Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 124

Onderwerp: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

  1. #41

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Zo na een paar dagen weinig gedaan te hebben is het blok eruit. Alle bedrading heb ik gemarkeert d.m.v. Gekleurde tyraps. Maar is er misschien iemand die een bedradings schema heeft? Of weet waar ik die kan krijgen? Als ik nu alle kabelbomen open moet snijden om alle draadjes te volgen dan ben ik voorlopig nog niet klaar. En als ik weet waar een draad uitkomt of waar die op aangesloten moet worden word het iets makkelijker.

  2. #42
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Alleen van de motor/computer:
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_93.PDF

    de rest moet ik ook nog wel ergens hebben. Ik zal wel eens kijken als ik thuis ben.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #43

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Kijk! Daar hebben we wat aan! Het staat er mooi gedetailleerd in! Als je nog meer kan vinden zou mooi zijn! In ieder geval vast bedankt!

  4. #44

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Ik heb hier het bedradings schema van een NM blok vanaf 1988. Is dat wat je zoekt? Die kan ik voor je inscannen
    Laatst gewijzigd door type81; 26-02-11 om 18:59. Reden: typfoutje
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #45

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Oké! Ja dat zoek ik! Als dat zou kunnen graag!

    Ik had ook nog een vraagje over de remmen.

    Ik was vandaag bezig om de hoofdremcilinder los te halen. Maar de leidingen van die cilinder komen uit bij een kast die rechts naast de hoofdremcilinder zit. Is dit de remdrukverdeler? Of van de ABS ofzo? De ABS mag namelijk niet werken met de cross en alle vier de wielen moeten blokkeren. Dan kan ik misschien die kast wel weglaten. Anders zou ik de plaat waar die kast aangeschroefd zit ook af moeten slijpen en over moeten zetten.


  6. #46

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Alstu... De NM 2 liter 20V
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    • Bestandstype: pdf NM.pdf (4,20 MB, 24 keer bekeken)
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  7. #47
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Wees maar niet bang dat die ABS het nog doet. Dat werkt zelfs niet bij auto's waar het wel de bedoeling is. Sensors bij de wielen afkoppelen, helemaal geen kans op ABS.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Of je trekt de zekering eruit :P
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  10. #49

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Bedankt voor het schema! Daar gaan we zeker wat aan hebben!

    Maar kan ik die kast er nou tussenuit laten dan? Scheelt een hoop ruimte ook!

  11. #50

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Als je de remleidingen aan elkaar fabriceert kan de ABS unit er tussenuit
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  12. #51

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Oké! Dan laten we die er mooi tussenuit! Scheelt een hoop ruimte ook!

  13. #52

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Ik zit een beetje in twijfel. Ik moet de originele kabelboom uit de auto gaan halen om hem over te zetten. Maar ik twijfel hoe ik dat zal gaan doen.

    Of alles heel houden en alles eruit halen en overzetten.

    Of in het schema uitzoeken wat we nodig hebben en alleen dat overzetten.

    Wat denken jullie wat het beste is? Zoals de ventilator blijft continue draaien en komt achterin dus die draad kan al weg. De sensor daarvan dus ook. Ik moet alleen de bedrading hebben die echt nodig is. Weet iemand precies wat je echt nodig hebt?

  14. #53
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Pak het schema erbij en maak een lijst...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #54
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    begin vanaf de stekker van de ecu?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  16. #55

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Ja ik wilde inderaad even in het schema aanstrepen wat ik moet hebben. Maar wat moet ik precies hebben?

  17. #56
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    eeh, dat kun je toch perfect zien in dat schema/ssp?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  18. #57

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    No offense, maar denk je dat je mans genoeg bent om dit project tot een goed einde te brengen?
    Mij bekruipt een beetje het gevoel dat je voor het eerst een blok uit en weer in bouwt.
    Dan is een 20V met al zijn electronica niet echt het makkelijkste blok wat je kan vinden.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  19. #58

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Nou het antwoord is simpel.. Het zal wel moeten! haha ik hou wel van een uitdaging! Maar ik stel hier de vragen omdat de meeste van jullie het zo weten en ik er voor moet gaan zoeken. Maar wat betreft de kabelboom die kan ik eruithalen en zo overzetten natuurlijk maar dan hou ik waarschijnlijk een heleboel zinloze dingen over. Jullie hebben verstand van het blok en daarom vraag ik of er onderdelen of sensors zijn die ik weg kan laten of door kan verbinden of iets dergelijks. Zoals ik al zei de radiateur gaat naar achter en de ventilator word voorzien van constant stroom. Die kan dus al uit de kabelboom. De thermosstaat gaat er ook uit. Tenminste de ring gaat er uit. Misschien hebben jullie nog wel iets wat er niet egt verplicht op hoeft te zitten. Daarom vroeg ik dit.

  20. #59
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Er is hier niemand die de hele kabelboom van een 7A uit zijn hoofd kent. Je zult gewoon zelf moeten zoeken, en 'wel houden van een uitdaging' en vervolgens anderen het werk laten doen kan ik niet helemaal rijmen... dat lees ik meer als 'ik snap het niet, kan iemand me het uitleggen dan doe ik het wel na'.

    Er zijn niet zoveel zinloze dingen in de kabelboom van een 7A. Je sluit gewoon niet aan wat je niet nodig hebt. Met het weglaten van die zaken uit de kabelboom bespaar je niet vele gewicht, dus gewoon de kabelboom van de 7A overzetten naar de andere auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #60

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht niet dat er hier iemand is die de hele kabelboom uit z'n hoofd kent. Maar misschien zijn er mensen die zeggen van die sensor kan je weg laten, dan loopt die ook nog.

    En informatie opvragen zie ik niet als het werk doen. We moeten hem toch echt zelf uit en in bouwen.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •