Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 90 B2 2.2 100kW HY motor?

  1. #1

    Standaard 90 B2 2.2 100kW HY motor?

    Goede dag,

    Sinds afgelopen maandag ben ik in het bezit van een audi 90 bj 1985 met 2.2 100KW HY motor, helaas kan ik van dit type motor niks vinden op het forum. wat mij wel opvalt is dat deze uit zwitserland afkomstige auto een EGR klep heeft, totdat de auto naar nederland is gekomen is er ook speciaal formulier(jaarlijks) ingevuld met bepaalde waardes, ziet er uit als een soort van milieu rapport.
    Waarschijnlijk zijn deze motoren voor zwitserland uitgerust met egr om aan de milieu eisen te voldoen.

    Nu is mijn vraag of ik die EGR klep kan afblinden, ik zie de setjes ook wel eens aangeboden worden voor TDI motoren van de vag groep, is gewoon een dichte pakking die de boel afsluit.
    Geeft het afblinden van de EGR klep geen nadelen voor de motor, vermogens verlies of warmlopen oid?

    Verder ben ik als een kind zo blij met de auto, op wat roest op de bekende plekken na is de auto in prima staat, erg luxe uitgevoerd en zeer stil voor die tijd. Ook een genot om met de 5 cilinder een tunnel te bezoeken.
    Wat wel even wennen is dat het onderstel erg zacht is afgeveerd, komt het comfort ten goede maar is met 136 pk onder de kap toch een beetje te zacht, je hebt voor je gevoel een hoop gas over als de auto erg instabiel aanvoelt.

    Zal eens kijken of ik een paar kiekjes kan schieten voor een algemene indruk.

    Verder weet ik dat ik de 3de eigenaar ben, in zwitserland zijn tot 2004 al de beurten uitgevoerd door een vag dealer, ook afgestempeld in het boekje. V.a. 2004 in onderhoud geweest bij de AD garage waar ik hem heb gekocht, de lijst zag er indrukwekkend uit!

    Groet Jeroen.
    Laatst gewijzigd door Jeroen C; 06-09-10 om 03:19.

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 90 B2 2.2 100KW HY motor??

    In zwiterland had je idd wat andere motoren dan in de rest van europa. Deze heeft "abgascirculiering" oid. Volgens mij kun je de klep gewoon dicht maken, wel even de motor opnieuw laten afstellen, en controleren dat hij niet arm/veel te rijk loopt.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •