Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Resultaten 121 tot 124 van de 124

Onderwerp: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

  1. #121

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Is het onderstel van een NM hetzelfde als van een 7A?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #122

    Standaard Re: Blok wissel Audi 90 2.0 20v Quattro

    Geen flauw idee. De assen die ik heb liggen komen van een 7A
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #123

    Standaard

    Zo hier ook maar weer is een berichtje.. Ben de laatste weken erg druk geweest dus nog niet naar de aandrijfassen kunnen kijken.
    We hebben in de tussen tijd wel de mogelijkheid gehad om er een blok bij te kopen.. Dat is een 2.3 20v. Die past niet op de kabelboom van de 2.0 hè? Maar aangezien we de oude carrosserie van theeuwke nog steeds hebben staan is de verleiding om er een bij te bouwen erg aanwezig! Zitten we alleen met het punt dat we nog een kabelboom en ecu moeten hebben.. Verder zullen we nog een hoofdremcilinder moeten vinden.

    We hebben ook de mogelijkheid om een 2.3 10v te kopen die al als crossauto is gebouwd. Daar zit een normale en een gechipte ecu bij met 150 pk. En dat in combinatie met een aangepaste bak komt het aardig in de buurt van de 2.0 20v.

    Een 2.3 10v kunnen we natuurlijk niet zomaar omwisselen voor een 20v maar wat zijnde mogelijkheden en waar gaan we meer pk's uit krijgen? Ook voor de 2.0 zijn we op zoek naar ideeën voor meer pk's en koppel.

    En voor de duidelijkheid we hoeven hier geen 100.000 km meer mee te rijden dus het mag best een beetje rigoureus of tijdrovend zijn! Hoorde al dat een turbo erop niet echt een idee was in verband met ecu en olieleidingen en dergelijke. Of is het te doen?

  4. #124

    Standaard

    Zo het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben. Maar het is bijna oud en nieuw dus het word tijd om het beest uit de schuur te halen en klaar te maken voor pinksteren!

    Het probleem van de aandrijfassen is eigenlijk wel verholpen. We hebben de kale 90 helemaal gestript en alle aandrijfassen is naast elkaar gelegd en toen bleek dat de achterste aandrijfassen dikker waren dan de voorste! We hebben dus eigenlijk 2 complete sets. Alleen de borg ring aan de wielkant van de as is er afgelopen tijdens de cross. We hadden toen geen aandrijving meer. En bij nader onderzoek was dit bij meer assen zo.

    Zijn die ringen los te krijgen?

    De motor is in principe nog goed dus waar willen we in eerste instantie niks aan doen. Misschien alleen ander benzinedrukregelaar in combinatie met LMM van Audi 100 want die was groter volgens mij. Of is dat geen optie?

    Hier nog een foto hoe het beestje er nu bij staat..

    ImageUploadedByTapatalk1323954581.978583.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1323954639.959177.jpg
    Laatst gewijzigd door Antoine Koetsier; 15-12-11 om 13:11.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •