Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 132

Onderwerp: Competition die niet wil starten

  1. #1

    Standaard Competition die niet wil starten

    Ik heb echt altijd wat met Audi's altijd wat begin het spuug maar dan ook spuug zat te worden.
    Wil weg rijden (op tijd) bij mijn werk......niet dus!. De Audi starte maar viel gelijk uit en daarna draaide de startmotor wel maar sloeg de auto niet meer aan.
    ANWB er bij, nou daar moet je ook geduld voor hebben ruim een uur later werd ik door een zeer vriendelijke man geholpen maar het propleem :-? bleef onduidelijk.
    Ja zegt hij misschien de distributie die draait niet zo te zien, er zit nog wel spanning op maar ik kan het niet goed zien. Misschien is de onderste tandwiel wel los, geen idee waar die man het over had en tja kon zo zijn dat mijn motor ook problemen hierdoor heeft want dit was niet goed.....WAT zeg ik :shock: ook dat nog. 2 1/2 uur later ben ik eindelijk met mijn auto thuis middels de sleepdienst gelukkig.

    Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat het gaat kosten. Zijn deze onderdelen als het de distributie of lager of aandrijfas is of deze onderdelen makkelijk te krijgen zijn voor de competition. Kan het ook de startmotor zijn?

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Mega balen zeg.
    Gooi het er uit want ik zou ook in alle staten zijn.
    1 Eis aan de auto: starten, lopen
    zoniet: weg.

    Kan je helaas niet helpen. :oops:
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3

    Standaard

    ik vrees dat je de ernst van het probleem nog niet helemaal doorgekregen had;

    mogelijk heb je vergelijkbare schade als met een gebroken distributieriem. in dat geval is er grote kans op interne schade aan de motor, met name op kromme kleppen.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij gaat dat niet helemaal op, hoor je dan niet een klap. Ik heb geen meter gereden met de Competition starte en viel tijdens het achteruit rijden (10 cm van de plek van waar ik stond) gelijk uit.........
    Ik heb begrepen dat zo'n kans er altijd inzit op het moment dat de distributieriem springt maar dan moet je toch iets zien bungelen onder je auto? alles zit er gewoon nog omheen, of zeg ik nu iets doms?


    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  5. #5

    Standaard

    op moment dat de nokkenas niet meer synchroon met de krukas ronddraait kan het mis gaan. het geluid van zuigers die kleppen raken kun je horen, maar zelf heb ik het ook wel eens meegemaakt en ik hoorde er niets van. merkte alleen ineens een einde aan het vermogen.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"


  6. #6

    Standaard

    Met ander woorden je hoort niet dat je distributieriem knapt zeg maar. Kan het ook gebeuren met starten van de auto? Ik starte namelijk de auto sloeg aan en viel na een paar seconden terwijl ik achteruit de parkeerplaats uit wilde rijden af. Heb niets gehoord nog de kleppen. De riem staat gewoon nog onder spanning.

    Niemand hier ervaring mee verder?


    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het kan zijn dat het wigje in de nokkenas gebroken of uitgeslagen is, dat de bout is logeslagen, de referentiepin op het vliegwiel is afgebroken... tot zover de erg vervelende dingen.

    Minder vervelend (want minder duur): de hallvoeler of het tandwiel van de stroomverdeler. Ik ben geen 16V-expert maar dat zijn wat dingen die bij me opkomen. Er zal hier ongetwijfeld een expert rondlopen die een aantal zaken kan uitsluiten of andere oorzaken kan noemen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Tot zover bedankt Tom, ik hoop inderdaad dat het dan maar mee zal vallen......

    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.564
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Je zit niet ver van Pedro af. Misschien kan hij ff kijken.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Echt Scheiße


    Zoals Tom al aangaf... hallgever.. stroomverdeler...

    Of misschien een slecht alarm/startonderbreker ..of brandstofpomp kaduuk? (er zijn legio mogelijkheden)

    Ik denk dat doormeten een hoop duidelijk zal maken..
    One liter, driver's licence eater...


  12. #11

    Standaard

    de ANWB man heeft al vastgesteld dat de nokkenas niet meedraait.

    dan hoef je dus naar andere oorzaken eigenlijk al niet meer te zoeken?
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als de riem nog wel op spanning staat en de nokkenaspulley wel draait, lijkt me dat wigje in de nokkenas niet zo'n idioot idee. Anders missen er misschien een paar tanden in de riem.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Laten we het echt hopen.............. hopelijk kan ik morgen of woensdag mijn auto ergens brengen dan weten we gelijk meer.


    Groetjes Manuela en bedankt iedereen.
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  15. #14

    Standaard

    ......wow, enorm minder zeg! Bij interne motorschade ben je mooi klaar bij een 16V. Goeie vervangers zijn niet zo heel dik gezaaid volgens mij... tweedehands heb je in de VW hoek meer kans op delen voor een 16V.

    Ben toch zeer benieuwd wat er mis is... :cry:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #15

    Standaard

    Ga hem vandaag wegbrengen/slepen.....ze gaan kijken maar hebben niet eerder tijd dan maandag dus hopelijk weet ik morgen meer. Ik denk en ik hoop dat er geen schade is en dat het meer een brandstofpomp probleem is of iets dergelijks.


    Groeten Manuela
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  17. #16

    Standaard

    ps na de reparatie gaat de competition de verkoop in :roll:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro 1999

  18. #17

    Standaard

    ...hmm. vind 'm nog steeds geweldig! (ja. liefde maakt blind :-D )
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    ...hmm. vind 'm nog steeds geweldig! (ja. liefde maakt blind :-D )
    Doe een bod...!
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  20. #19

    Standaard

    Hahaha.... Serieus een 80 Competition is zowat de enige audi die mij altijd aan het twijfelen brengt om het wagenparkje te veranderen....

    Bovendien is ie bijna als klassieker/hobbie te verzekeren... :-D
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Hahaha.... Serieus een 80 Competition is zowat de enige audi die mij altijd aan het twijfelen brengt om het wagenparkje te veranderen....

    Bovendien is ie bijna als klassieker/hobbie te verzekeren... :-D
    Gewoon doen Frank! Laat mij niet alleen in het competition avontuur!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •