Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: voorrollager 80 B4

  1. #1

    Standaard voorrollager 80 B4

    Beste,

    Graag had ik wat meer instructies gekregen voor het demonteren van mijn rollager rechtsvoor? De remklauw is gedemonteerd, de schijf ook. Nu had ik die bout van in de wielnaaf uitgedraaid en geraak ik niet echt verder? Die bout is wss om de cardan vast te houden?

    Graag hoor ik wat meer van jullie!

    Dankt U
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Je bedoeld het wiellager?

    De bout houdt de homokineet vast. De homokineet heeft een vertanding die wel eens kan vastroesten. Om de homokineet uit de veerpoot te krijgen moet je meestal de onderste fuseekogel loshalen om zo genoeg ruimte te kunnen maken.
    En dan het wiellager zelf. Deze moet eruit/in geperst worden.

  3. #3

    Standaard

    Even een update:

    Alvast bedankt voor het antwd. Alweer een tijdje geleden! Dus ik ben eens gaan verder doen aan mijn afbraakwerkzaamheden. Ik heb de ganse wielnoot gedemonteerd v/d onderdelenauto en gemonteerd op mijn auto en laten uitlijnen. Wat bleek, mijn wiel stond verticaal schuin en kon niet gecorrigeerd worden. Heb dus de ganse veerpoot ondertussen ook gehaald en de fuseepen. Heb nog niet gekeken of het een ander fuseestuk is. Na het uitlijnen bleek dus dat er niets veranderd is! Telkens ik aan 50/h rijd en slalom hoor je en voel je telkens ik naar links stuur het gezoem (aan de rechterzijde) en lichtje trilling in het stuur. Daarom ging ik er vanuit dat het rechts te doen was. Mis gedacht dus! Ik moet nu naar de keuring. Daar mijn trouwe viervoeter ondertussen al zijn 18de verjaardag viert wacht ik eerst de keuring af. Niet dat ik problemen verwacht, maar je wet maar nooit. Ik ben er bang van om grote kosten te gaan doen aan die leeftijd. Er komt een tijd dat het dweilen is met de kraan open. Kheb gekeken voor een rollager. Het origingele rollager is een FAG567447b++GB. Ik heb op het net een alternatief nr gevonden, nml; SKF BAHB633815A? Heb prijs gevraagd bij skf voor laatstgenoemde en het kost 73€. Bij Profile tyrecenter kost het +-100€ BTW in en ook een SKF.

    Als jullie soms iets hebben van nrs laat het me maar weten! Ik houd jullie op de hoogte van zodra er schot in de zaak komt!

    Groeten Elie
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •