Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Lampjes doen het nog hoor, sensor weet ik niet kan ik die testen, en olie niveau te min geeft hij ja ook aan.
    Lijkt me wel als ik dit zo lees dat die Bom ook dingen stuk kan maken door die druk terug te brengen en zich een weg te zoeken waar het mogelijk is.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    je bom slaat gewoon energie op die je pomp opbouwt.. ik geloof dat het wel meer dan 100bar aan druk kan zijn...
    en ja, dan gaan er wel eens dingen stuk...

    volgens mij is het ook niet verkeert dat als je weet dat je je auto een langere tijd stil zal staan,
    je je bom helemaal leeg laat lopen... zodat er geen druk meer op staat...

    zelfde als je wiellagers.. die gaan ook stuk door op 1 plek te blijven staan...
    zo is het ook met alle rubbers en afdichtingen...
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Na een nacht ongeveer een mm of 2 gestegen het niveau, kan dus meevallen, zo met het blote oog gekeken en zonder leesbril.

    Druk ervanaf laten asl hij lang staat hoe moet ik me dat voorstellen, slang onder het vulvaatje een t stuk er tussen en naar boven halen en daar een schroefsluiting tussen?
    En dan vlak voor de Bom?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 14-06-13 om 12:01.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Bij mij is het niveau met lopende motor ook lager dan wanneer hij een tijdje stilstaat. Hij staat zeg maar op max en dan start ik en dan staat ie vrijwel direct op min. Als ik de motor uitzet duurt het enkele uren tot enkele dagen voordat het niveau terug is op max.

    Dit moet veroorzaakt worden doordat het systeem intern ergens lekt, niet omdat de BOM kapot is, sterker nog, het is bewijs dat de bom nog werkt. Hoe groter het verschil tussen lopend en na een tijdje stiltsaan hoe beter de BOM nog werkt. Interne lekkage kan op verschillende plekken gebeuren, de meest voor de hand liggende is volgens mij de rembekrachtiger, maar er is vast ook een overdrukbeveiliging die zou kunnen lekken, of misschien nog iets anders. Al die interne lekkages zorgen ervoor dat over tijd de BOM zijn druk verliest en dus heel langzaam met 150 bar olie terugperst naar het resevoir.

    Is dat dan erg? In mijn optiek niet, tenzij na het afzetten van de motor het resevoir binnen enkele minuten weer terug is op het niveau van voor het starten. Dan worden de lekkages wel erg hoog, maar als het bij wijze van spreken een half uur duurt....dan kan jouw hydrauliekpomp dat makkelijk bijbenen en heb je ook zeker genoeg tijd om de auto nog bekrachtigd stil te zetten nadat de motor is uitgevallen.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  5. #25
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DirkMeV Bekijk Berichten
    Bij mij is het niveau met lopende motor ook lager dan wanneer hij een tijdje stilstaat. Hij staat zeg maar op max en dan start ik en dan staat ie vrijwel direct op min. Als ik de motor uitzet duurt het enkele uren tot enkele dagen voordat het niveau terug is op max.

    Dit moet veroorzaakt worden doordat het systeem intern ergens lekt, niet omdat de BOM kapot is, sterker nog, het is bewijs dat de bom nog werkt. Hoe groter het verschil tussen lopend en na een tijdje stiltsaan hoe beter de BOM nog werkt. Interne lekkage kan op verschillende plekken gebeuren, de meest voor de hand liggende is volgens mij de rembekrachtiger, maar er is vast ook een overdrukbeveiliging die zou kunnen lekken, of misschien nog iets anders. Al die interne lekkages zorgen ervoor dat over tijd de BOM zijn druk verliest en dus heel langzaam met 150 bar olie terugperst naar het resevoir.

    Is dat dan erg? In mijn optiek niet, tenzij na het afzetten van de motor het resevoir binnen enkele minuten weer terug is op het niveau van voor het starten. Dan worden de lekkages wel erg hoog, maar als het bij wijze van spreken een half uur duurt....dan kan jouw hydrauliekpomp dat makkelijk bijbenen en heb je ook zeker genoeg tijd om de auto nog bekrachtigd stil te zetten nadat de motor is uitgevallen.
    Helemaal mee eens. Goede duidelijke uitleg ook.

    Let er wel op dat bij lopende de motor het niveau niet te minimaal wordt....
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 14-06-13 om 12:40.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Toch schrok ik toen ik het zag,kijk er vaak weken maanden niet naar om, dan komt hier wat voorbij wat ik ga controleren of zo.
    Dan ga ik opeens kijken en zie het niveau tot boven aan de rand staan, geloof me ik schrok ik denk wat is dat nu weer?
    Worden ja niet dagelijks gebruikt hier, en staan meer erom als dat ze doen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  7. #27
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Na een nacht ongeveer een mm of 2 gestegen het niveau, kan dus meevallen, zo met het blote oog gekeken en zonder leesbril.

    Druk ervanaf laten asl hij lang staat hoe moet ik me dat voorstellen, slang onder het vulvaatje een t stuk er tussen en naar boven halen en daar een schroefsluiting tussen?
    En dan vlak voor de Bom?
    Zo vaak op de rem trappen tot je bom leeg is, en je vaatje vol...
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orcinuses Bekijk Berichten
    Zo vaak op de rem trappen tot je bom leeg is, en je vaatje vol...
    Klopt eigenlijjk ook logies viel me ook pas in nadat ik de vraag gesteld had en helemaal vergeten weg te halen.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •