Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: mijn rallywagen

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Wow, fantastisch!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    ik zou zeggen die italiaanse meuk verkopen en je tijd en geld steken in de Oudi's!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  3. #23

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    ik zou zeggen die italiaanse meuk verkopen en je tijd en geld steken in de Oudi's!
    nou, meuk.....?

    ik geef toe, de combinatie met Audi is wat merkwaardig, maar merkwaardig is my middle name zal ik maar zeggen.

    Van elk van mijn auto's ben ik echter echt gek. Ik kan uren in mijn audi's zitten, gewoon genieten van feit dat ze van mij zijn en dat ik ze door en door ken, geen schroef die ik nooit heb losgehad. Terwijl de f's dan gewoon staan "toe te kijken"
    Anderom, als ik bv op Spa rijd met een trackdag voel ik me echt de koning te rijk met mijn ferrari's (maar denk tijdens het rijden ook weer net zo gemakkelijk over hoe het zou zijn met de rally-auto op dezelfde baan.)

    Een mens is een vreemd wezen..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    audi, de enige met echte voorsprong

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Tja, dat zijn ook wel twee van de mooiste Ferrari's ooit in mijn ogen. Maar ik vermoed dat de groene 80GTE zeldzamer is!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Maar ik vermoed dat de groene 80GTE zeldzamer is!
    Zeker!

    Helaas wel, zou ik willen zeggen. De GTE heeft eigelijk nooit die waardering gehad die hij verdiende. In Nederland al helemaal niet. Ik denk dat dit aan een aantal factoren heeft gelegen.

    1 de prijs.
    Bij de introductie kosste de gte ruim 21000 gulden. Een BM(o)w 320 kostte toen maar 18000.
    2 het merk.
    Audi was, zeker natuurlijk in die tijd niet het aansprekende merk dat het tegenwoordig is.
    3 de zeer sportieve insteek bij de gte. De gemiddelde jan modaal (type c kadett in die tijd) was nog niet klaar voor zo'n technisch hoogstaand en sportief model.

    In Duitsland was dit wel beter maar ook daar zijn de drie genoemde redenen zeker van toepassing geweest.


    Ik ben jaren lid geweest van een audiclub eigelijk alleen in de hoop ooit een Nederlandse gte van het eerste model te treffen. Tevergeefs.
    Zelfs ook nooit een lid gekend (of ubehaupt iemand) met het tussenmodel ( zoals dus mijn witte)

    Wel twee keer ooit een gte (tussenmodel) op de sloop gevonden. En een keer op vakantie in duitsland in het wild een eveneens goene gte gespot.
    Overigens, van de voorloper, de GT wel een paar eigenaren gekend en zelf ooit nog een gehad ( op papier, was alleen een kala carroserie met papieren)
    In Duitsland wel lid geweest van de gt/gte club heel vroeger maar de afstand bleek een te grote hindernis om deel te nemen aan activiteiten. Deze club is nog steeds wel actief maar laat ondertussen (waarschijnlijk om zichzelf in stand te houden) ook nieuwere modellen toe.

    De ferraris zijn natuurlijk een jongensdroom. Ook daar kruipt het "racebloed" echter weer. Ik ben momenteel bezig met de opbouw van een 308 gtb ( een dichte) voor het circuit. En net als bij de audi's doe ik ook hier weer alles zelf. Het sleutelen is voor mij namelijk minimaal net zo leuk als het rijden. En hoewel ik bij deze dames nog niet elke moer en schroef ken ga ik ondertussen wel hard die kant op
    audi, de enige met echte voorsprong


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Ik ben dus in het bezit van een Amerikaanse versie, een Audi Fox GTI uit 1978.



    Wordt gerestaureerd, gelukkig niet meer dan oppervlakkige roest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steven prins Bekijk Berichten
    Zelfs ook nooit een lid gekend (of ubehaupt iemand) met het tussenmodel ( zoals dus mijn witte)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik ben dus in het bezit van een Amerikaanse versie, een Audi Fox GTI uit 1978.



    Wordt gerestaureerd, gelukkig niet meer dan oppervlakkige roest.
    Oke, nou dat telt voor mij als een tussenmodel. Dan ken ik dus nu toch iemand met zo'n auto!
    YESSS!

    Vertel eens wat meer erover. Wat is anders dan bij de europese versies?
    audi, de enige met echte voorsprong

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Motor (een kat en regeneratiesysteem, lagere compressie) met minder vermogen, slechts 79 pk. Verder dikkere bumpers (4 mm massief alu) met schokbrekers en side marker lights. Standaard gordelverklikkers, de carterbescherming die in Europa bij het rallypakket kwam en de dubbele ronde koplampen in de afbeelding, sealed beam vanzelfsprekend.

    De auto was van een Amerikaanse vriend, die 'm al een jaar of 8 op de oprit had staan. De emissiecheck was verlopen en daardoor was het niet meer haalbaar om 'm op de weg te krijgen, erg duur. Er zit een vijfbak van een Audi 4000 onder en de auto is gestript en gespoten, helaas niet goed. Het interieur is al opnieuw bekleed met het correcte zwarte ribcord.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Motor (een kat en regeneratiesysteem, lagere compressie) met minder vermogen, slechts 79 pk. Verder dikkere bumpers (4 mm massief alu) met schokbrekers en side marker lights. Standaard gordelverklikkers, de carterbescherming die in Europa bij het rallypakket kwam en de dubbele ronde koplampen in de afbeelding, sealed beam vanzelfsprekend.

    De auto was van een Amerikaanse vriend, die 'm al een jaar of 8 op de oprit had staan. De emissiecheck was verlopen en daardoor was het niet meer haalbaar om 'm op de weg te krijgen, erg duur. Er zit een vijfbak van een Audi 4000 onder en de auto is gestript en gespoten, helaas niet goed. Het interieur is al opnieuw bekleed met het correcte zwarte ribcord.

    Ik zou bij gelegenheid wel eens de auto willen zien. Waar staat tie?
    audi, de enige met echte voorsprong

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Utrecht, je bent welkom.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Wat een leuke verhalen in dit topic

    Ik zie trouwens op je rally audi zelfs nog een 9 cijferig telefoonnummer staan!
    Das wel heel erg lang geleden.

    Wat een dikke velgen zitten er onder die Ferrari's !

    Maare vertel eens... Is het nou extreem moeilijk om aan zo,n ferrari te sleutelen of valt het allemaal nog wel mee ?
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  13. #32

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Wat een prachtige voiture zeg, die GTE!

  14. #33
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Die f's zijn ook erg mooi!
    Kan me goed voorstellen dat je in beide auto's vol trots kan zitten en rijden. En alleen al ernaar kijken is ook niet echt een straf.

  15. #34
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Wat een Prachtige audi's zijn het van die tijd

  16. #35

    Standaard Re: mijn rallywagen

    @Steven Prins: regio Amersfoort toevallig?
    turn in turn out turn on

  17. #36

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Wat een leuke verhalen in dit topic

    Ik zie trouwens op je rally audi zelfs nog een 9 cijferig telefoonnummer staan!
    Das wel heel erg lang geleden.

    Wat een dikke velgen zitten er onder die Ferrari's !

    Maare vertel eens... Is het nou extreem moeilijk om aan zo,n ferrari te sleutelen of valt het allemaal nog wel mee ?
    ja dat rallyrijden was ff terug. De laatste keer ( volgens het schild dat nog op de auto zat) in oktober 1993. Kan je nagaan. daarna heeft de auto eigelijk niet meer gereden behalve een keer met een audiclub als demo op lelystad. Liep er meteen een lager uit..

    Aan zo'n ferrari sleutelen is niet veel lastiger dan aan een audi 80, (echt hoor!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Wat een prachtige voiture zeg, die GTE!
    thanx!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Die f's zijn ook erg mooi!
    Kan me goed voorstellen dat je in beide auto's vol trots kan zitten en rijden. En alleen al ernaar kijken is ook niet echt een straf.
    Dat doe ik dan ook regelmatig, ik heb zelf twee tuinstoelen in de werkplaats, soms gewoon ff een uurtje zitten, sjaggie erbij, heerlijk!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bouke222 Bekijk Berichten
    Wat een Prachtige audi's zijn het van die tijd
    Ja inderdaad, de 80 (een '74 gl) was mijn allereerste auto, de liefde voor het model is nooit echt veranderd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    @Steven Prins: regio Amersfoort toevallig?
    ja vroeger wel maar ook dat is al weer bijna 10 jaar geleden. Ken je me??
    Laatst gewijzigd door steven prins; 25-08-10 om 19:34.
    audi, de enige met echte voorsprong

  18. #37

    Standaard Re: mijn rallywagen

    zoals het er nu uitziet gaat de groene het land verlaten. Er is serieuze belangstelling vanuit Duitsland. De beslissing hierover valt volgende week maar dan zal de laatste 80 gte B1 het land verlaten.

    Met bloedend hart, dat wel....
    Laatst gewijzigd door steven prins; 08-11-10 om 12:43.
    audi, de enige met echte voorsprong

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Dat is erg jammer. Als ik tijd, ruimte en geld had...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Die Ferrari heeft toch ook een bijnaam van Berlinetta boxer... lang geleden ergens nog eens een leuk historisch verhaal over gelezen maar ik ben het kwijt
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  21. #40

    Standaard Re: mijn rallywagen

    Een berlinetta bij Ferrari is er een met een overlangs geplaatste middenmotor. Een boxer spreekt voor zich neem ik aan. Zo heeft Ferrari ook een model gehad met de naam TB; Transversale Berlinetta; daar lag een V8 overlangs in het midden in. (mondial) Was toen nieuw na jarenlang overdwars V8'en in het midden gemonteerd te hebben; sindsdien is het niet anders geworden en liggen alle motoren er overlangs in. (Sinds de 348)
    turn in turn out turn on

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •