Alleen van de motor/computer:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_93.PDF
de rest moet ik ook nog wel ergens hebben. Ik zal wel eens kijken als ik thuis ben.
Zo na een paar dagen weinig gedaan te hebben is het blok eruit. Alle bedrading heb ik gemarkeert d.m.v. Gekleurde tyraps. Maar is er misschien iemand die een bedradings schema heeft? Of weet waar ik die kan krijgen? Als ik nu alle kabelbomen open moet snijden om alle draadjes te volgen dan ben ik voorlopig nog niet klaar. En als ik weet waar een draad uitkomt of waar die op aangesloten moet worden word het iets makkelijker.
Alleen van de motor/computer:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_93.PDF
de rest moet ik ook nog wel ergens hebben. Ik zal wel eens kijken als ik thuis ben.
Ik heb hier het bedradings schema van een NM blok vanaf 1988. Is dat wat je zoekt? Die kan ik voor je inscannen
Oké! Ja dat zoek ik! Als dat zou kunnen graag!
Ik had ook nog een vraagje over de remmen.
Ik was vandaag bezig om de hoofdremcilinder los te halen. Maar de leidingen van die cilinder komen uit bij een kast die rechts naast de hoofdremcilinder zit. Is dit de remdrukverdeler? Of van de ABS ofzo? De ABS mag namelijk niet werken met de cross en alle vier de wielen moeten blokkeren. Dan kan ik misschien die kast wel weglaten. Anders zou ik de plaat waar die kast aangeschroefd zit ook af moeten slijpen en over moeten zetten.
Wees maar niet bang dat die ABS het nog doet. Dat werkt zelfs niet bij auto's waar het wel de bedoeling is. Sensors bij de wielen afkoppelen, helemaal geen kans op ABS.
Ik zit een beetje in twijfel. Ik moet de originele kabelboom uit de auto gaan halen om hem over te zetten. Maar ik twijfel hoe ik dat zal gaan doen.
Of alles heel houden en alles eruit halen en overzetten.
Of in het schema uitzoeken wat we nodig hebben en alleen dat overzetten.
Wat denken jullie wat het beste is? Zoals de ventilator blijft continue draaien en komt achterin dus die draad kan al weg. De sensor daarvan dus ook. Ik moet alleen de bedrading hebben die echt nodig is. Weet iemand precies wat je echt nodig hebt?
No offense, maar denk je dat je mans genoeg bent om dit project tot een goed einde te brengen?
Mij bekruipt een beetje het gevoel dat je voor het eerst een blok uit en weer in bouwt.
Dan is een 20V met al zijn electronica niet echt het makkelijkste blok wat je kan vinden.
Nou het antwoord is simpel.. Het zal wel moeten! haha ik hou wel van een uitdaging! Maar ik stel hier de vragen omdat de meeste van jullie het zo weten en ik er voor moet gaan zoeken. Maar wat betreft de kabelboom die kan ik eruithalen en zo overzetten natuurlijk maar dan hou ik waarschijnlijk een heleboel zinloze dingen over. Jullie hebben verstand van het blok en daarom vraag ik of er onderdelen of sensors zijn die ik weg kan laten of door kan verbinden of iets dergelijks. Zoals ik al zei de radiateur gaat naar achter en de ventilator word voorzien van constant stroom. Die kan dus al uit de kabelboom. De thermosstaat gaat er ook uit. Tenminste de ring gaat er uit. Misschien hebben jullie nog wel iets wat er niet egt verplicht op hoeft te zitten. Daarom vroeg ik dit.
Er is hier niemand die de hele kabelboom van een 7A uit zijn hoofd kent. Je zult gewoon zelf moeten zoeken, en 'wel houden van een uitdaging' en vervolgens anderen het werk laten doen kan ik niet helemaal rijmen... dat lees ik meer als 'ik snap het niet, kan iemand me het uitleggen dan doe ik het wel na'.
Er zijn niet zoveel zinloze dingen in de kabelboom van een 7A. Je sluit gewoon niet aan wat je niet nodig hebt. Met het weglaten van die zaken uit de kabelboom bespaar je niet vele gewicht, dus gewoon de kabelboom van de 7A overzetten naar de andere auto.
Begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht niet dat er hier iemand is die de hele kabelboom uit z'n hoofd kent. Maar misschien zijn er mensen die zeggen van die sensor kan je weg laten, dan loopt die ook nog.
En informatie opvragen zie ik niet als het werk doen. We moeten hem toch echt zelf uit en in bouwen.