Heb je mischien een startonderbreker?
Ik heb dus een audi 80 2.0E uit 1990 met 155.000 op de teller.
Na +/- 2 km rijden valt deze spontaan uit, toerenteller springt op nul en een halve seconde later voel ik de stuurbekrachtiging wegvallen en gaan ALLE lampjes op het dashboard branden. Na +/- 10 minuten wachten start de motor dan weer wel en kan ik weer rijden tot deze uitvalt.
Maar het kan ook 30km goed gaan en dan valt ie opeens uit.
Ik ben al naar de garage geweest maar deze wisten niet wat het probleem was, wel hoorde ik dat het in de verdeelkap kan zitten. De dynamo was ook op dus deze is al vervangen en de bobine met ontstekingsmodule heb ik ook al vervangen, maar daar lag het dus niet aan.
De benzinepomp maakt een hoog piepgeluid maar dit is al een hele tijd en volgens de garage zou het em niet daarin zitten.
Misschien iemand een idee wat er mis mee kan zijn?
Volgens een andere monteur waaraan ik mijn probleem uitlegde kon het weleens een temepratuursensor zijn.
(Ik hoop het probleem snel te vinden en op te lossen want vind deze auto 10 keer beter rijden dan mijn golfje 3 vr6 )
Inderdaad, een sterk zoemende pomp gaat binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Een temperatuursensor is ook een verdachte, het exemplaar voor het motorstuurapparaat is je kandidaat.
Ik heb allebei de klussen al eens gedaan bij mijn 80 2.0E met 3A-motor. Als je op het forum zoekt, vind je de verslagen met foto's erbij.
Nee, dat is 'm niet...
Dat rare stationair had ik ook, is verdwenen met de sensorwissel. Daar zou ik dus mee beginnen, daarna eventueel de brandstofpomp. Het is de sensor in de watermond op de cilinderkop, volg de bovenste radiatorslang naar de motor en je vindt 'm. Er zitten er twee, eentje is voor de meter op het dashboard en de andere voor het motormanagement. Uit mijn hoofd is het bij de 3A de onderste sensor die vervangen moet worden.
Zie ook http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6241
Eitje, paar minuten werk.
Kan iemand mij misschien vertellen waarvoor deze aansluitingen zijn?
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/motoraudi1.PNG
Iets verder naar achter, bij de verdeelkap zitten ook nog 2 aansluitingen als ik de bovenste lostrek gebeurt er niets maar bij de onderste zakt het toerental van 1000 naar 900.
Ik heb deze 4 aansluitngen een beetje schoongemaakt en weer aangesloten, de auto warm gereden +/- 90 graden maar hij slaat niet meer af.
Na het apk klaarmaken van de auto (Remmen, en uitlaat dichtmaken, andere kat. en en lmm) Weer een paar duizend kilometer gereden zonder problemen.
Toch weer hetzelfde probleem als eerst, na een aantal kilometer valt de auto spontaan uit. Na een beetje zoekwerk kon dit de temp. sensor van het motormanagment zijn, maar deze lijkt goed te functioneren.
De benzinepomp geeft ondanks dat deze piept wel benzine, ook nadat de auto stil is gevallen. Het lijkt erop dat de auto spontaan verzuipt. Ik heb nu een andere auto tot mijn beschikking, dus alle tijd om deze weer goed aan de gang te krijgen. Iemand tips voor me wat dit kan zijn?
Het kan ook 30/40 km goed gaan (grotere afstanden rij ik niet), maar sinds vorige week heb ik weer 3 keer stil gestaan. De sensor is niet vervangen nee, ik wou eerst graag zeker weten of dit het probleem is. Misschien dat er ook nog andere factoren zijn die een rol spelen.Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
Ik heb aan de hand van de audi vraagbaak al wat dingen nagelopen en kwam tot de conclusie dat de auto best wel eens verzopen zou kunnen zijn.
Ik moet wel zeggen dat de auto vrij snel warm word, en er wel genoeg koelvleistof in zit.
Waarom zou een auto spontaan verzuipen alssie dat bij de start al niet doet?
Zoals ik uit het verhaal concludeer kunnen het 2 dingen zijn: of de pomp of de sensor. De sensor is ook al door anderen aangedragen en is de goedkoopste oplossing.
Ik zeg: vervangen dat ding.
(wat natuurlijk makkelijk gezegd is door iemand die praktisch alles zelf doet)