Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Hallo, waar kan ik het beste een analoge turbodrukmeter aansluiten bij een 87'er 200 tq MC1? Of beter gezegd, waar zit deze origineel bij uitvoeringen met bar meting in de BC? Kan ik deze gewoon op 1 van de kleine slangetjes die op slang van Turbo naar intercooler lopen aansluiten, of beter op een rechtstreeks uit het inlaatspruitstuk?

    Bvd,
    Jasper
    Audi 100 Avant CC 2.1 WC 376.000 1984
    Audi 200 Turbo Quattro Avant 2.2 MC 1987
    Audi 100 Avant 1.8 PH 1990

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    het eerlijkste resultaat zal je krijgen door zelf een eigen leiding te monteren in het inlaatspruitstuk. (kan ook door een t stukje van een uitgan te gebruiken) maar je kunt ook een kleine aftakking maken op de bestaande vacuüm leiding naar de comp.
    daar is wel eens wat strijd over, maar daar het veelvuldig wordt toegepast, lijkt het geen problemen te veroorzaken.
    eigenlijk is een "korte" directe aansluiting tussen meter en Vacuüm, wel het beste om direct te zien wat er mee gebeurt.
    .
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Oke bedankt, denk dat ik dan gewoon ergens aan de achterkant een T stukje maak. Origineel haalt ie de druk dus bij de comp weg, of iig de slang daar naar toe?
    Las bij bijna iedereen dat ze zo de turbodruk af konden lezen, heb ik een zeldzame uitvoering dat dat niet (digitaal) in mn BC zit? of is dit misschien pas bij NFL standaard geworden ofzo, met de 3 extra metertjes.

    Heb de audi het afgelopen half jaar weer helemaal aan de praat gekregen na 10 jaar stilstand, waarvan 4 écht stilstand zonder motor start e.d. Loopt nu keurig stationair, blok ligt mooi stil Alleen hapert hij als hij net warm is wat in het turbotoerenbereik, gaat na half uurtje extra warmrijden al veeeel beter, bijna weg zelfs. Volgende stap is uitlaatspruitstuk vervangen, wat mij ook het probleem lijkt, want hij is behoorlijk luid koud... Maar wil dus eigenlijk wel zeker weten dat dit probleem door het spruitstuk komt, en niet door kapotte/lekke wastegate o.i.d. voor ik alles weer uit elkaar haal
    Zit al nieuwe pomp, filter, goede spinnenkop+leidingen en nieuwe injectoren op, dus aan de brandstof kan het niet liggen lijkt me...
    Audi 100 Avant CC 2.1 WC 376.000 1984
    Audi 200 Turbo Quattro Avant 2.2 MC 1987
    Audi 100 Avant 1.8 PH 1990

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    28
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Ik heb ook een metertje ingebouwd. Op deze plek zaten al gaten van waar ooit een carkit had gezeten, dus die waren meteen mooi weg.
    Aansluiting heb ik met T-stukje op een van de kleine slangetjes van het inlaatspruitstuk.



    Audi 200 Turbo Quattro 1985 Audi 200 Turbo Quattro 1986
    Audi A8 D2 4.2 1995 Skoda Octavia 1998 Opel Kapitän 1956
    Subaru Impreza 2.0 (binnenkort 2.5) 1996 Subaru Justy 1.2 1996

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    bij de NFL modellen is er een mogelijkheid in de bc de turbodruk uit te lezen, bij de non turbo zit hier dan de momenteel verbruiks- meter.
    ik dacht dat dat bij de VFL ook zo was, dwz 2 type bc met en zonder. de type 43 hadden nog een "echt" metertje hiervoor in het dash.

    mooi dat je deze weer aan het werk hebt gekregen, maar idd als je spruitstuk lekt raak je je vermogen kwijt.
    mijn ervaring was dat mijne echt aan gort was en heel veel vermogen kwijt raakte, maar zowel koud als warm.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Oke, waarschijnlijk is er dan ooit een andere tellerbak ingekomen... Maar eens even op zoek dan. Zet eerst wel een metertje op de plek waar mijn 2 lege schakelaars zitten voor de stoelverwarming die ik niet heb denk ik. Kan het altijd weer origineel terug gebouwd worden mocht ik nog een VFL 200 turbo tellerbak vinden voor een normale prijs..
    Heb inderdaad linksbovenin de actuele gebruiksmeter zitten.

    Morgen maar beginnen aan het spruitstuk na het laatste proefritje met turbodrukmeter, ben benieuwd hoe dit gaat..
    Laatst gewijzigd door hasses; 08-02-15 om 12:45.
    Audi 100 Avant CC 2.1 WC 376.000 1984
    Audi 200 Turbo Quattro Avant 2.2 MC 1987
    Audi 100 Avant 1.8 PH 1990

  7. #7
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Ik heb een VFL turbo (quattro), en er zit standaard geen turbodrukmeter of iets om dit af te lezen in de boordcomputer zoals bij de facelift.
    Enige optie is dus een extra meter ergens inbouwen.

    Ik heb de mijne in m`n dashboardkastje gebouwd, zodat alles er origineel uit ziet als het kastje dicht is.
    Het aansluiten heb ik gedaan met een t-stukje in de vacuumslang net voor de computer, en dit werkt prima bij mij.
    Gewoon een directe reactie op het gaspedaal.

    Het gaat bij druk meten alleen om de druk, en niet om de hoeveelheid verplaatste lucht. Voor mijn gevoel moet het slangetje wel erg lang worden wil je een vertragingseffect krijgen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    oke bedankt, ik heb nog een oud gescheurd dashboard van mn VFL 100, en een 'nieuwe' van de sloop, ventilatieroostertjes komen (als enige?) overeen, dus denk dat ik eerst het metertje maar in het middelste roostertje zet. wat makkelijker dan een paneeltje fabriceren dat precies in gat van de 2 lege schakelaars past.
    Heb dan dus waarschijnlijk wel de originele tellerbak, dat scheelt


    Kan ik de katalysator trouwens probleemloos uithollen of vervangen voor stuk pijp, of moet ik dan nog andere dingen aanpassen?
    Heb denk ik een ongeregelde kat, er zit namelijk van bovenaf gewoon een bout in, heb wel sensor in mn downpipe.
    Laatst gewijzigd door hasses; 13-02-15 om 22:30.
    Audi 100 Avant CC 2.1 WC 376.000 1984
    Audi 200 Turbo Quattro Avant 2.2 MC 1987
    Audi 100 Avant 1.8 PH 1990

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbodruk meter inbouwen audi 200 turbo quattro avant MC1

    Vond trouwens tot mijn verrassing een 2 delig uitlaatspruitstuk op de auto, en heb een 1delige reserve liggen. is er een manier om die dingen te testen, of is stralen en goed kijken de beste optie? Kan niets ontdekken op beide, en heb natuurlijk liever de ''oude" 2 delige er weer op. Tenzij die lek is.
    Laatst gewijzigd door hasses; 13-02-15 om 22:32.
    Audi 100 Avant CC 2.1 WC 376.000 1984
    Audi 200 Turbo Quattro Avant 2.2 MC 1987
    Audi 100 Avant 1.8 PH 1990

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •