Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Audi 80 2.0E valt uit na +/- 2 km

  1. #1

    Standaard Audi 80 2.0E valt uit na +/- 2 km

    Ik heb dus een audi 80 2.0E uit 1990 met 155.000 op de teller.

    Na +/- 2 km rijden valt deze spontaan uit, toerenteller springt op nul en een halve seconde later voel ik de stuurbekrachtiging wegvallen en gaan ALLE lampjes op het dashboard branden. Na +/- 10 minuten wachten start de motor dan weer wel en kan ik weer rijden tot deze uitvalt.

    Maar het kan ook 30km goed gaan en dan valt ie opeens uit.

    Ik ben al naar de garage geweest maar deze wisten niet wat het probleem was, wel hoorde ik dat het in de verdeelkap kan zitten. De dynamo was ook op dus deze is al vervangen en de bobine met ontstekingsmodule heb ik ook al vervangen, maar daar lag het dus niet aan.

    De benzinepomp maakt een hoog piepgeluid maar dit is al een hele tijd en volgens de garage zou het em niet daarin zitten.

    Misschien iemand een idee wat er mis mee kan zijn?

    Volgens een andere monteur waaraan ik mijn probleem uitlegde kon het weleens een temepratuursensor zijn.

    (Ik hoop het probleem snel te vinden en op te lossen want vind deze auto 10 keer beter rijden dan mijn golfje 3 vr6 )

  2. #2
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Heb je mischien een startonderbreker?
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  3. #3

    Standaard

    Ik gok op de brandstofpomp. Is een elektrische en als ze beginnen te zoemen is het een teken dat ze aan het overlijden zijn. Zit ergens achteraan.

    Gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  4. #4
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    ls je benzinepomp zo jankt kan het best dat zijn, dat is een voorbode van een stervende pomp.
    '01 rs4 641 ps

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, een sterk zoemende pomp gaat binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Een temperatuursensor is ook een verdachte, het exemplaar voor het motorstuurapparaat is je kandidaat.

    Ik heb allebei de klussen al eens gedaan bij mijn 80 2.0E met 3A-motor. Als je op het forum zoekt, vind je de verslagen met foto's erbij.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Inderdaad, een sterk zoemende pomp gaat binnenkort naar de eeuwige jachtvelden. Een temperatuursensor is ook een verdachte, het exemplaar voor het motorstuurapparaat is je kandidaat.

    Ik heb allebei de klussen al eens gedaan bij mijn 80 2.0E met 3A-motor. Als je op het forum zoekt, vind je de verslagen met foto's erbij.
    Top ik ga gelijk zoeken, het motorstuurapparaat is waarschijnlijk het zwarte gedeelte boven op de motor? Want af en toe wil de motor na het starten blijven verspringen van 800 naar 1200 toeren, en dit stopt pas na een herstart.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, dat is 'm niet...

    Dat rare stationair had ik ook, is verdwenen met de sensorwissel. Daar zou ik dus mee beginnen, daarna eventueel de brandstofpomp. Het is de sensor in de watermond op de cilinderkop, volg de bovenste radiatorslang naar de motor en je vindt 'm. Er zitten er twee, eentje is voor de meter op het dashboard en de andere voor het motormanagement. Uit mijn hoofd is het bij de 3A de onderste sensor die vervangen moet worden.
    Zie ook http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6241

    Eitje, paar minuten werk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb allebei je topics gelezen, en denk dat het in eerste instantie niet de brandstofpomp is. (hoop ik vanwege de kosten daar van )

    Ik zal morgen eerst alles eens schoonmaken en een andere verdeelkap erop zetten. En dan kijk ik wel verder

    Alvast bedankt voor je hulp.

  10. #9

    Standaard

    Jammer dat je je berichten niet kan editten.

    Die sensor waar heb je die gehaald, is het een nieuwe of een van de sloop?

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Sensors van de sloop zijn valse zuinigheid. Zo duur zijn die dingen niet bij de dealer en dan weet je tenminste zeker dat deze niet ook stuk is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Kan iemand mij misschien vertellen waarvoor deze aansluitingen zijn?

    http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/motoraudi1.PNG

    Iets verder naar achter, bij de verdeelkap zitten ook nog 2 aansluitingen als ik de bovenste lostrek gebeurt er niets maar bij de onderste zakt het toerental van 1000 naar 900.

    Ik heb deze 4 aansluitngen een beetje schoongemaakt en weer aangesloten, de auto warm gereden +/- 90 graden maar hij slaat niet meer af.

  13. #12

    Standaard

    Kan iemand de link ff fixen, maak er maar een link van in plaats van een img.

    /offtopic

    zelf niet kunnen editten is vrij vervelend, heeft dit een reden?

  14. #13
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    dat zijn je watertemp sensoren.
    '01 rs4 641 ps

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je kunt zelf editen als je donateur bent.

    De onderste sensor is voor je motormanagement, de bovenste voor je temperatuurmeter op het dashboard.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garegast

    zelf niet kunnen editten is vrij vervelend, heeft dit een reden?
    kan alleen in offtopic/funnystuff.
    anders even donateur worden.

  17. #16

    Standaard

    En de 2 daarachter, heb ik helaas geen foto van. De onderste heeft iets met het toerental te maken, maar de bovenste weet ik niet.

    Ik geloof dat tom hetzelfde probleem met zijn auto heeft gehad, dus hij moet het weten.

  18. #17

    Standaard

    Na het apk klaarmaken van de auto (Remmen, en uitlaat dichtmaken, andere kat. en en lmm) Weer een paar duizend kilometer gereden zonder problemen.

    Toch weer hetzelfde probleem als eerst, na een aantal kilometer valt de auto spontaan uit. Na een beetje zoekwerk kon dit de temp. sensor van het motormanagment zijn, maar deze lijkt goed te functioneren.

    De benzinepomp geeft ondanks dat deze piept wel benzine, ook nadat de auto stil is gevallen. Het lijkt erop dat de auto spontaan verzuipt. Ik heb nu een andere auto tot mijn beschikking, dus alle tijd om deze weer goed aan de gang te krijgen. Iemand tips voor me wat dit kan zijn?

  19. #18

    Standaard

    De auto start, loopt en rijdt de eerste paar km goed? Lijkt me dan niet dattie verzuipt.
    Is die sensor al eens vervangen in de tussentijd?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    De auto start, loopt en rijdt de eerste paar km goed? Lijkt me dan niet dattie verzuipt.
    Is die sensor al eens vervangen in de tussentijd?
    Het kan ook 30/40 km goed gaan (grotere afstanden rij ik niet), maar sinds vorige week heb ik weer 3 keer stil gestaan. De sensor is niet vervangen nee, ik wou eerst graag zeker weten of dit het probleem is. Misschien dat er ook nog andere factoren zijn die een rol spelen.

    Ik heb aan de hand van de audi vraagbaak al wat dingen nagelopen en kwam tot de conclusie dat de auto best wel eens verzopen zou kunnen zijn.

    Ik moet wel zeggen dat de auto vrij snel warm word, en er wel genoeg koelvleistof in zit.

  21. #20

    Standaard

    Waarom zou een auto spontaan verzuipen alssie dat bij de start al niet doet?

    Zoals ik uit het verhaal concludeer kunnen het 2 dingen zijn: of de pomp of de sensor. De sensor is ook al door anderen aangedragen en is de goedkoopste oplossing.

    Ik zeg: vervangen dat ding.

    (wat natuurlijk makkelijk gezegd is door iemand die praktisch alles zelf doet)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •