Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 66

Onderwerp: Mooie 80 quattro.

  1. #1
    Iceman
    Guest

    Standaard Mooie 80 quattro.


  2. #2

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Gewéldig Iceman, waar haal je 'm vandaan!

  3. #3
    Iceman
    Guest

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    Gewéldig Iceman, waar haal je 'm vandaan!
    Ik was naar iets aan het Google-en en kwam hem tegen, 1 foto jammer genoeg.

  4. #4
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Staat ie ergens te koop?
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  5. #5
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.626
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    eigenaar: je kwijlt....
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Mooie auto mooie kleur alleen de velgen niet mijn smaak, jammer dat er geen fotos van de binnekant opstaan.

    Oja waarom zou die achter zo laag liggen?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 01-01-12 om 23:44.

  7. #7
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    eigenaar: je kwijlt....
    Mooi hé?

    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Het is gezichtsbedrog. Kijk maar naar de foto waarop 'ie staat met die witte velgen. Het lijkt of de body verder over het wiel hangt, maar in werkelijkheid is de rand van het spatbord niet zo rond uitgesneden als aan de voorzijde. Had de fotograaf een beter standpunt gekozen, dan had je het nooit opgemerkt...èn de vaudte tjoening met te grote wielen die -te breed zijn, te ver naar buiten steken, én te smalle banden hebben, versterkt het helemaal. 7J-15 is prima onder een typ85 IMHO.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 03-01-12 om 17:55.
    turn in turn out turn on

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Die witte velgen is eerder mijn ding, op deze fotos lijkt de kleur weer anders op bovenste foto lijkt het metaliek op de foto s van Monte lijkt het gewoon rood.

    Niet dat ik dat vies vind maar dat wijnrode metaliek vind ik weer net dat beetje meer hebben, zag een wijnrood mataliek bij geloof bij Nick zijn vader was een 100 en ik was meteen verkocht.

  11. #10

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Kijk naar het kenteken: alle foto's zijn van dezelfde Audi...

    Het ging over hoe de auto staat, niet over de kleur. Maar goed; persoonlijk wordt ik wel opgewonden van een 80 quattro in Malachit Grün van de sporti...

    (ik heb er bijna een doos kleenex bij nodig!)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  12. #11

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Het is gezichtsbedrog. Kijk maar naar de foto waarop 'ie staat met die witte velgen. Het lijkt of de body verder over het wiel hangt, maar in werkelijkheid is de rand van het spatbord niet zo rond uitgesneden als aan de voorzijde. Had de fotograaf een beter standpunt gekozen, dan had je het nooit opgemerkt...èn de vaudte tjoening met te grote wielen die -te breed zijn, te ver naar buiten steken, én te smalle banden hebben, versterkt het helemaal. 7J-15 is prima onder een typ85 IMHO.
    Foute tuning?

    Heb je wel enig idee wat dat voor een velgen zijn???

    Je kraakt hier gewoon DE 3 delige bbs rs Cult velgen af die afgelopen jaren ver twintig dubbelt zijn in prijs omdat jan en alle man ze wilt.

    Een bekendere en meer geliefde klassieke velg bestaat niet.

    Deze velgen maken zelfs een nissan prairy mooi.


    En zo,n beetje alle audi's 81/85 zijn standaard te laag aan de achterkant. Heb er nog nooit een gezien die mooi omhoog of kaarsrechtstaat.
    60/40 setje er onder dus
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 05-01-12 om 20:11.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  13. #12

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    We zijn niet blind, maar 8,5J 16" gaat niet. En zijn zeker niet "eingetragen" zoals dat heet in het Duits. Er klopt geen reet meer van de wiel geometrie, en daardoor is z'n wegligging per definitie al vernaggelt. De beste man had geen quattro voor hoeven kopen als hij dit van plan was.

    Overigens is hetzelfde geld voor de Malachit groene... helaas.

    De voorwielen gaan sturen als een lego-autootje, en hij wordt zo spoorgevoelig als Bambi on ice. Extra slijtage op wiellagers en verhoogde krachten op je stuurstangen zijn bijkomende gevolgen. Voor je beeldvorming: Een rondje Zandvoort (Audi - S naar de Hunserug-bocht, of gas los op het Scheivlak) met regen wordt i.p.v. lachen & kicken, stress & hogebloeddrukremmers, kleffe handjes etc...

    Enne rechtstaan... geen issue: of er is iets mis met je Audi, òf er ligt een hele dikke gereedschapskist achterin.

    Smaken verschillen, ik hoef nooit kruisspaakvelgen... al kreeg ik geld toe.

    En over afmetingen:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    turn in turn out turn on

  14. #13

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    ...en gelukkigf blijft iedereen een andere smaak hebben.. Vind die BBS wielen erg mooi.. Of ze passen? geen idee. als je geen quattro rijdt past alles (gnagna)...
    Die witte wielen op die groene 80.. iaaak, beetje erg te groot.

    Mijn 80je staat zelfs voorover! Gewoon nieuwe veren.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    audi 80 quattro 1984 voor.jpgaudi 80 quattro 1984 achter.jpg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Ik was naar iets aan het Google-en en kwam hem tegen, 1 foto jammer genoeg.

  16. #15

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    We zijn niet blind, maar 8,5J 16" gaat niet. En zijn zeker niet "eingetragen" zoals dat heet in het Duits. Er klopt geen reet meer van de wiel geometrie, en daardoor is z'n wegligging per definitie al vernaggelt. De beste man had geen quattro voor hoeven kopen als hij dit van plan was.

    Overigens is hetzelfde geld voor de Malachit groene... helaas.

    De voorwielen gaan sturen als een lego-autootje, en hij wordt zo spoorgevoelig als Bambi on ice. Extra slijtage op wiellagers en verhoogde krachten op je stuurstangen zijn bijkomende gevolgen. Voor je beeldvorming: Een rondje Zandvoort (Audi - S naar de Hunserug-bocht, of gas los op het Scheivlak) met regen wordt i.p.v. lachen & kicken, stress & hogebloeddrukremmers, kleffe handjes etc...

    Enne rechtstaan... geen issue: of er is iets mis met je Audi, òf er ligt een hele dikke gereedschapskist achterin.

    Smaken verschillen, ik hoef nooit kruisspaakvelgen... al kreeg ik geld toe.

    En over afmetingen:

    Mja Mja gedeeltelijk mee eens.

    16 inch is te groot. Ik zie ook liever 14 of beter nog. 13 inch onder een 80 maar dan wel 9j of 8j met et 1. Stond prachtig onder mijn audi alleen hij ging erg hoog in toeren met 195/45/13.
    Neemt niet weg dat dit ook dik staat. Naar mijn mening dikker dan 99% van alle velgen onder alle 80's.

    Rijgedrag hoeft niet per definitie zo te zijn. Als je alleen achter iets te breed monteert spoort ie weer perfect.

    Leuke bijgevoegde foto!!! Je ziet gelijk dat 13 en 14 inch icm de boobs het beste staan
    Laatst gewijzigd door The Clauw; 20-01-12 om 23:35.
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  17. #16

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Wat vinden jullie van deze dikke 80 quattro dan?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 27-02-12 om 12:49.
    turn in turn out turn on

  18. #17
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Ziet er erg dik mede door de golf 1 fenders. Alleen de velgen lijken iets te groot, 17inch?

  19. #18

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Ietsje pietsje té dik op de heupen. Mag best op dieet!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Ik vind hem juist van achter iets te smal of van voren iets dunner, maar is mijn mening.

    Staat wel fijn op zijn pootjes vind ik.

    Velgen vind ik minder veel te dunne banden vind ik, is toch het hele comfoor weg van het rijden toch?
    Laatst gewijzigd door johnny666; 27-02-12 om 15:47.

  21. #20

    Standaard Re: Mooie 80 quattro.

    Ergens klopt er iets niet... maar dik is 'ie zeker!

    Omdat Audi het eerste merk was dat (met de Audi 80) de negatieve stuurstraal introduceerde kun je vrij ver gaan met het monteren van eigenlijk te brede wielen. Op een bepaald moment is die stuurstraal neutraal en pas daarboven positief. (het lego-autootje effect)
    Zonder de eigenschappen heel erg veel geweld aan te doen kun je dus best breed lichtmetaal eronder schroeven; alleen de rechtuitstabiliteit wordt dramatisch beïnvloed, en het krachtenspel en dus slijtage op stuur en ophangingdelen serieus veel groter. Bij een circuitmonster als dit geen probleem; die zal wekelijks effe op de brug staan waarbij al snel eventuele speling ontdekt wordt. Je zal het ook veel eerder merken door de veel gevoeligere besturing.

    Bij deze foto's - hoewel dik - , krijg ik ook er een beetje "Matchbox toy" gevoel bij...
    turn in turn out turn on

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •