Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Fluitend geluid bij stationair

  1. #1

    Standaard Fluitend geluid bij stationair

    Na een jaartje geen Audi te hebben gereden toch maar weer een Audi 80 B3 1.8 Bj. 1991 met 130.000 Km gekocht.
    Alleen als ik ermee rij of als hij stationair draait hoor ik een hoge toon, een soort fluittoon. Ik dacht dat het misschien de spanrol was. Nieuwe distributie riem en spanrol gemonteerd en twee olie keringen. Alles goed en wel maar nog steeds dat geluid.
    Kan de dynamo, waterpomp of stuur bekrachtiging pomp dit gefluit veroorzaken? En zou het kwaad kunnen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid

    Staat de distributieriem niet te strak?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Staat de distributieriem niet te strak?
    Nee, zoals in de vraagbaak staat. "met duim en wijsvinger 90 graden draaien"

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Luchtlek ergens?

  5. #5

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Mijn dynamo maakt ook zo,n geluid en als je het echt niet kan vinden moet je effe zo,n dokterskoptelefoonding regelen waar ze mee naar je hart kunnen luisteren.

    Geen grapje. Kennis van me maakt er veelvuldig gebruik van.

    Ziet er ook echt lachwekkend uit als hij de motor op zo,n manier inspecteerd. De Audi Dokter Hahahah
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...


  6. #6

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Gewoon even de snaar van de waterpomp, stuur bekrachtiging pomp of dynamo er af halen en nog eens starten.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  7. #7
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Welk merk riemen liggen er nu op? Heb zelf veel gezeik/geluid met Gates riemen gehad, gebruik sinds kort alleen maar contitech riemen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Welk merk riemen liggen er nu op? Heb zelf veel gezeik/geluid met Gates riemen gehad, gebruik sinds kort alleen maar contitech riemen.
    Gisteravond de riemen vervangen. Het geluid is een stuk minder. Merk weet ik zo even niet.
    De riemen stonden vrij strak dus ik heb ze nu iets losser gezet. Ik denk dat het toch uit de dynamo komt. Lagertjes misschien een beetje versleten.
    Met de tijd eens een andere dynamo erop.

    Bedankt voor het meedenken.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Fluitend geluid bij stationair

    Da's wel erg vroeg bij 130.000 km, waarschijnlijk in het verleden veel te strak gestaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •