Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Dakbekleding hangt los

  1. #1
    AuDi90-holder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard Dakbekleding hangt los

    help,mijn dakbekleding van mn audi90 2.3e(1988)hangt over de hele lengte los.Volgens mij is het een soort stoffen bekleding.Heeft iemand tips hoe ik dat misschien zelf weer netjes vast krijg?Het zal wel lastig worden ben ik bang maar wie weet...
    -life is what you make of it-

    'jou auto vereeuwigd hebben? send me a message'

  2. #2

    Standaard

    Lijmen ....

    Dat is in ieder geval bij mij gedaan in mijn (toenmalige) Audi 80 2.0E uit '91... het zag er daarna weer piekfijn uit!
    Vraag me alleen niet hoe het precies is gedaan, want ik heb het niet zelf gedaan, was een extraatje bij een APK destijds...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    eersten is dit een bekend probleem. de hemel is in eengeheel aan het dak bevestigt met lijm. maar de stof is ook voorzien van een isolatielaag, deze laat dus los en/of verpulvert door de tijd en komt de hemelbekleding los van de isolatie.
    het lijmen werkt dan niet. als oplossing zal eigenlijk de gehele hemel vervangen moeten worden.
    de reeds gebruikte hemelstof wordt echter (niet meer) geleverd. een hemel uit een sloper/donor kan dan gebruikt worden, of men wijkt uit naar een alternatief welke wel leverbaar is (autobekledingsbedrijf oid)
    mocht je een gebruikte hemel willen gebruiken, zal je de oude geheel (ook de achter gebleven isolatielaag) moeten verwijdern.........
    schijnt een erg stoffig verhaal te zijn. ook heeft een sedan wat winder ruimte om de oude te verwijderen, helaas .
    ik heb ook hetzelfde probleem en dit waren/zijn mijn optie's
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4
    AuDi90-holder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard

    okee ,ja ik had al zon vermoeden dat dit niet snel en goedkoop op te lossen zou zijn...de auto rijdt heerlijk en ziet er op wat andere kleinigheden ook nog goed uit.Op een gegeven moment gaat het allemaal in de papieren lopen dus ja ik moet nog maar even goed nadenken wat ik ga doen.In elk geval alvast bedankt voor de tips!
    -life is what you make of it-

    'jou auto vereeuwigd hebben? send me a message'

  5. #5

    Standaard

    Kosten vallen op zich mee, heb de hele hemel met beleid uit de coupe gehaald, daarna hemelbekleding en isolatiemateriaal er af gehaald, waarna je een "kunststoffen" schaal over houdt, die je zelf of ergens kunt laten bekleden en daarna opnieuw monteren.

    Succes
    hifi challenge for audi(o)


  6. #6

    Standaard

    Als je het goedkoop wilt houden dan zou je ook een hemel uit een Audi 80 kunnen plukken. Die zijn van normaal kunststof zonder stof er overheen. Ziet er iets minder luxe uit, maar gegarandeerd geen zorgen. Ik heb ook een 90 met klamboe neigingen, en ik zit er stevig aan te denken om het op deze manier op te lossen.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  7. #7

    Standaard

    Ik moet ook een nieuwe hemel in mijn coupe hebben, maar nu belde ik naar een stoffeerders bedrijf, die vertelde mijn dat het beste was om de "schaal" er uit te halen.. en die helemaal schoon te maken en dan brengen om te stofferen.

    Maar nu komt mijn vraag dus, hoe haal ik die "schaal" er uit.

    dit bedrijf dat ik had gebeld vroeg namelijk ^500 euro als ik me auto daar gewoon neer zou zetten.
    dus beter dat ik me dak er zelf uit haal.
    Hoop dat jullie me wegwijs kunnen maken

    MVG

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: dakbekleding hangt los

    Jawel hoor, bij mij is ook de hemel gevallen.
    A4 97'.
    Autobekleder hier vraagt er ook 500 ex. voor.

    Ik ben ook op zoek naar tips om de hemel eruit te halen en kijken of dit zelf te repareren is.

    Alvast dank.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •