Daar is toch zelfklevend isolatiemateriaal voor, die je zelf tussen de ribben op maat kunt maken?
Verbaasd me trouwens dat er geen standaard voorziening onder tegen je motorkap aanzit (bij mijn type89 80 is dat niet, bij mijn coupe wel)?
Aangezien de competition nogal een "heethoofd" is, ivm een RVS spruitstuk en een RVS uitlaatsysteem wat nergens hitte kwijt kan, zit ik erover te denken met hittewerende folie aan de gang te gaan.
Ik wil de folie plaatsen aan de binnenzijde van de (pas nieuwe) motorkap, om te voorkomen dat die tijdens een stuk rijden weer kokend heet wordt ten koste van de lak.
(Bij de huidige kap is duidelijk te zien dat 1 van de laklagen het zwaar te verduren heeft gehad vlak boven het spruitstuk).
Mijn vragen hierbij;
- In hoeverre heeft dit invloed op de motortemperatuur?
- Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
- Waar kan ik het spul kopen?
- En hoe kan ik het het beste monteren? (lijm, tape o.i.d.?)
Ter illustratie nog even een piccie van de machinekamer erbij ...
Alvast bedankt,
Gr. Bob
Daar is toch zelfklevend isolatiemateriaal voor, die je zelf tussen de ribben op maat kunt maken?
Verbaasd me trouwens dat er geen standaard voorziening onder tegen je motorkap aanzit (bij mijn type89 80 is dat niet, bij mijn coupe wel)?
Verbaast mij ook, maar wss is dat tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer; mn Skoda, bouwjaar 2006, had ook niks ...
A2 geloof ik wel .... daar heb ik de kap nog nooit afgehad :oops:
Maar zelfklevend is perfect! Zal daar eens naar op zoek gaan ...
automaterialenboer? of wellicht op de sloop zoeken naar binnenbekleding voor onder de motorkap.
Bij mij zit er een soort isolerende en hittewerende 'mat'aan de onderkant van de kap. Bij CD staan een aantal B4 slopers waar zo'n mat nog in zou kunnen zitten. Zou ik voor je kunnen ophalen.
[img][http://download.sezaro.com/smilies/yes.gif]http://download.sezaro.com/smilies/yes.gif[/img]Oorspronkelijk geplaatst door wolfie030
Dat zal 'm zijn!
Rest mij de vraag; dat zal waarschijnlijk zoiets als "campingmatrasjesspul" zijn .... vliegt dat niet in de fik als het gezellig boven mijn RVS machinekamertje hangt?
Toen ik het topic opende dacht ik namelijk meer aan een soort "isover" met zo'n zilveren rug, maar als dit ook werkt, mag je het van mij meenemen!
Eerst moet je wel de reden weten waarom de competition het niet heeft. wellicht ligt het inlaatspruitstuk wel hoger en zit ie er daarom niet, vanwege ruimte.
afgezien daarvan past het volgens mij gewoon.
Wat Frank zegt is ook waar, wellicht weet Arlo of Pedro waarom het er niet (meer) zit? Ik zal iig even voor je informeren straks of ze zo'n matje hebben en laat het je weten.Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2
Super, alvast dank!
Ik zal idd eens rondvragen, ben over een klein maandje toch ook bij Pedro, wellicht dat die er wat over kan zeggen.
Duurt even maar dan heb je ook wat: vandaag bij Koen motorkapisolatie gescoord voor je Bob. Neem het de 14e wel even mee.
Kost je niets, dus met de complimenten van Koen![]()
Die originele matten zijn niet zozeer tegen de hitte maar meer als geluiddemping bedoeld.
Ik zou een dun plaatje RVS of aluminium aan de binnenzijde van de motorkap maken wat als hitteschild fungeert.
Beetje laat; het spul is binnen ... plug and play voor onder de nieuwe motorkap.
Zal binnenkort dus even pluggen ... fotootje volgt!
Zo, hier ook weer eens mee verder ... is destijds even uitgesteld ivm een nieuwe motorkap, maar die moet er nu ook maar even op...
Zou dit wat zijn?
http://www.race-shop.nl/?id=raceshop...roduct_id=2196
Kan ik dan mooi combineren met de motorkapmat die ik gehad heb, of wellicht zelfs alleen dit materiaal erin zetten, mocht die gehele mat niet passen...
..Sja. ik moet dat bij mijn type89 80 ook effe bekijken, hoe en wat.
Ik ga binnenkort iets fabrieken om beter gebruik te maken van de rijwind. Vanuit de ondergrille/grille ga ik een luchtkanaal maken zodat Spruitstuk extra/beter gekoeld word. Wil geen folie onder mijn motorkap... (Die is strak gepoets, haha)
@Franx: Met die rijwind voorzie ik ook nog wat "pret" de standaard grille is een heel stuk dichter dan mijn logo-loze exemplaartje ... we zullen zien, de thermostaat staat over het algemeen rond de 80 graden, dus wellicht is dat probleem dan ook weer opgelost...
@Yorizz: Dat vind ik wat ver gaan eigenlijk...
Nog even verder gezocht:
Hitteschild
Turbo-Heatshield
Die eerste lijkt me een goeie kandidaat ... meteen plakbaar enzo ... wel goed!