Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 373

Onderwerp: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

  1. #261
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    @Montestoni:
    Ik was afgelopen vrijdag samen met @viermaal ff op de lokale sloop (voor een Corsa-stoel, how low can you go).
    Daar stond een C4 als ik me goed herinner.
    En aldus Viermaal lag daar een NF in.
    Nu herinner ik me dat dat nog 1 van de wishes was.
    Misschen is t iets voor je ?
    Erg duur zijn ze dr niet, alleen wel zelf demonteren.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  2. #262
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    offtopic gebep verplaatst naar een eigen topic.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #263

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Pfff...koppakking eruit!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-10-13 om 04:50.
    turn in turn out turn on

  4. #264
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Koppakking eruit ???

    Is dit nog steeds bij de 100-in-opbouw fase ??
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  5. #265

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Heb nog een KU liggen voor de verkoop.

    Hoe kan zoiets dan nou?
    Zoveel werk aan die wagen heb je gedaan en dan dit?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-08-13 om 18:05.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #266
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    ligt er nou wat metaal op de zuiger of lijkt dat zo?

  7. #267

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Nee, gestrand op vakantie zoals eerder geschreven... vandaag opengetrokken.

    Fijn merk toch dat Audi...
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-10-13 om 04:35.
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #268
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    heel jammer zoiets, ben benieuwd wat er gebeurd is, nog nooit zo'n schade gezien, is de onderblok nog wel bruikbaar nu dan.

  10. #269

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Ogenschijnlijk gebeurde er niets; geen hoge temperatuur of wat dan ook. Ik zag alleen een kringeltje witte rook achter m'n auto bij het stoplicht. Ik heb 'm direct daarop langs de kant gezet en voorzichtig het expansievaatje geopend: pffff. (lucht) Dus drukopbouw in koelsysteem en daarom de auto laten repatrieeren. Dat duurde een fkucnig eeuwigheid.
    Nu maar eens de moed verzameld 'm open te maken.
    De koppakking is kapot. De overige indicaties wijzen op ontsteking / brandstof probleem wat de oorzaak is geweest. (koolafzettingen op zuigers en bougies)
    De koppakking is de enige pakking die ik NIET heb vervangen destijds... (had ik dat nu maar wel gedaan...)

    Blok gebeurd verder niks mee, en is gewoon bruikbaar.(gietijzer) De alu kop moet ik laten checken en desnoods laten vlakken, want die kan door warmte 'krom' zijn.

    Of repareren of er een ander blok in zetten. (Een 2309cc met EFI? Een KU, maar dan met de bijbehorende K jetronic? De laatstgenoemde zit het dichtsbij hetgeen erin hoort. Maar de PX die eruit kwam is me wat te tam en te dorstig.)

    Ben voor de vakantie niet meer in de gelegenheid geweest de motor exact af te stellen; dus de oorzaak ligt bij mezelf... (ontsteking op 12 graden gezet en op ron 95 gereden als ik me goed herinner) Het enige wat er aan mankeerde was een waterpomp met een piepje erin. Riem gelost maar piepje bleef.

    Hierbij wat shots in betere doen:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-10-13 om 05:24.
    turn in turn out turn on

  11. #270

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Ik zou bijna zeggen 98 of 95 maakt geen drol uit, maar wie ben ik, ik denk eerder dat het blok slecht gereviseerd is geweest misschien een kantelaartje geweest die cillinder, ik was altijd van mening dat lood hoofdzakelijk voor de koeling van kleppen is.
    Zodat die niet kromtrekken en voor hun zittingen, dit een stuk uit de cillinder kan ik me niet voorstellen vooral omdat jij vaker aan blokken werkt of gewerkt heb neem ik aan dat jij een echter pingel wel gemerkt zou hebben.
    Of misschien een lam blok is het geweest dat zich misschien een braam gevormd heeft waar die cillinder tegen heeft liggen beuken, als een lam blok opeens flink gereden word zal die cillinder tegen die braam beuken en zou die inderdaad zo uit kunnen gaan zien.
    Maar zoals geschreven wie ben ik ?

    Het is in iedergeval niet leuk en gun het niemand zoiets, vooral voor je mooie auto niet, ik vind hem prachtig met mooie bekleding etc.
    En vooral zo orgineel als mogelijk.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 16-08-13 om 09:30.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #271

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Thanx! Een beetje pep-talk kan ik wel gebruiken nu...

    Officieel loopt een PX op ron 91, en de KU die er nu in hangt op ron 95: hoe hoger het ron-getal deste klopvaster de brandstof.
    Ik denk dat het komt omdat er een PX ecu in zit die toch e.e.a. aanstuurt qua ontsteking; Ik heb daar niet naar gekeken, maar -achteraf bezien- is dat wel logisch.

    Dit blok is opgeboord/gehoned/geskimmed naar 1e overmaat en voorzien van nieuwe zuigers. Dit samen met het 5/3/1 spruitstuk en het bewerkte gasklephuis geeft een totaal anders volumetrisch rendement dan die PX met die lage compressie en tamme nokkenas.

    Een onjuist aanhaalmoment van kopbouten kan de koppakking ook doen overlijden. Het is iig duidelijk een temperatuurprobleem geweest ontstaan door verkeerde ontsteking.

    De vraag is hoe ik het ga oplossen: dit repareren? Of toch die NG die ik reeds heb; maar dan kompleet met KE-III jetronic en die SKN software.

    Ik heb er zo de balen van dat ik genegen ben 'm te repareren en te verkopen. Dan wordt een snel afscheid van veel geld...
    anderzijds; een grote pekelbestendige 4wd heb ik gewoon nodig.
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 15-10-13 om 04:47.
    turn in turn out turn on

  13. #272
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Of de NG naar EFI ombouwen, dan verkrijg je dus 2 van je wensen en de NG ombouwen nr EFI is makkelijker (componenten van de bestaande 3B gebruiken bv)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #273

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Welk EFI systeem zou je aanraden?
    Ik heb wel eens geken naar flow-improver, maar dat was ook geen aanbieding...
    turn in turn out turn on

  15. #274
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Het simpelst is dus doorborduren op de latere 5 cilinders. Is in D reeds gedaan en werkend te krijgen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #275

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Heb besloten de gekietelde 2309cc erin te zetten; hoewel de intentie was die te monteren in de 80 quattro vond ik het een beetje onzinnig om een goede vijfcilinder (die er nu in die 80 zit) aan de kant te leggen, en voor de 100 weer een donor te kopen.

    De KU is inmiddels uit de 100 quattro, en ik verwacht dus binnenkort er weer lekker mee te kunnen rijden. Het afgedraaide en gebalanceerde vliegwiel wat er op die 2309cc motor zit neem ik niet over; ik zet de nieuwe koppeling en het oude vliegwiel erop. (en alle recent vervangen sensoren etc.)

    Tevens ga ik een kleine demper in de uitlaat zetten, want het geluidsniveau was 'iets' te enthousiast...
    turn in turn out turn on

  17. #276
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Ben benieuwd!

    Ik heb ook eens getwijfeld om een CAC uitlaat aan te schaffen, echter deels om de reden van veel geluid uiteindelijk niet gedaan.
    Ook vind ik dat Paul F. wel grotere dempers had kunnen gebruiken....dan was het misschien al flink beschaafder geweest.

    type44_muff_2.jpg (foto van Paul zelf)


    Zoals bekend heb ik bij mijn 200 alleen de ori. einddemper er nog onder, en dit klinkt wel lekker (de 10vt klinkt nu als een enthousiaste oerquattro..!)
    Resoneert alleen wat rond de 1.500-2.000 toeren.

  18. #277

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Ben benieuwd!

    Ik heb ook eens getwijfeld om een CAC uitlaat aan te schaffen, echter deels om de reden van veel geluid uiteindelijk niet gedaan.
    Ook vind ik dat Paul F. wel grotere dempers had kunnen gebruiken....dan was het misschien al flink beschaafder geweest.

    .
    Je schreef het al eerder.(en ik had er toen ook al op gereageerd...)

    Ja & nee dus; Paul had me vooraf gewaarschuwd/ geinformeerd hierover.

    Hij zei dat 'ie met een kat ook goed te doen is op de langere ritten, maar zonder wordt het annoying.
    Anyway, het is mijn eigen keuze geweest om de kat eronder weg te laten. Bij de APK wordt namelijk niet meer gekeken naar het kentekenbewijs voor aanwezigheid en verplichting van een kat. (Bij auto's voor '96 geen kat verplichting waarbij het CO 4.5% mag zijn bij stationair.)

    De combi 5-3-1 spruitstuk , geen kat & big-bore RVS uitlaatsysteem maakt de motor flink pittiger. Waarom zou ik er dan een kat in zetten als dat niet hoeft?
    Maar jouw overweging het daarom niet te doen is ongegrond: jouw 200 heeft een turbo die waanzinnig het geluid dempt...

    Er komt bij mij straks een absorptiedempertje te zitten waar voorheen de kat zat.

    Maar goed, ik heb eerst belangrijkere issues om naar te kijken zoals de lengte van de kabelboom; er komt nu ook het stuurapparaat van die KE-III jetronic in. Die is echter uit een iets kleiner model Audi. Desnoods komt bij een lengte-tekort de ecu niet in de footwell, maar achter / naast het dashboardkastje. Dat maakt uiteindelijk niet veel uit.

    Ben benieuwd naar de performance van die 190pk 10V uiteindelijk in deze 100 quattro. In die 90 fwd liep 'ie makkelijk naar 230-240 km/u, waar 'ie normaal gesproken net effe over de 200 hoort te gaan.

    Hoewel het een leuk vooruitzicht is moet ik me er nog steeds erg toe zetten te gaan sleutelen iedere keer...
    turn in turn out turn on

  19. #278
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Grotere of kleinere dempers maken niet het geluid. De grote dempers van Audi zijn volgens een principe gemaakt wat goedkoper is maar lompe dempers oplevert, bijna alle aftermarket dempers zijn kleiner bij gelijkblijvend geluidsniveau. Ik kon bij mijn 924 kiezen voor minder geluid dan af-fabriek met nog steeds flink kleinere dempers. Overigens werd mijn oplossing op snelheid uiteindelijk ook stiller dan OE, maar bij het accelereren een 'stukje' minder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #279
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Je schreef het al eerder.(en ik had er toen ook al op gereageerd...)

    Ja & nee dus; Paul had me vooraf gewaarschuwd/ geinformeerd hierover.

    Hij zei dat 'ie met een kat ook goed te doen is op de langere ritten, maar zonder wordt het annoying.
    Anyway, het is mijn eigen keuze geweest om de kat eronder weg te laten. Bij de APK wordt namelijk niet meer gekeken naar het kentekenbewijs voor aanwezigheid en verplichting van een kat. (Bij auto's voor '96 geen kat verplichting waarbij het CO 4.5% mag zijn bij stationair.)

    De combi 5-3-1 spruitstuk , geen kat & big-bore RVS uitlaatsysteem maakt de motor flink pittiger. Waarom zou ik er dan een kat in zetten als dat niet hoeft?
    Maar jouw overweging het daarom niet te doen is ongegrond: jouw 200 heeft een turbo die waanzinnig het geluid dempt...

    Er komt bij mij straks een absorptiedempertje te zitten waar voorheen de kat zat.

    Maar goed, ik heb eerst belangrijkere issues om naar te kijken zoals de lengte van de kabelboom; er komt nu ook het stuurapparaat van die KE-III jetronic in. Die is echter uit een iets kleiner model Audi. Desnoods komt bij een lengte-tekort de ecu niet in de footwell, maar achter / naast het dashboardkastje. Dat maakt uiteindelijk niet veel uit.

    Ben benieuwd naar de performance van die 190pk 10V uiteindelijk in deze 100 quattro. In die 90 fwd liep 'ie makkelijk naar 230-240 km/u, waar 'ie normaal gesproken net effe over de 200 hoort te gaan.

    Hoewel het een leuk vooruitzicht is moet ik me er nog steeds erg toe zetten te gaan sleutelen iedere keer...
    Bij mij was de keuze om het niet te doen mede omwille van mogelijk (te) veel geluid. De meest voordelige oplossing op dat moment was gewoon de 2 middendempertjes er tussenuit slijpen, en vervangen door buis. Dit gaf de doorslag om te proberen.

    Over kat. en APK...volgens mij zit het net even wat anders.
    Tot (of t/m, weet het ff niet zeker) 1995 is er voor de APK geen kat.verplichting, ook al zegt de typegoedkeuring en kentekenbewijs van wel.
    Wat op dat moment leidend is, zijn de waarden voor de uitlaatgastest van de typegoedkeuring. Dus niet standaard t/m een bepaald bouwjaar stationair een bepaald %.
    Even uit m`n hoofd moest mijn 200 moest bijvoorbeeld 1,5% of zelfs 0,5% hebben. Hij was op 0,04 % na goed, afgerond dus.

    Het verschil tussen wel/geen turbo is idd wezenlijk. Mijn Coupe maakt met de 5-3-1, zonder origineel kat. en met een grotere diameter uitlaat "een flinke bak herrie".
    De 200 turbo daarentegen is redelijk beschaafd.
    Absorptiedempertje op de plek van de kat. had ik ook al in de gedachten als extra demping, is ook redelijk eenvoudig te doen door de flensaansluitingen.

    Opvoeren en snelheid:
    Ik ken de bakverhoudingen niet, maar het max. toerental is natuurlijk gelijk de max snelheid.

    Zoals gezegd, ben ERG benieuwd naar de ca. 190 pk uit een NA 10v!

    Keep us posted!

  21. #280

    Standaard Re: Aanschaf Audi 100 in 2012 of 2013?

    Actuele apk eisen:

    http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocu...01-01-2013.pdf

    De genoemde performancedata zijn geen theorie maar eigen ervaring...

    Jouw opmerking over bakverhoudingen mag je in een ander draadje uiteenzetten; die zou namelijk alle vormen van (chip)tuning "killen".
    Of anders geformuleerd: dus met 1 pk onder de kap haalt jouw 200 dus zijn topsnelheid?!! (het vermogen maakt immers niet uit volgens jouw stelling) Duh... (I rest my case...)
    turn in turn out turn on

Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •