Ja, dat kan. De 'nachrüstung' van een geregelde kat is alleen voor de Duitse markt en leidt daar tot lagere MRB.
Mijn typ44 KP (2.0i 85kw) heeft een mooie kastje onder in het motorruim waar aan een lambda sonde vast zit. Mijn auto is dus uitgerust met een G-Kat. Zodoende heeft mijn auto ook een groene Umweltplakkette op de voorruit. Het mooie is eigenlijk nog dat als ik Google op internet dat er eigenlijk geen G-kat voor mijn type motor verkrijgbaar is!
Gewetens vraag, mijn auto is affabriek met een u-kat geleverd. Kan ik ongestraft het g-kat systeem uitschakelen? Op mijn kentekenpapieren zie ik geen vermelding hierover.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oké, Tom. Had vanmorgen een zekering van het g-kat systeem er uitgehaald maar hoorde de motor niet anders lopen. Durfde er stiekem niet zo mee te rijden Als de auto voor de APK moet is er dan wijs om er systeem weer in werking te stellen?
Weet jij trouwens of een nachrustungs g-kat de motor knijpt? ( in het algemeen)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Elke kat is een belemmering, alleen sportkats belemmeren wat minder. Een rechte pijp ertussen levert altijd wat extra vermogen op bij een auto waar de kat later tussen is gezet.
wat doet dat met de herrie trouwens? een rechte pijp dus?
Bij mijn auto lijkt het zo, dat in de buis voor de ongeregelde kat een lambda sonde is gefabriekt. Misschien dat het materiaal in de kat allang weg dus ik zou het verschil niet kunnen horen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nee, het systeem is later geplaatst en kan ook weer in z'n geheel verwijderd worden. Dat extra vermogen zal trouwens niet bijzonder merkbaar worden op een vijfpitter, zou me verbazen als het meer dan 5 pk was.