Ik denk dat die koelwatersensor een NTC is, bij welke temperatuur deze wijzigd qua weerstand weet ik niet maar dat valt op te zoeken in een werkplaatshandboek.
Ik zou die sensor eruit draaien, en in keuken mbv een pannetje kokend water testen met een multimeter. Als die naar de kl@te is krijgt het motormanagement verkeerde info. wellicht de info dat de motor warm is. Met als gevolg dat alles daarop wordt aangepast bij starten.
Ik heb een vergelijkbaar euvel gehad bij de integrale. Daar was een NTC toegepast die bij ca. 20 graden 3,56-3,93 kOhm en bij ca. 80 graden 0,34-0,41 kOhm weerstand geeft. Bij de integrale zit die sensor bovenop de cilinderlop en lopt niet gelijk de inhoud van hele koelsysteem over straat.
Maar wellicht kun je erbij zonder 'm eruit te hoeven draaien. Dan trek je de stekker eraf een meet 'm koud door, en vervolgens na een rit waarbij de koelwatertemperatuur op bedrijfstemperatuur is.
Toch even nog kijken naar de leidingen & aansluitingen van je injectoren, wellicht zit daar lekkage.
Kan ook zijn de de brandstofpomp een terugslag/loop klep heeft die kaduuk is. Dan meet je voldoende druk als 'ie loopt. Maar hoeveel bar meet je tien minuten na uitzetten van de motor?
Een andere optie is conrole van de bobine; wat is de maximale lengte van de vonk die je kunt trekken naar massa? Moet iig 15mm zijn/halen; indien niet is de vonk van de bobine niet krachtig genoeg.
Tsja, zit er aan de vaccumzijde niet ergens stiekum een lek(je)? Slecht aangedraaide slangklem of een schuurtje in een slang, of een poreus slangetje. Valse lucht verstoord de mengverhouding.
Succes!