Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Audi 80 B4 2.0 hapert

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 hapert

    Inderdaad, dus hier moet ik passen. De monopoint (zoals de mijne) heeft zo'n voetpakking en die wordt na verloop van tijd slecht. Over het 115 pk-type kan ik niet spreken.

    Ik heb een tijdje terug een Duitse vraagbaak over de Audi 80 B4 met benzinemotor op de kop getik, maar sinds mijn verhuizing ben ik het kwijt. Vervelend.

    Mocht ik iets zinnigs te weten komen, dan laat ik het weten. Succes!

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 hapert

    Hallo iedereen

    Ik zit ook met een Audi 80 2.0E 115pk die schokt. Ik ga proberen de problemen zo gedetailleerd als mogelijk te beschrijven.

    Eerst en vooral is het niet een constant probleem, zo zijn er van die keren dat ik niets voel, dat is meestal het geval bij een koude start. Wanneer hij goed en wel warm is gaat het lichtje van de koelvloeistof aan (dat lichtje brand zo nu en dan al een anderhalf jaartje, maar toen schokte de motor nog niet, mijn garagist zegt dat hij geprobeerd heeft om alle contacten te vervangen, maar dat lost het probleem niet op, volgens hem kan het geen kwaad, koelvloeistofniveau in het reservoir is ook normaal, temperatuur op de meter ook, al weet ik niet of die klopt) en wordt dit meestal gevolgd door inhouden van de motor. Je voelt het enkel wanneer je zachtjes gas geeft, bij stevig doordrukken loopt hij nagenoeg perfect. Bij stationair draaien voel je hem ook duidelijk sputteren, de motor loopt dan niet gelijkmatig, de uitlaatgassen stinken ook zeer sterk naar benzine, volgens mij iets teveel.

    Wat is er al vervangen:
    Bougiekabels + Lambdasonde

    De wagen moet binnen 3000 kilometer een groot onderhoud krijgen, ik zit aan 99000 kilometer.

    Hopelijk zien jullie hier een logica in, want zowel ik als mijn garagist weten het even niet meer.

    Alvast bedankt!

    Christophe
    Laatst gewijzigd door superkieksken; 13-06-13 om 13:40.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B4 2.0 hapert

    Dag Christophe
    Ik denk waarschijnlijk te eenvoudig, maar hoe lang heb je de auto? Heeft ie lang stil gestaan? Vuil of vocht in de benzinetank? Ik zou dat groot onderhoud liever zo snel mogelijk laten doen en zo nodig bij een andere garage.

    99.000 km is niks trouwens :-) De mijne (66 kw) staat nu op 234.000 km. Bij mij springt eens in de zoveel maanden even het oliedruklampje aan. Ik schrik me altijd een ongeluk, maar het gaat na een seconde of wat weer uit. Waarschijnlijk een kwestie van kortstondige kortsluiting. Ik peil zeer geregeld olie en de motor loopt verder prima.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •