ik zou zeggen die italiaanse meuk verkopen en je tijd en geld steken in de Oudi's!
nou, meuk.....?
ik geef toe, de combinatie met Audi is wat merkwaardig, maar merkwaardig is my middle name zal ik maar zeggen.
Van elk van mijn auto's ben ik echter echt gek. Ik kan uren in mijn audi's zitten, gewoon genieten van feit dat ze van mij zijn en dat ik ze door en door ken, geen schroef die ik nooit heb losgehad. Terwijl de f's dan gewoon staan "toe te kijken"
Anderom, als ik bv op Spa rijd met een trackdag voel ik me echt de koning te rijk met mijn ferrari's (maar denk tijdens het rijden ook weer net zo gemakkelijk over hoe het zou zijn met de rally-auto op dezelfde baan.)
Een mens is een vreemd wezen..
Zeker!
Helaas wel, zou ik willen zeggen. De GTE heeft eigelijk nooit die waardering gehad die hij verdiende. In Nederland al helemaal niet. Ik denk dat dit aan een aantal factoren heeft gelegen.
1 de prijs.
Bij de introductie kosste de gte ruim 21000 gulden. Een BM(o)w 320 kostte toen maar 18000.
2 het merk.
Audi was, zeker natuurlijk in die tijd niet het aansprekende merk dat het tegenwoordig is.
3 de zeer sportieve insteek bij de gte. De gemiddelde jan modaal (type c kadett in die tijd) was nog niet klaar voor zo'n technisch hoogstaand en sportief model.
In Duitsland was dit wel beter maar ook daar zijn de drie genoemde redenen zeker van toepassing geweest.
Ik ben jaren lid geweest van een audiclub eigelijk alleen in de hoop ooit een Nederlandse gte van het eerste model te treffen. Tevergeefs.
Zelfs ook nooit een lid gekend (of ubehaupt iemand) met het tussenmodel ( zoals dus mijn witte)
Wel twee keer ooit een gte (tussenmodel) op de sloop gevonden. En een keer op vakantie in duitsland in het wild een eveneens goene gte gespot.
Overigens, van de voorloper, de GT wel een paar eigenaren gekend en zelf ooit nog een gehad ( op papier, was alleen een kala carroserie met papieren)
In Duitsland wel lid geweest van de gt/gte club heel vroeger maar de afstand bleek een te grote hindernis om deel te nemen aan activiteiten. Deze club is nog steeds wel actief maar laat ondertussen (waarschijnlijk om zichzelf in stand te houden) ook nieuwere modellen toe.
De ferraris zijn natuurlijk een jongensdroom. Ook daar kruipt het "racebloed" echter weer. Ik ben momenteel bezig met de opbouw van een 308 gtb ( een dichte) voor het circuit. En net als bij de audi's doe ik ook hier weer alles zelf. Het sleutelen is voor mij namelijk minimaal net zo leuk als het rijden. En hoewel ik bij deze dames nog niet elke moer en schroef ken ga ik ondertussen wel hard die kant op
Motor (een kat en regeneratiesysteem, lagere compressie) met minder vermogen, slechts 79 pk. Verder dikkere bumpers (4 mm massief alu) met schokbrekers en side marker lights. Standaard gordelverklikkers, de carterbescherming die in Europa bij het rallypakket kwam en de dubbele ronde koplampen in de afbeelding, sealed beam vanzelfsprekend.
De auto was van een Amerikaanse vriend, die 'm al een jaar of 8 op de oprit had staan. De emissiecheck was verlopen en daardoor was het niet meer haalbaar om 'm op de weg te krijgen, erg duur. Er zit een vijfbak van een Audi 4000 onder en de auto is gestript en gespoten, helaas niet goed. Het interieur is al opnieuw bekleed met het correcte zwarte ribcord.
Wat een leuke verhalen in dit topic
Ik zie trouwens op je rally audi zelfs nog een 9 cijferig telefoonnummer staan!
Das wel heel erg lang geleden.
Wat een dikke velgen zitten er onder die Ferrari's !
Maare vertel eens... Is het nou extreem moeilijk om aan zo,n ferrari te sleutelen of valt het allemaal nog wel mee ?
Die f's zijn ook erg mooi!
Kan me goed voorstellen dat je in beide auto's vol trots kan zitten en rijden. En alleen al ernaar kijken is ook niet echt een straf.
ja dat rallyrijden was ff terug. De laatste keer ( volgens het schild dat nog op de auto zat) in oktober 1993. Kan je nagaan. daarna heeft de auto eigelijk niet meer gereden behalve een keer met een audiclub als demo op lelystad. Liep er meteen een lager uit..
Aan zo'n ferrari sleutelen is niet veel lastiger dan aan een audi 80, (echt hoor!)
thanx!
Dat doe ik dan ook regelmatig, ik heb zelf twee tuinstoelen in de werkplaats, soms gewoon ff een uurtje zitten, sjaggie erbij, heerlijk!
Ja inderdaad, de 80 (een '74 gl) was mijn allereerste auto, de liefde voor het model is nooit echt veranderd
ja vroeger wel maar ook dat is al weer bijna 10 jaar geleden. Ken je me??
zoals het er nu uitziet gaat de groene het land verlaten. Er is serieuze belangstelling vanuit Duitsland. De beslissing hierover valt volgende week maar dan zal de laatste 80 gte B1 het land verlaten.
Met bloedend hart, dat wel....
Een berlinetta bij Ferrari is er een met een overlangs geplaatste middenmotor. Een boxer spreekt voor zich neem ik aan. Zo heeft Ferrari ook een model gehad met de naam TB; Transversale Berlinetta; daar lag een V8 overlangs in het midden in. (mondial) Was toen nieuw na jarenlang overdwars V8'en in het midden gemonteerd te hebben; sindsdien is het niet anders geworden en liggen alle motoren er overlangs in. (Sinds de 348)