supply hoses as well as oil supply lines. When the engine is running, coolant flows from the engine block, enters the lower end of the turbo, then comes out the top and is routed through a pipe behind the timing belt cover, which then connects to the coolant flange on the cylinder head. The coolant flows through the top radiator hose and back to the radiator for cooling.

    When the engine is shut off, and the engine coolant temperature at the exit of the cylinder head is above 110C, (230F) a secondary electric water pump turns on, which provides circulating coolant through the top coolant line down into the turbo and then into the engine block to ensure any bubbles from the boiling coolant get purged.


    Er zitten dus 2 maakcontacten in het elektronisch cirquit voor de naloop, 1 via contactslot denk ik en 1 via dus de sensor bij de wateruitlaat van de cilinderkop.
    Als je dus deze sensor wisselt voor een koudere, dan gaat de naloop alleen eerder aan.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Werkt perfect, zal met dat nummer eens bij Brezan of zo langs gaan. Zit nog met een andere vraag: die naloop heeft bij mij hier van de zomer 1 keer gedraaid, met de motor uit, wat ook volgens mij zo door Audi gemaakt is. Als je nu die andere temperatuur schakelaar er in hebt, kan deze aanslaan met draaiende motor, of vergis ik me?Heb jij al ervaring dat de pomp gaat lopen terwijl de motor nog draait? Geeft dat b.v. qua stroming problemen of maakt dat niks uit?
    Robert stand 1 mag alleen draaien bij contact uit en ik geloof bij airco aan maar of dat stand 1 is kan ook 2 zijn, houd er rekening mee dat als hij te snel aangaat hij ook je accu leeg kan trekken.
    Er zit ook een tijdrelais op niet langer als 10 mininuten draaid het geval dan, sluit hem maar eens kort. Sleutel of schroevendraaier er tussen,kijk wel uit voor vals contact anders zekering kapot.
    Stand 1 ventilator zoek ik me nog uit dat hij continu draaid met contact aan, maar zover ben ik nog niet.
    Auto staat immers binnen en wil er niet mee naar buiten nu met dat viese weer, is ook bijna nooit buiten geweest bij de vorige eigenaar heeft immers maar 75000 erop en gaat bij mij niet veel meer km krijgen hoop ik toch.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 19-12-12 om 09:20.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  11. #30
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Als alles goed zit aangesloten kan de naloop (extra pompje + stand 1 van de fan) NIET lopen als de motor draait. Het hoort dus dat hij alleen loopt als de motor uit is.
    Als hij tegelijk zou lopen dan zou dat ook niet goed zijn, want de stromingsrichting van de nalooppomp is andersom dan die van de normale waterpomp. Dit zou elkaar dus tegenwerken.

    .
    Bedankt! Dat wilde ik even weten. Had me nog niet echte verdiept in de schakeling hiervan, maar hij schakelt dus alleen bij 1. contact uit en 2. temperatuur boven de 110. Bij draaiende motor kan hij dus niet aangaan. Denk dat ik dan toch een 100/95 graden schakelaar haal en eens ga uitproberen. Met de huidige temperaturen zal die niet zo snel aangaan, maar van de zomer was het hier toch behoorlijk warm, en verbaasde mij eigenlijk over de pas erg hoge temperatuur waarbij de pomp ging nalopen.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  12. #31
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Robert stand 1 mag alleen draaien bij contact uit en ik geloof bij airco aan maar of dat stand 1 is kan ook 2 zijn, houd er rekening mee dat als hij te snel aangaat hij ook je accu leeg kan trekken.
    .
    Stand 1 is inderdaad de airco stand en de stand voor de nalooppomp. Zolang de airco aan staat draait de fan, ook als de motor niet kloopt maar wel op contact staat.

    Trouwens die van mij moet helaas wel naar buiten; hadden twee weken geleden halve meter sneeuw, dan kom je alleen op Quattro en met winteranden overal nog hier....
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  13. #32
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Dat leeg trekken van de accu kan in principe niet. Er zit in de hele schakeling een maximale looptijd van ik dacht 10 min.

    Ik heb onlangs eens in het stroomschema opgezocht welk relais van stand 1 van de fan is. Als je hier een aparte stuurspanning op zet dan moet de fan gaan lopen, en dan zonder dat de airco aan gaat als het goed is.
    Ik zal eens kijken waar het kladblok is waar ik dat toen in geschreven heb.....ik wil hem zelf ook als extra handbediend hebben.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 19-12-12 om 13:31.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Erik dat kladblokje of wat het is over die stand 1 wil ik wel hebben dan spaar ik me een hoop zoekwerk.
    Ik denk wel dat er een flinke sperdiode tussen moet komen, maar dat zal ik wel vinden dan.

    Heb ik het grootste probleem mee ik wil alles hebben en vooal gratis.
    Hebbe hebbe hebbe.
    Maar kan ook delen als ik voldoende heb hoor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Dat leeg trekken van de accu kan in principe niet. Er zit in de hele schakeling een maximale looptijd van ik dacht 10 min maximaal.

    Ik heb onlangs eens in het stroomschema opgezocht welk relais van stand 1 van de fan is. Als je hier een aparte stuurspanning op zet dan moet de fan gaan lopen, en dan zonder dat de airco aan gaat als het goed is.
    Ik zal eens kijken waar het kladblok is waar ik dat toen in geschreven heb.....ik wil hem zelf ook als extra handbediend hebben.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 20-12-12 om 01:17.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Stand 1 is inderdaad de airco stand en de stand voor de nalooppomp. Zolang de airco aan staat draait de fan, ook als de motor niet kloopt maar wel op contact staat.

    Trouwens die van mij moet helaas wel naar buiten; hadden twee weken geleden halve meter sneeuw, dan kom je alleen op Quattro en met winteranden overal nog hier....
    Robert dat klopt teminste neem ik aan, bij mij anders niet want als de airco de wagen op temparatuur heeft stopt ook de ventilator, helaas werkt bij die van mij de airco.
    Nou lees niet verkeerd ik ben er blij mee dat hij werkt maar heb ook graag die ventilator aan het draaien.

    Ik wil wel kijken voor je bij die zaak waar ik kom of ze nog iets hebben, maar dan heb je het nog niet daar bij jou.
    En dat is een eind weg dat weet ik wel.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 20-12-12 om 14:56.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  16. #35
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Erik dat kladblokje of wat het is over die stand 1 wil ik wel hebben dan spaar ik me een hoop zoekwerk.
    Ik denk wel dat er een flinke sperdiode tussen moet komen, maar dat zal ik wel vinden dan.

    Heb ik het grootste probleem mee ik wil alles hebben en vooal gratis.
    Hebbe hebbe hebbe.
    Maar kan ook delen als ik voldoende heb hoor.
    Jan (en iedereen die er gebruik van wil maken,

    ik heb gevonden wat ik bedoelde.

    Wat ik toen uitgevonden heb is dat relais J26 degene zou zijn voor stand 1 van de fan. Zover ik kon zien dan moet dat relais nummer 6 zijn in de zekeringdoos onder de motorkap.
    Op aansluiting 31/85 van het relais (rood/geel draad) moet een + op om stand 1 van de fan te laten draaien. (ik weet alleen niet of je zo via een omweg ook de airco schakelt..)
    Zonder airco is positie 6 ongebruikt.

    Verder zie bijgevoegde PDF.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 21-12-12 om 10:57.

  17. #36
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Uiteraard zou je hetzelfde voor relais J101 (2e trap van de fan) kunnen doen.

    Deze zit op positie 2 in dezelfde zekeringkast.

    Indeling zekeringkast onder motorkap.jpg

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Erik fan stand twee is makelijker dat is gewoon een maak of breek contact en die doe ik wel op de sensor maken dan, dus gewoon schakelaar ertussen en sluiting maken.

    Die stand 1 is wel interessant dat ga ik proberen en zou hij de airco ook willen bedienen ?
    Ik hang er in iedergeval meteen een 5 amp sperdiode tussen dan kan hij het niet al zou hij willen.
    Een sperdiode kan je verglijken met een keerklep in de waterleiding.

    Het zou nog makkelijker zijn geweest voor me als je ze aangetekend had in dat pdf je dan hoefde ik helemaal niet te zoeken !

    Met het wisselen van de sensors ben ik erachter gekomen dat er een verkeerde inhing bij mij er hoort een 90 110 graden in te zitten meen ik gelezen te hebben en ik had een 95 102 graden erin zitten.
    Heb nou een 87 92 graden erin.
    Thermostaat heb ik een 82 graden erin nou en een sensor voor het naloop geval van 95 graden had hem twee minuten laten lopen en het naloop geval begon al te draaien, daarna alle slangen apart volgegooten met water en antivries en opnieuw gedaan en toen liep het pompje en ventialator al wat laten, man dan wordt ik nerveus bij zoiets !

    Bedankt Jan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Uiteraard zou je hetzelfde voor relais J101 (2e trap van de fan) kunnen doen.

    Deze zit op positie 2 in dezelfde zekeringkast.

    Indeling zekeringkast onder motorkap.jpg
    Laatst gewijzigd door johnny666; 21-12-12 om 12:32.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #38
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Een sperdiode kan je verglijken met een keerklep in de waterleiding.

    Bedankt Jan.
    Hey die van de sperdiode kende ik nog niet (ben niet zo`n elektra-man...) De keuze voor 5 amp is op basis van de verwachte maximale stroom die er gaat lopen?

    Zo`n diode is voor veel meer leuke dingen te gebruiken..!

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Yep mijn mistlampen achter gaan ook mee branden als ik rem maar als ik de mistlampen aanmaak gaan de remlichten niet mee branden, ook met twee sperdiodes gedaan waarvoor twee anders gaat het lampje van de schakelaar ook branden als ik rem.
    5 amp[ is geloof ik het maximale wat te koop is en maximaal is naar mijn idee met die dingen beter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Hey die van de sperdiode kende ik nog niet (ben niet zo`n elektra-man...) De keuze voor 5 amp is op basis van de verwachte maximale stroom die er gaat lopen?

    Zo`n diode is voor veel meer leuke dingen te gebruiken..!
    Laatst gewijzigd door johnny666; 21-12-12 om 12:42.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  21. #40
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 200 Turbo Q: oliekoeler schoongemaakt vs. koelwatertemp.!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten

    Ik heb een multifuzzi geplaatst van Paul Fernandes (Custum Auto Craft) en toen was de temp idd een "stuk hoger" (mijn verhaal ken je....)
    In mijn geval lijkt de temp echter vrij hoog...

    Heb al eens gehoord dat de imitatie 3-polige multifuzzi`s vrij onnauwkeurig zijn helaas.
    Dit lijkt ook wel te kloppen bij mij, want de fan springt aan bij ca. 108 graden op de meter en gaat uit bij ca. 102 graden. De sensor in de radiateur die dit aanstuurt schakelt bij 102 in en (ik dacht ) bij 97 graden weer uit.

    Zou dit verschil in de multifuzzi zitten, of dat de temp van het dashboard bij de uitgang aan de kop wordt gemeten...en dus veel heter is??
    Ook net uiteindelijk maar de MFTS vervangen (ook besteld bij Paul) en hij geeft nu over de gehele linie 10 graden meer aan als voor heen. Staat nu op 95 bij normale rijsnelheid, fan slaat aan bij 105 (stand 2). Vind het wel prima zo. Ga alleen nog op zoek naar een 100/95 graden schakelaar voor de nalooppomp bij de volvo-dealer.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •