Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Schuifdak problemen type 81

  1. #1
    Timotheus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    33
    Posts
    184
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Schuifdak problemen type 81

    Ik heb een paar problemen met het schuifdak van mijn Audi 80. Bij aanschaf zag het dakje er zo uit:



    Ik heb hem behandeld met antiroest en dichtgeplamuurd. Lassen leek geen optie want het materiaal rondom de gaten (een aan beide kanten) was geen mooi geheel meer. Het waren 4 dunne laagjes metaal, dat leek onlasbaar. Hoe dan ook, na 2,5 jaar begint het toch wel weer erg krokant te worden. De meesten gaven me nog geen half jaar dus dat valt dan nog wel mee. Ik vind dat dit soort schuifdakjes erg aan de prijs zijn dus ik zou deze het liefst zelf opknappen. Zou het dan toch mogelijk zijn om een stuk rond het gat weg te snijden en er een nieuw stuk in te lassen?

    Dan komt probleem 2: na het plamuren heb ik het schuifdak opnieuw gespoten. Deze heb ik teruggezet en na hem 1x open en dicht te hebben gedraaid zaten er flinke krassen in de bovenkant, tot op het metaal. Ik denk dus dat het dak achter het schuifdak ook krokant aan het worden is? Is hier een oplossing voor?

    Probleem 3 heb ik zelf veroorzaakt. Het schuifdak wil nog wel open maar kantelen doet hij niet meer. Aan een kant komt hij omhoog, aan de andere kant niet. Ik dacht dat het gewoon plug & play was maar blijkbaar heb ik iets fout gedaan. Ik begrijp het systeem niet goed genoeg om te kunnen zeggen waar dit aan ligt, dus voordat ik het schuifdak weer monteer moet ik wel begrijpen waar dit aan ligt.

    Probleem 4 is een klein probleem, dat hendeltje waarmee je het schuifdak bedient, dat hoort volgens mij omhoog te blijven in dat kuipje in het dak? Het hendeltje waarmee je het draaimechanisme bedient heeft zo'n oranje press knop, volgens mij moet hij omhoog blijven totdat je op "press" drukt, maar hij hangt altijd naar beneden. Weet iemand waar ik dit hendeltje kan bestelllen?

    Dan probleem 5 alweer (sorry), dat hendeltje zit aan een soort blokje vast die aan de andere kant die ketting draait. Van het tandwieltje dat die ketting moet draaien is 1 tandje voor de helft afgebroken, en elke slag klikt hij dan ook (klinkt niet fijn). Ik heb geen digitale camera dus ik kan het niet echt duidelijk maken mbv een foto helaas. Dit blokje of alleen het tandwieltje zou ik ook willen vervangen.

    Onderstaande foto's tonen hoe dun het metaal rond het gat was. De derde foto was een half jaar na het opknappen van het dakje genomen (eerste bubbeltjes komen tevoorschijn).






  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Ik vermoed inderdaad dat de verstevigingsribben in het dak waar je schuifdak langs loopt ook roest vertonen. Er zit niet veel anders dan het losmaken van de hemelbekleding, niet echt makkelijk om te doen zonder de bekleding te slopen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    als je de ramen er tegelijkertijd uithaalt wel, de hemelbekleding zit tussen de rubbers geklemd namelijk. Maar dan wordt het wel een serieus klusje.
    my first quattro was a wilkinson

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Is het wel een origineel dak?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Zo te zien wel. Misschien even een foto van de bedieningshendel in de auto plaatsen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Timotheus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    33
    Posts
    184
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Alles is origineel en zo uit de fabriek komen rollen. Ik zal proberen morgen of overmorgen wat foto's te posten.

  7. #7

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Ik heb zo'n dakplaat nog wel liggen. Als je interresse hebt, stuur maar een PB.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Je hebt me een PB gestuurd maar aangezien je te veel berichten hebt opgeslagen moet je je box wissen. Ik kan je geen antwoord sturen.

    gr, Ruud

  10. #9
    Timotheus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    33
    Posts
    184
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Ik heb m opgeschoond, mijn excuses

  11. #10

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Je hebt je postvak toch nog niet goed opgeschoond...... ik kan je geen antwoord geven.

  12. #11
    Timotheus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    33
    Posts
    184
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Ik kreeg een bericht dat hij voor 90% vol zit, maar blijkbaar is dat dus al te vol. Ben nu bezig verder op te schonen.

  13. #12

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Probleem 1: Wordt denk ik een erg lastig lasklusje..
    Probleem 2: Er zitten 4 punten waarop je het dakje in hoogte kunt stellen. Wellicht staat/stond hij te hoog afgesteld?
    Probleem 3: Zul je toch echt het dakje voor moeten demonteren en kijken of alles nog zo zit als het hoort (waarschijnlijk iets afgebroken)
    Probleem 4: Heb je een chroom kleurige of een van kunststof? Kunststof heb ik nog voor je liggen, maar je hebt denk ik de chroom kleurige..
    Probleem 5: Er zit 1 los tandwieltje in, en 2 die aan 1 stuk zitten. Welke zoek je?

    Ik heb nog zo'n dakje in de schuur liggen, dezelfde kleur en ook een rot plekje, maar een stuk minder dan die van jou. Interesse? PB
    Laatst gewijzigd door RutgerZ; 22-06-11 om 10:38.

  14. #13

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Alles weer in orde? Mooi man.....

  15. #14
    Timotheus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    33
    Posts
    184
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Schuifdak problemen type 81

    Heb het een beetje druk met mijn studie de laatste tijd, dus ik heb er niets meer aan kunnen doen.

    Het dakje lekt nu als een gek maar ik kan van ruud een goede dakplaat overnemen dus als ik die toch moet overspuiten dan ga ik proberen het hele zaakje weer goed te krijgen (met open en dichtgaan).

    Wat je reactie betreft, mijn hendeltje is van chroom en het tandwieltje dat ik zoek zit aan de kant van de ketting (boven als hij is gemonteerd dus). Als ik het schuifdak eruit heb gehaald dan kan ik waarschijnlijk vrij snel zien of er iets is afgebroken of niet. Mocht dat zo zijn dan moet ik natuurlijk ook een nieuwe ketting/rails hebben. Dat laat ik tzt nog weten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •