Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: Audi 80 B3 trekt niet door

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Verdeelkap en rotor in goede staat?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Verdeelkap en rotor in goede staat?
    Verdeelkap is er nieuw op gezet omdat deze kapot was, rotor hebben we uitgewisseld met een andere maar dit maakte geen verschil.
    Ben vanmorgen bij een Audi garage geweest, hier hebben ze de ontsteking wat proberen te verstellen maar dat had
    ook geen effect behalve dat ie slechter stationair ging lopen.
    Ik heb daarnet zonder luchtfilter gereden waardoor het probleem nog erger werd, dus waarschijnlijk krijgt de auto
    nu te veel lucht of te weinig benzine. Ik ga het nu dus zoeken in de carburatie, wat volgens de Audi garage mogelijk het probleem is omdat dit type volgens hun een storingsgevoelige carburateur heeft.
    Laatst gewijzigd door Stafke14; 15-05-10 om 12:56.

  3. #23

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Morgen ga ik de benzinefilter achteraan vervangen en de ontsteking met de strobelamp goed zetten (is nu op het gehoor gesteld), kijken of dit verbetering brengt.

  4. #24

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Kwam vandaag iemand met het idee dat de katalysator misschien dicht zit.
    Iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe ik dat kan controleren?

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Met lopende motor de hand op de uitlaat houden en kijken hoeveel druk erop staat. Zou inderdaad het probleem kunnen zijn, dit wordt langzaam steeds erger.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Met lopende motor de hand op de uitlaat houden en kijken hoeveel druk erop staat. Zou inderdaad het probleem kunnen zijn, dit wordt langzaam steeds erger.
    Ik heb wel het idee dat het steeds erger wordt. Maar als ik het goed begrijp hoe meer druk dat er op het eind van de uitlaat staat hoe beter?

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Precies. Als er (vrijwel) niets meer uitkomt, zit-ie dicht. Bij mij werd de motor steeds warmer en liep de auto niet harder dan 80 uiteindelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Ik heb vanmiddag m'n hand op de uitlaat gehouden bij stationair draaien en ik kon hem niet dichthouden zoveel druk bouwde die op dus de kat zit waarschijnlijk niet dicht.
    Wel heb ik het idee dat de temperatuur vrij hoog oploopt tijdens het rijden. Wat volgens mij ook een gevolg kan zijn van te weinig benzine. Wat is een normale temperatuur?
    Bij mij blijft ie ongeveer op het streepje na de 90 hangen bij constant 50-60 rijden, moet dit niet gewoon rond de 90 graden zijn?

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Standaard is inderdaad net onder het midden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Toen je de bougies vervangen hebt, wat voor kleur hadden de bougies die eruit kwamen? Als die bruin waren dan zal `t mengsel wel zo'n beetje goed zijn geweest. Als ze wit zijn krijgt ie te weinig benzine en als ze zwart zijn krijgt ie teveel.
    Je zou ook de kat los kunnen nemen, en kijken of ie dan wel toeren wil maken.
    * Audi 80 B3 1.8s 65 Kw '87
    * Polo 86c Steilheck 33Kw '86

  12. #31

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieperman Bekijk Berichten
    Toen je de bougies vervangen hebt, wat voor kleur hadden de bougies die eruit kwamen? Als die bruin waren dan zal `t mengsel wel zo'n beetje goed zijn geweest. Als ze wit zijn krijgt ie te weinig benzine en als ze zwart zijn krijgt ie teveel.
    Je zou ook de kat los kunnen nemen, en kijken of ie dan wel toeren wil maken.
    Bougies waren mooi bruin, dus het mengsel zal dan toch wel goed zijn. De benzinefilter heb ik vandaag vervangen maar dit heeft helaas niks uitgemaakt. Wat me wel opvalt is dat wanneer ik in de vrij of met de koppeling in probeer boven de 3000 toeren te komen de motor daarna terugvalt en niet meer stationair loopt en dan is het net alsof ie op 3 cilinders loopt, als ik dan enige tijd het gas half in houd (om hem niet uit te laten vallen) blijft ie enige tijd slecht lopen en schudden en daarna komt ie weer langzaam terug. Mocht de auto toch uitvallen start hij daarna heel moeilijk, alleen door met het gas te pompen krijg ik em weer aan de gang. Suggesties wat dit kan zijn? Ik denk zelf waarschijnlijk dan toch de ontsteking?
    Laatst gewijzigd door Stafke14; 18-05-10 om 19:36. Reden: Paar dingen toegevoegd

  13. #32

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Vandaag toch de kat eens eronder uitgehaald om te proberen, het werd iets beter maar helaas geen groot verschil.
    Kan je eigenlijk iets stellen aan de carb bij dit type? Zoja dan ga ik gewoon eens wat proberen te stellen omdat ik eigenlijk nog steeds het idee heb dat ie te weinig benzine krijgt.

  14. #33

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Kijk eens je brandstoffilter en pomp na.. Misschien vervuiling waardoor er niet voldoende benzine wordt aangevoerd. Het valt te proberen natuurlijk.. in verhouding niet heeel veel werk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stafke14 Bekijk Berichten
    Vandaag toch de kat eens eronder uitgehaald om te proberen, het werd iets beter maar helaas geen groot verschil.
    Kan je eigenlijk iets stellen aan de carb bij dit type? Zoja dan ga ik gewoon eens wat proberen te stellen omdat ik eigenlijk nog steeds het idee heb dat ie te weinig benzine krijgt.

  15. #34

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luconelli Bekijk Berichten
    Kijk eens je brandstoffilter en pomp na.. Misschien vervuiling waardoor er niet voldoende benzine wordt aangevoerd. Het valt te proberen natuurlijk.. in verhouding niet heeel veel werk.
    Filter heb ik op voorhand vervangen omdat ik deze eerst ook verdacht, pomp levert 3,5 bar druk dus dat zou ook goed moeten zijn.

  16. #35

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    zomaar stellen aan je mengsel zou ik niet doen zonder een CO meter in de uitlaat...

    Is het trouwens gelukt met ontsteking afstellen? het is altijd zo dat de auto bijvoorbeeld op 15 graden moet, en op 5-10 graden hoger stationair gaat lopen. ALTIJD de auto TOCH op de juiste waarde afstellen.

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    En ik weet niet hoe het bij dit type zit, maar meestal met de vacuümvervroeging losgekoppeld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Probleem gevonden!

    Vandaag van alles aan het proberen tot ik tijdens een testrit een harde knal hoorde waarna de uitlaat eronder uit lag (gescheurd op het verbindingsstuk tussen kat en einddemper), hierna liep die prima (ondanks de herrie)
    Dus de einddemper zat waarschijnlijk dicht want de kat was al leeg gehaald. Morgen verder zoeken wat nu precies dichtzit en dat gedeelte vervangen.
    Laatst gewijzigd door Stafke14; 25-05-10 om 17:17. Reden: typfoutje

  19. #38

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    En je voelde geen veel te hete uitlaatgassen toen je de uitlaat dicht probeerde te houden?? :S

    Ohja, die test hierboven met druk opbouw met je hand op de uitlaat klinkt ook meer als een test om een uitlaat op lekdichtheid te controleren.. Als de kat vol zou zitten, waarom zou hij dan daarachter geen druk meer opbouwen? Dat zie ik alleen gebeuren als hij echt helemaal vol zit, en dan slaat hij niet meer zomaar aan.. (of hij moet voor de kat alles eruit gooien..(

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Toen mijn kat dichtzat, kwam er nauwelijks meer uitlaatgas uit de eindpijp. Logisch, het werd allemaal tegengehouden door de kat...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40

    Standaard Re: Audi 80 B3 trekt niet door

    Zo, auto loopt weer goed. Was de tussendemper wat rot was van binnen hierdoor was een stuk van dat staalwol los gekomen en dit blokkeerde de uitlaat op het moment dat je teveel gas gaf. Tussendemper is nu vervangen en alles is weer in orde.

    Het enige probleem wat ik nu heb is dat ie hoog stationair blijft lopen (tussen de 1250 en 2000 rpm). Heb de gaskabel al wat gesteld, deze had geen vrije slag en dat schokdempertje beetje terug gedraaid. Waar kan ik dit verder nog zoeken?
    Laatst gewijzigd door Stafke14; 29-05-10 om 09:28.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •