Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

  1. #21

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Nah, zo moeilijk is het niet. Ik ken het kunstje al van andere auto's...
    Je moet alleen geen volle tank hebben. In principe heb ik nooit last van een volle tank! ;o)

    Ik zie wel... Als ik nu naast m'n 100 sta en vergelijk 'm met de sound en geur die de 90 van broer maakt hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken.

    Wat niet wegneemt dat je na 330.000+ km. wel mag rekenen op deze klus binnen niet afzichtelijke tijd.

    En idd tweedehands delen in het primaire gedeelte van je auto monteren is altijd een tijdelijke oplossing. (uitstel van executie zeg maar...)
    Maar kan je in een noodsituatie wel op weg helpen & houden...

    Misschien ben ik 'overprecarious' maar ik ken m'n auto nauwelijks; ik bedoel daarmee dat ik er nog amper kilometers mee gemaakt heb. Ik kocht 'm, en binnen 150km had ik een ingrijpende mototransplantatie nodig. Die is uitgevoerd en er is van alles nog meer (preventief) vervangen. Maar sindsdien heb ik nog geen 1.500km gereden. Dus zich kunnen bewijzen als betrouwbaar vervoermiddel heeft 'ie zich nog niet. Zeker niet met het laadstroom geneuzel van de laatste twee weken.

    Als ik de lijn doortrek en de Audi naar top-niveau wil brengen zou ik nu eigenlijk gelijk een rondje veerpoten, ophangrubber en uitlijnen moeten doen. Dan is de look & feel helemaal alsof het een nieuwe Audi betreft. (en moet de waterpomp uitgewisseld worden, want deze piept alsnog...)

    Maar goed, eerst op vakantie! (Ik heb ANWB hulp buitenland met vervangend vervoer)
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 29-05-13 om 00:46.
    turn in turn out turn on

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    De pomp vervangen is niet zo heel lastig toch? Ik vond het wel een aardig eenvoudig klusje. Tuurlijk, als je kofferbak vol ligt is het klote, maar op zich valt het mee. Ik heb nog wel met de gedachte gespeeld om de hele brandstofpompconstructie wijzigen en een externe pomp te plaatsen waar je makkelijker bij kan, maar toen toch maar besloten dat een goede pomp in de tank the way to go is.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  3. #23

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Ik heb geen tijd meer gehad voor die pomp, maar de elektra issues zijn opgelost! Hehe...
    turn in turn out turn on

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Gelieve niet te roken tijdens de klus, en boutjes er moertjes netjes op te bergen want zo'n tank is diep.

  5. #25
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Omdat het reservelampje al even piepte en er nog maar 40km gereden kon worden, vandaag maar eens besloten de brandstofpomp te vervangen. Maakte al 2 jaar herrie, maar deed het nog steeds, maar ja je wil niet 's nachts blijven staan in de middle of nowhere.

    Via de beschrijving van selbstdoku de boel gedemonteerd, wat op zich wel meeviel. Alleen de scherpe rand van het gat van de tank staat nog in mijn armen, maar verder is het goed te doen. Tis alleen kwalitatief uitermate teleurstellend dat de 3-tientjes pomp die ik ooit in Duitsland had gekocht helemaal niet blijkt te passen. Veel dunner, ander aansluiting dus pech met dubbel g. Ondanks zoeken via vagcat (8A0906091G) dus niet de juiste gekocht.
    Er zit waarschijnlijk nog de originele (?) Bosch in, Audi nummer is 441906091A/B. Er lag wel wat metaalslijpsel in de tank, en wat bruine zooi. Dus nu op zoek naar een andere pomp hier, zal we weer even problematisch worden. Alles weer terug gemonteerd na schoonmaken en het rijdt weer.

    Les: eerst even checken (diameter, vorm) wat de juiste is als een een pomp besteld.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982


  6. #26
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    Dus nu op zoek naar een andere pomp hier, zal we weer even problematisch worden.


    Dat viel dus mee. Gewoon de originele Bosch (0580254040) op voorraad bij een lokale onderdelen boer voor VAG 'delovi' (niet zijnde de dealer) voor 125 Euri. Nu eerst even tank leger rijden en dan ben ik benioeuwd naar het verschil in geluid dat de noeuwe pomp maakt na montage.
    Laatst gewijzigd door rjverbrugh; 10-09-13 om 10:58.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  7. #27
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    En de nieuwe Bosch pomp hij zit erin, en maakt een veel zachter 'zoem' geluid. Gelijk maar de tank helemaal leeg en schoon gemaakt van binnen en het filter vervangen. Heb het idee dat ie nu weer veel beter rijdt (meer brandstofdruk?), maar misschien is dat gewoon inbeelding. Anyway, weer helemaal happy!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    En de nieuwe Bosch pomp hij zit erin, en maakt een veel zachter 'zoem' geluid. Gelijk maar de tank helemaal leeg en schoon gemaakt van binnen en het filter vervangen. Heb het idee dat ie nu weer veel beter rijdt (meer brandstofdruk?), maar misschien is dat gewoon inbeelding. Anyway, weer helemaal happy!
    Heb je de tank niet gelijk van binnen bekleed met , hoe heet dat spul ook alweer?
    Dan komt er iets van een pvc laag in de vorm van in het binneste van de tank !
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #29
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Vervangen brandstofpomp 44Q : OE Audi / Bosch / Mapco / aftermarket?

    Ja dat heb ik met lekke en verroeste motorfietsen tanks (BMW) wel gedaan. Mik je in de tank, rondschudden maar en dan heb je een soort verzegeling van alle roest en andere ellende aan de binnenkant en het dicht ook kleine lekkages (eerst schoonmaken met loden kogeltjes (vislood) en diesel of petroleum) Maar deze zag er nog goed uit (en zou niet weten hoe en had ook geen zin in om 'm eruit te halen), had alleen wat slijpsel en zooi van de pomp, die echt wel op zijn einde was.
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •