Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: plek thermostaat audi 90 2.3 ng motor

  1. #1

    Standaard plek thermostaat audi 90 2.3 ng motor

    Hi

    ik ben van plan om straks me thermostaat te vervangen van mijn audi, aangezien hij rijdend zelfs in de zomer niet warmer word als 60 graden.

    Nu vraag ik me af waar deze uberhaupt zit bij een NG moter.

    bij voorbaat dank, erikjan

  2. #2
    Bassiej's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    37
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter



    Die aansluiting van de slang loshalen geloof ik zo 2 of 4 boutjes dacht ik, corrigeer mij als ik het fout heb...
    Laatst gewijzigd door Bassiej; 10-12-10 om 09:32.

  3. #3

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter

    ohw oke, hartelijk bedankt alvast, kga der maar eens aan beginnen nu dan, met een bakkie koffie

  4. #4

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter

    dat was idd 2 boutjes. maar ik bedoelde dat thermostaatding met veerklep enz. ik was niet echt duidelijk. kan iemand mij vertellen waar die zit?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter

    Altijd waar een koelwaterslang het blok ingaat. Meestal onderaan. Kan niet zo moeilijk zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter

    Haal van te voren even een nieuwe en een kannetje G12plus. Bij vullen/ontluchten motor warm laten worden & kachel op z'n warmst zetten...
    Persoonlijk zou ik de oude koelvloeistof verversen door nieuwe. Een vies expansievaatje krijg je goed schoon met waspoeder en water: demonteren, overige openingen dichthouden, mix water & poeder erin en shaken maar! En voor drie euro een dop op het expansievaatje doen, weet je zeker dat 'ie bij overdruk koelmiddel loost.
    turn in turn out turn on

  7. #7
    Bassiej's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    37
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng moter

    Zat hij niet daar?! Ik geloof toch echt dat ik hem daar al is tegen ben gekomen hoor... Heeft hij er uberhaubt wel eens gezeten dan?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    zo is gelukt, bedankt voor alle tips

    Weet iemand trouwes hoeduur en waar je zo'n ding ken halen waar je injectoren op aangesloten zitten, links vooraan op de foto.
    Want ik trok daar het stekkertje van los, en hij ging iets anders stationair lopen, maar reed als vanouds, dat ken volgens mijn niet de bedoeling zijn?

    (Ik denk dat dat de electronica is die de benzinetoevoer regelt naar je injectoren)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassiej Bekijk Berichten
    Zat hij niet daar?! Ik geloof toch echt dat ik hem daar al is tegen ben gekomen hoor... Heeft hij er uberhaubt wel eens gezeten dan?
    daar zit volgens mij wel je sensor en dergelijke. maar niet je thermostaat zelf. TOg bedankt je moet ergens zoeken hé.
    Laatst gewijzigd door tom; 10-12-10 om 23:15.

  10. #9

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng motor

    Ik wil ook mijn thermostaat gaan vervangen van m'n 2.3 aangezien mijn audi af en toe koelwater 'overgeeft' en de radiator ventilator slaat ook niet meer aan bij 100 graden, waar hij dit tot voor kort wel deed. Zou je me kunnen vertellen waar je de thermostaat uiteindelijk hebt gevonden?

  11. #10

    Standaard Re: plek thermostaat audi 90 2.3 ng motor

    De onderste dikke waterslang welke van het blok naar de radiateur loopt zit op een aluminium huis. Als je dit huis demonteert dan vind je de thermostaat.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •