Welkom. Heb je hier zelf al even rondgekeken wat er voor soortgelijke vragen zijn geweest?
Een V6 is uit te lezen, de foutcodes helpen je verder. Suggesties: BDP-sensor, hallvoeler.
Van de week starte mijn audi 80 2,8 v6 uit 1994 moeilijk maar naar een aantal keer proberen sloeg hij toch aan. Toen is savonds na het werken naar huis wilde deed hij het niet meer sloeg met geen mogelijkheid aan. Ik heb al een bougie uit het blok gehad en gekeken of hij vonkte, maar hij vonkt niet.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn??
Welkom. Heb je hier zelf al even rondgekeken wat er voor soortgelijke vragen zijn geweest?
Een V6 is uit te lezen, de foutcodes helpen je verder. Suggesties: BDP-sensor, hallvoeler.
Hij loopt weer maar nog hij start nog niet helemaal zoals het moet.
Ik heb hem laten uitlezen en er waren geen storingen aanwezig
dat betekend dus dat de sensoren nog goed zijn. Ik heb op advies het benzinefilter vervangen.
Maar nu start hij nog steeds slecht. Een collega van me zei dat het misschien de accumulator zou kunnen zijn
dat hij omdat de benzine druk wegvalt als hij uit is moeilijk start omdat hij eerst druk moet opbouwen.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weer iemand waar de accumulator zit??
misschien dat op deze site wat staat:
http://8gt.ru/audi/80_avant_b4/index.html
- Fuel tank and the fuel pump
- Fuel accumulator
hoop dat het helpt
Vanmorgen was het weer starten lopen en net ook weer dus misschien heeft er gewoon nog wat lucht in het benzinefilter gezeten.
Ik heb wel het advies gekregen mocht hij weer moeilijk starten kijk eerst de accu na misschien had ie gewoon wat minder power na 1,5 week in de kou te hebben gestaan.
net even de zomerbandjes ervoor op auto gedraaid om de andere kant te doen daarna wilde ik hem even gaan wassen
maar hij start weer niet heb nu de accu aan de lader staan en hopelijk zit er over een uurtje wel wat meer muziek in.
Iemand een idee waar deze rare storing vandaan zou kunnen komen?
Heb net met iemand gesproken die denkt te weten wat het is schijnt een kwaal te zijn van de v6 die veelal korte afstanden rijden
de lucht inlaat slipt dicht hij krijgt dus de kleppen niet meer op en neer en dus geen ontsteking.
Oplossing zou moeten zijn aantrekken en als hij loopt met een injectienaald remvloeistof inspuiten na de luchtmassameter
dan brand de inlaat schoon en moet het hopelijk voorbij zijn mocht het dan nog niet willen moet de kop eraf en moeten de kleppen worden schoongemaakt.
dit ga ik morgen dus proberen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?? ze schijnen het ook zo bij garages te doen.
Ik hou jullie op de hoogte
Klinkt mij als pure onzin. Als je kleppen vast zitten gaat je motor niet meer rond. En vast zittende kleppen komt bijna nooit voor. Mischien heb je het wel verkeerd begrepen.
Je moet eens luisteren of je de brandstof pomp druk hoort opbouwen als je de auto op contact zet.
"ik heb de klepel horen luiden maar..." Die vriend van je heeft waarschijnlijk gedacht dat bij een vervuilt gasklephuis de gasklep niet in de "nul" stand komt o.i.d.
Bij alle moderne injectie systemen is er een nullast signaal nodig om de ecu te vertellen met welke situatie de ecu te maken heeft, d.w.z. gaan we starten, moeten we stationair draaien etc. Als deze niet aanwezig is, dan kan men de auto nog steeds starten omdat de ecu dan zijn gegeven bepaalt aan de hand van de andere sensoren.
Je heb een probleem wat komt, en weer gaat. Dat zijn klote storingen. Wat me opvalt is dat je niet door blijft zoeken naar het probleem. Een storing lost zich maar zelden vanzelf op en komt vroeg of laat terug.
Ik ga je het advies geven terug te vallen op de basis dingen.
1) vonkt hij? nee? schema's erbij en kijken wat verantwoordelijk is voor de spanning op je ontsteking
2) vonkt hij? ja? brandstof problemen
Ik zal je een tip geven,
de ecu is verantwoordelijk voor inspuiting en vooral... de ontsteking. De ecu en brandstofpomp zitten vaak om veiligheidsredenen aan elkaar verbonden. Geen vonk, geen brandstof.
Ik zou eerst eens opzoek gaan naar schema's, en daarna maar eens gaan kijken of de ecu stroom krijgt. Wel spanning, dan hoofdvedachte de hall-gever, geen spanning, dan opzoek naar het brandstof pomp-relais.
Zonder schema's ga je nergens komen! Er zijn hier op het forum best wel mensen die jou van schema's kunnen voorzien. En als je nou niet zo goed bent in electra, dan denk ik dat er bij jou in de buurt, best wel een forumlid is, die samen met jou een keertje er naar wil kijken.
suc6
Bedankt voor het advies ik zal het zeker bewaren en mocht hij er weer mee ophouden zal ik alles gaan nameten en nakijken.
Maar voor nu heeft het toch geholpen. dinsdag heb ik hem aantrokken een beetje remvloeistof na de luchtmassa meter ingespoten en me pa Duitsland in gestuurd die heeft een heel eind gereden alles goed schoon gebrand en nu is het nog steeds starten lopen.
En heb nu al meerdere mensen gesproken die deze methode ook kende en al vaker hebben meegemaakt dat dit de oplossing was