Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lekkende karterolie bij koppeling

  1. #1

    Standaard Lekkende karterolie bij koppeling

    Beste forummers,

    Mijn Audi 80 1.8s van 1990 lekt bij de overgang van karter naar de koppeling. Is er kans dat de koppeling gaat slippen of kan er nog jaren mee doorgereden worden? De dealer had het over een toevoeging in de karter olie waardoor de kering weer soepel zou worden en minder zou lekken. Kering vervangen kan natuurlijk ook maar dan moet de versnellingsbak los...

    groeten, Henk
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Als er olie ligt hoger dan de krukas, dan lekt m.i. de kering niet maar is de lekkage hoger. Zoals ik het kan inschatten van af mijn bureau stoel lijkt het op het kleppendeksel.
    Als er olie uit de naad komt onder de auto en daarboven is de naad droog dan is het waarschijnlijk dat de keering lek is. Maar nogmaals dit lijkt meer op een andere lekkage dan de kering.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Kan het niet zijn dat de olie rondgeslingerd wordt door het vliegwiel, en dus overal rondom de bak terecht komt?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •