Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Toerental schommeling 1.8E

  1. #1

    Standaard Toerental schommeling 1.8E

    Hallo,

    Ik heb een Audi 80 1.8E B3 '89 en vaak zakken de toeren naar ongeveer 850 tpm bij stilstaan voor ongeveer een minuutje ofzo. Vervolgens schiet deze omhoog naar 950 tpm. Dit komt vaak voor als het koud is. Als de motor warm is, dan heeft die dat weinig of niet.

    Overigens is me nog iets opgevallen. Als ik stilsta en ik zie dat mijn toeren redelijk laag zijn bij stationaire, dan laat ik de koppeling even opkomen totdat die grijpt en druk ik deze terug in, schieten de toeren terug omhoog naar 950-1000tpm.
    Enig idee?
    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Audi_80; 16-02-10 om 21:33.

  2. #2
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental schommeling

    ik heb ongeveer hetzelfde probleem, echter gebeurt het bij mij onregelmatig, soms zakt ie zo ver weg dat ie uitvalt. Vanavond gaan we even naar de contactpuntjes kijken want er was vocht in mijn verdeelkap gekomen, wellicht dat ze geroest zijn. Als ik wat meer weer laat ik het je zeker horen

  3. #3

    Standaard Re: Toerental schommeling

    Ik wacht af!

  4. #4

    Standaard Re: Toerental schommeling 1.8E

    Kickje.

  5. #5
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental schommeling 1.8E

    Helaas, het probleem is bij mij wel gevonden, echter weet ik niet zeker of dit bij jou dezelfde oorzaak heeft. Maar bij mij was er een miniscuul vacuumslangetje onder mijn luchtfilterhuis losgeschoten wat ervoor zorgde dat de motor erg onregelmatig liep. Vacuumslangetje terug geplaatst en verbruik ging gelijk weer omlaag en de motor bleef weer stabiel en rustig lopen
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •