Die aansluiting van de slang loshalen geloof ik zo 2 of 4 boutjes dacht ik, corrigeer mij als ik het fout heb...
Haal van te voren even een nieuwe en een kannetje G12plus. Bij vullen/ontluchten motor warm laten worden & kachel op z'n warmst zetten...
Persoonlijk zou ik de oude koelvloeistof verversen door nieuwe. Een vies expansievaatje krijg je goed schoon met waspoeder en water: demonteren, overige openingen dichthouden, mix water & poeder erin en shaken maar! En voor drie euro een dop op het expansievaatje doen, weet je zeker dat 'ie bij overdruk koelmiddel loost.
zo is gelukt, bedankt voor alle tips
Weet iemand trouwes hoeduur en waar je zo'n ding ken halen waar je injectoren op aangesloten zitten, links vooraan op de foto.
Want ik trok daar het stekkertje van los, en hij ging iets anders stationair lopen, maar reed als vanouds, dat ken volgens mijn niet de bedoeling zijn?
(Ik denk dat dat de electronica is die de benzinetoevoer regelt naar je injectoren)
daar zit volgens mij wel je sensor en dergelijke. maar niet je thermostaat zelf. TOg bedankt je moet ergens zoeken hé.
Ik wil ook mijn thermostaat gaan vervangen van m'n 2.3 aangezien mijn audi af en toe koelwater 'overgeeft' en de radiator ventilator slaat ook niet meer aan bij 100 graden, waar hij dit tot voor kort wel deed. Zou je me kunnen vertellen waar je de thermostaat uiteindelijk hebt gevonden?
De onderste dikke waterslang welke van het blok naar de radiateur loopt zit op een aluminium huis. Als je dit huis demonteert dan vind je de thermostaat.