Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: Olieverbruik audi 80 2.0 ABT B4

  1. #21
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    37
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nee hoor, met koud weer komt een motor vaker niet op temperatuur en dat zie je ook in de vorm van mayo aan de peilstok (met -ei trouwens). Pas als de auto elke dag flinke ritten maakt en je hebt nog steeds last van mayo zou ik me zorgen maken.
    Nog nooit gezien, dat is echt nieuw voor mij. Weer wat erbij geleerd.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  2. #22

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik zou graag mijn klepsteelrubbers vervangen. Heb prijs gevraagd voor de 8 rubbers bij de dealer, en die kosten iets van een kleine 6€/st. Maar nu vind ik op het net terug dat je dan beter ook de klepgeleiders vervangt? Ik vraag me ook af hoe ik mijn klepveren + borgschaaltjes ga de- en monteren? Kan iemand mij bijstaan met evt raad en daad? MVG Elie
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

  3. #23
    Clifton's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    211
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik neem aan dat je de kop laat zitten op het blok.
    Je moet de cilinders op druk zetten met perslucht via het bougiegat. Let er wel op dat de zuiger op het odp staat, anders valt je klep in je cilinder. Voor het demonteren van je maantjes heb je een klepverentang nodig. Je drukt de klepveer in en dan pak je de halve maantje uit de klep. Als de tang loslaat kan je de veer eraf pakken en je klephoedje vervangen.

    Je moet naturlijk eerst je nokkenas demonteren, dus je kan gelijk je distributie doen. Heb je dat ook maar gehad.

  4. #24

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik vind het olie verbruik eigelijk helemaal niet tegen vallen. Onze Audi verbruikt ook olie, maar ik denk dat, dat elke auto wel doet

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Je bedoelt zeker de eerste cilinder op bdp zetten en in die stand de klephoedjes van cilinder 1 en 4 wisselen daarna de krukas 180 graden verdraaien en de hoedjes van cilinders 2 en 3 wisselen of bedoelde jij dat niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clifton Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat je de kop laat zitten op het blok.
    Je moet de cilinders op druk zetten met perslucht via het bougiegat. Let er wel op dat de zuiger op het odp staat, anders valt je klep in je cilinder. Voor het demonteren van je maantjes heb je een klepverentang nodig. Je drukt de klepveer in en dan pak je de halve maantje uit de klep. Als de tang loslaat kan je de veer eraf pakken en je klephoedje vervangen.

    Je moet naturlijk eerst je nokkenas demonteren, dus je kan gelijk je distributie doen. Heb je dat ook maar gehad.
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    286
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik heb met 140,000 de hoedjes verwisseld en nu met 200,000 geen meetbaar olieverbruik tussen de beurten.(1.8 motor)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80 Bekijk Berichten
    Ik vind het olie verbruik eigelijk helemaal niet tegen vallen. Onze Audi verbruikt ook olie, maar ik denk dat, dat elke auto wel doet
    Audi 100 C3 1984 lpg
    Audi 80 B3 2 maal
    VW polo

  7. #27
    Clifton's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    211
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik bedoel dat je bij de cilinder waar je aan werkt eerst de zuiger op het odp zet. Anders zou er een moment de druk kunnen wegvallen, net als jij de klep los hebt. Dan zou hij naar beneden kunne vallen.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ik wil mijn klepsteelrubbers van mijn Audi80 ABT motor 2.0E en heb nog de volgende vragen:
    Clifton zegt zuigerstand in odp????? Bedoel je Onderste Dode Punt (ODP). Naar mijn mening moet de zuiger in BDP staan zodat de klep niet in de cylinder kan vallen.
    Klopt dat?
    Zijn de rubbers van de klepstelen zonder hulpgereedschap te vernieuwen, er zijn namelijk daarvoor speciale tangen te verkrijgen.
    Graag jullie reacties zodat ik dit werk spoedig kan uitvoeren

  10. #29
    Clifton's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    211
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Nee, hij moet op het onderste dode punt. Dan de cilinder op druk zetten en aan het werk. Als je hem in het bdp zet, kan door de druk het blok verdraaien, waardoor juist je klep naar binnen valt.

  11. #30
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Dan vertrouw je dus volledig op het in stand blijven van de druk in de cilinder. Zou je ook (bij een niet vrijloopmotor) de cilinder op BDP kunnen zetten en dan zonder druk kunnen werken?

    Ik zit eraan te denken om samen met mijn monteur de klepsteelrubbers van de RS2 te gaan doen dit voorjaar, na de winterslaap. 1l per 3000 km gaat me een beetje tegenstaan...
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Olieverbuik audi 80 2.0 ABT B4

    Ja, dat was eigenlijk ook mijn plan, zuiger in bdp en de klep in de cylinder met een stift ondersteunen zodat deze niet op de zuigerkop valt. Mocht de klep wel naar beneden zakken, dan kan hij tenminste niet geheel in de cylinder vallen. Ik weet niet of dit wel zo zou werken.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •