Mega balen zeg.
Gooi het er uit want ik zou ook in alle staten zijn.
1 Eis aan de auto: starten, lopen
zoniet: weg.
Kan je helaas niet helpen. :oops:
Ik heb echt altijd wat met Audi's altijd wat begin het spuug maar dan ook spuug zat te worden.
Wil weg rijden (op tijd) bij mijn werk......niet dus!. De Audi starte maar viel gelijk uit en daarna draaide de startmotor wel maar sloeg de auto niet meer aan.
ANWB er bij, nou daar moet je ook geduld voor hebben ruim een uur later werd ik door een zeer vriendelijke man geholpen maar het propleem :-? bleef onduidelijk.
Ja zegt hij misschien de distributie die draait niet zo te zien, er zit nog wel spanning op maar ik kan het niet goed zien. Misschien is de onderste tandwiel wel los, geen idee waar die man het over had en tja kon zo zijn dat mijn motor ook problemen hierdoor heeft want dit was niet goed.....WAT zeg ik :shock: ook dat nog. 2 1/2 uur later ben ik eindelijk met mijn auto thuis middels de sleepdienst gelukkig.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat het gaat kosten. Zijn deze onderdelen als het de distributie of lager of aandrijfas is of deze onderdelen makkelijk te krijgen zijn voor de competition. Kan het ook de startmotor zijn?
Groeten Manuela
ik vrees dat je de ernst van het probleem nog niet helemaal doorgekregen had;
mogelijk heb je vergelijkbare schade als met een gebroken distributieriem. in dat geval is er grote kans op interne schade aan de motor, met name op kromme kleppen.
Volgens mij gaat dat niet helemaal op, hoor je dan niet een klap. Ik heb geen meter gereden met de Competition starte en viel tijdens het achteruit rijden (10 cm van de plek van waar ik stond) gelijk uit.........
Ik heb begrepen dat zo'n kans er altijd inzit op het moment dat de distributieriem springt maar dan moet je toch iets zien bungelen onder je auto? alles zit er gewoon nog omheen, of zeg ik nu iets doms?
Groeten Manuela
op moment dat de nokkenas niet meer synchroon met de krukas ronddraait kan het mis gaan. het geluid van zuigers die kleppen raken kun je horen, maar zelf heb ik het ook wel eens meegemaakt en ik hoorde er niets van. merkte alleen ineens een einde aan het vermogen.
Met ander woorden je hoort niet dat je distributieriem knapt zeg maar. Kan het ook gebeuren met starten van de auto? Ik starte namelijk de auto sloeg aan en viel na een paar seconden terwijl ik achteruit de parkeerplaats uit wilde rijden af. Heb niets gehoord nog de kleppen. De riem staat gewoon nog onder spanning.
Niemand hier ervaring mee verder?
Groeten Manuela
Het kan zijn dat het wigje in de nokkenas gebroken of uitgeslagen is, dat de bout is logeslagen, de referentiepin op het vliegwiel is afgebroken... tot zover de erg vervelende dingen.
Minder vervelend (want minder duur): de hallvoeler of het tandwiel van de stroomverdeler. Ik ben geen 16V-expert maar dat zijn wat dingen die bij me opkomen. Er zal hier ongetwijfeld een expert rondlopen die een aantal zaken kan uitsluiten of andere oorzaken kan noemen.
Als de riem nog wel op spanning staat en de nokkenaspulley wel draait, lijkt me dat wigje in de nokkenas niet zo'n idioot idee. Anders missen er misschien een paar tanden in de riem.
......wow, enorm minder zeg! Bij interne motorschade ben je mooi klaar bij een 16V. Goeie vervangers zijn niet zo heel dik gezaaid volgens mij... tweedehands heb je in de VW hoek meer kans op delen voor een 16V.
Ben toch zeer benieuwd wat er mis is... :cry:
...hmm. vind 'm nog steeds geweldig! (ja. liefde maakt blind :-D )
Hahaha.... Serieus een 80 Competition is zowat de enige audi die mij altijd aan het twijfelen brengt om het wagenparkje te veranderen....
Bovendien is ie bijna als klassieker/hobbie te verzekeren... :-D
Gewoon doen Frank! Laat mij niet alleen in het competition avontuur!Oorspronkelijk geplaatst door Franx