Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Zo vandaag bij de 200 geweest laatste keer wat olie bijgevuld stuurbekrachtiging stond onder minimum, dus tot max bijgevuld.
    Vandaag gekeken en wat bleek vaatje stond vol tot boven aan de rand, rara hoe kan dit, bom misschien stuk?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #2
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Ik denk eerder dat de rembekrachtiger stuk is... Lekt deze olie via het retourslang als je de motor uit zet?

    EDIT: weer eens te snel geweest... Is het een vacuüm bekrachtiger? Of olie?
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Is een olie je had het goed, is van 85 dus dan is het altijd olie, vanaf 92 geloof ik komen ze bijde voor, die rembekrachtiging controleer ik toch door de slang met lopende moter los te nemen en dan komt er geen druppel uit, wil toch niet hopen dat die stuk is.
    Waar komt die olie vandaan dan vraag ik me af, als toch alles vol zit en ontlucht zou die toch alleen door de bom terug geduwd kunnen worden lijkt me, is maar gissen hoor iemand nog een andere optie?

    Zojuist ook de rem gecontroleerd en die blijft tot zeker over de 15 druk houden pedaal is dus niet meteen naar afzetten hard maar nog ruim 15 keer vaker heb ik niet getrapt dan krijg ik pijn in mijn benen, zacht.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 13-06-13 om 12:58.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #4
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Dat hoeft nog niks te betekenen, het kan zijn dat hij maar een klein beetje lek is,
    De bom is een soort expantie vat, als je bekrachtiger dus lekt, perst hij al het olie uit de bom,
    En heb je dus een vol vaatje...
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Orchinius spreek je nou uit ervarring heb je het al meegemaakt?
    Vraag je dus wil het niet voor niks doen niet voor de bekrachtiging daar heb ik er wel van liggen, maar voor die rotplaats van die vier schroeven das een pokke klus zeg, wat bedoel je met een vol vaatje als dat voldoende voordruk heeft kan het niet voller als vol die membraam houd dat toch wel tegen of die zou lek moeten zijn maar dan kan ik niet nog 15 keer een licht pedaal hebben toch.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #6
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    In de bom zit een ventiel als ik het goed heb.
    Volgens mij kan het zo zijn dat onder druk van de bom de olie terug geperst wordt naar het vaatje.

    Ik heb dit "probleem volgens mij ook:
    Als de motor loopt en direct erna staat hij netjes iets onder max.
    De volgende ochtend staat het peil boven max.

    Alles werkt op dit moment verder goed, dus prima voorlopig volgens mij.
    Let er wel op dat je peil tijdens lopen niet TE hoog is, anders loopt het er bij stijging gewoon overheen.
    O.a. hierom zijn veel van onze vaatjes ook zo vet en vies.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Ik heb het ooit eens gelezen van iemand met datzelfde probleem, bij jou valt het ja nog mee heb er net met de antivriestester iets uit gehaald, haal er nog wel wat meer uit.
    bij mij stond hij tot aan de rand maar staat dan wel al een hele tijd stil dat heb ik met die andere niet, als me iemand met zeker heid kan zeggen het is de bekrachtiging wissel ik dat ding gewoon, dan doe ik me die pokke klus wel voor aan, zo zie je maar dat een auto met weinig km meer lijden doet als eentje wat regelmatig in gebruik is.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #8
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Ik spreek inderdaad uit ervaring, en ik weet helemaal wat je bedoelt met een rot plek...
    Ik had precies de zelfde probleem, liep heel langzaam leeg en de volgende ochtend was mijn vaatje vol..
    "nieuwe" (2e hands) bekrachtiger er op nu, en alles is nu weer perfect...

    Heb nu alleen last dat de pomp niet meer helemaal in orde is, waardoor hij niet snel genoeg olie pompt...
    Merk ik vooral aan mijn stuurbekrachteging, maar dat is een ander probleem...
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  10. #9
    formatix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    397
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Ik heb het zelfde probleem , dit is de de bom die kapot is ?

  11. #10
    formatix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    397
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Hier zit toch ook een vacuum op of niet ? kan het zijn dat als je vacuum lek is ( zo als voorheen ( net opgelost) dat ook hierdoor de oli alemaal terug loopt , ik mer namelijk geen verschil onder het rijden , pedaal is goed hard

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orcinuses Bekijk Berichten
    Ik spreek inderdaad uit ervaring, en ik weet helemaal wat je bedoelt met een rot plek...
    Ik had precies de zelfde probleem, liep heel langzaam leeg en de volgende ochtend was mijn vaatje vol..
    "nieuwe" (2e hands) bekrachtiger er op nu, en alles is nu weer perfect...

    Heb nu alleen last dat de pomp niet meer helemaal in orde is, waardoor hij niet snel genoeg olie pompt...
    Merk ik vooral aan mijn stuurbekrachteging, maar dat is een ander probleem...
    Orcinuses was jij dat met die bekrachtiging wat ik eens gelezen heb hier kun je dat topic even voor me terug toveren misschien?
    Wil nog eens alles terug lezen ervan, en erover, heb er bij twee zo een bekrachtiging eruit gehaald maar nou bij deze moet die eruit en weer een andere dan erin.
    Liever nam ik een nieuwe maar het is een beetje de pan uit aan het reizen nou, dus probeer dan eerst die gebruikte wat ik liggen heb.
    Hoe heb je dat gedaan met die ringen onder die schroeven hoe heb je die weer fijn terug gekregen lijkt me geen pretje om te doen.
    http://www.audiforum.nl/forum/100-20...-monteren.html

    Topic geloof ik gevonden maar ziet wel uit alsof je een nieuwe gebruikt heb of was die zo mooi die gebruikte, die wat ik heb liggen zijn roestig en niet zo mooi blinkend die wat ik erop heb is juist net zo mooi als ie bij jou in de foto s.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 13-06-13 om 20:06.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door formatix Bekijk Berichten
    Ik heb het zelfde probleem , dit is de de bom die kapot is ?
    Lijkt me niet dat dat de bom is formatix, dan is het pedaal niet zacht bij de moter uit dat zou dan meteen hard moeten zijn is me verteld.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door formatix Bekijk Berichten
    Hier zit toch ook een vacuum op of niet ? kan het zijn dat als je vacuum lek is ( zo als voorheen ( net opgelost) dat ook hierdoor de oli alemaal terug loopt , ik mer namelijk geen verschil onder het rijden , pedaal is goed hard
    Vacuum zit er niet op op remsysteem en op stuurbekrachtiging niet hoor, of jij weet ietsje meer.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #14
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    klikerdeklik

    Edit: pas op pagina 3 praate ik over de bekrachtiger
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orcinuses Bekijk Berichten
    Dank maar ik had ook al eentje gevonden van je zie boven.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  17. #16
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Topic geloof ik gevonden maar ziet wel uit alsof je een nieuwe gebruikt heb of was die zo mooi die gebruikte, die wat ik heb liggen zijn roestig en niet zo mooi blinkend die wat ik erop heb is juist net zo mooi als ie bij jou in de foto s.
    die foto van de bekrachtiger in het blauwe doosje was splinter nieuw... alleen helaas was deze DOA, en was de keerring binnen in lek waardoor hij alle olie uit spuwde
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Maar verklaar eens hij gooid geen olie uit dat slangetje met lopende moter, zou het met het staan, hij staat vaak lang vaak maanden, door dat kunnen komen.?

    Ook gaat er geen lampje branden bij snel trappen van het pedaal, heb ik wel al gezien bij een andere wagen, twee maal trappen snel en lampje ging bij die man zijn wagen.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 13-06-13 om 20:25.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  19. #18
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    als je een goeie hebt kun je hem zelfs jaren laten staan en er staat nog steeds druk op de bom...

    net wat ik zei.. hij hoeft niet alles er gelijk uit te spuwen... maar dit gaat meer heel langzaam.. druppeltje voor druppeltje
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    Ik heb hem gestart vandaan en eens een blokje uitgelaten, in de regen nog wel, kijk morgen eens hoeveel hij gestegen is.
    Heb een streepje met stift geplaats, is het niet veel dan laat ik hem maar fijn voorlopig zo todat ik echte klachten ga krijgen, neem toch aan dat er dan wat oplicht als er wat fout is.?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  21. #20
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Niveau olie stuurbekrachtiging van onder minimum naar tjokvol?

    gezien hij niet alles er gelijk uit gooit, zit je voorlopig wel goed..
    als je sensoren nog gewoon goed zijn en het lampje in je console het nog doet zal je het inderdaad wel merken als het echt mis is..
    '98 Kia Sephia 2007 - 2011
    '85 Audi 100CC DT 2011 - 2014
    '93 Audi V8 4.2L 2014 - heden

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •