Carb afstellen..?
Had hetzelfde probleem, ook alle punten gecontroleerd en vervangen. Probleem bleef. Één garagebezoek en 5 tientjes later weer lopen als nieuw.
Hallo,
Ik heb sinds kort problemen met de stationair loop van mijn 80. Het betreft motorcode SF
De motor schommelt tussen de 800 en 1100 toeren.
Dit was eerst altijd tussen de 800 en 850 zonder te schudden. Dit is nu wel het geval.
Tevens heb ik het idee dat de motor begint te schokken als ik het gas loslaat, als laatste merk ik dat bij overschakelen de motor niet zo snel meer in toeren zakt.
Inmiddels heb ik de volgende dingen vervangen/gecontroleerd.
- alle vacuüm slangetjes zijn vervangen.
- de voetpakking tussen de carburateur en de inlaat heb ik gecontroleerd (deze is niet kapot)
- Rotor verdeelkap bougies zijn vervangen
- Benzinefilter wordt jaarlijks vervangen
Aangezien er verder niet veel techniek aan het blok zit weet ik het even niet meer. Zijn er dingen die kapot kunnen gaan aan de carburateur? Er zitten een aantal vacuüm klepjes op die met stangetjes naar de gasschijf lopen. Kan hier iets kapot aan gaan?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Als je weet waar de remluchtsproeier zit denk ik als je die schoonmaakt al een helehoop kan oplossen.
Sommige carb. hebben ook ik weet niet hoe het heet een klepje wat dichtslaat als je de auto afzet erop, als dat geen goede verbinding met elec. heeft kan dat probleem misschien ook zijn?
Remluchtsproeier? dat is nieuw voor mij. Waar zou deze moeten zitten? Inmiddels al een deel van het probleem opgelost. Kwam er namelijk achter dat ik 95 had getankt i.p.v. 98 wat ik normaal tank. in het verleden liep de auto altijd wat minder op 95 Inmiddels zit er weer 98 in de tank en gaat het beter. Echter is het nog niet helemaal opgelost. Het toerental schommelt nog steeds tussen de 850 / 1100 toeren. hoe hoger het stationair toerental hoe minder snel het toerental zak bij het overschakelen. Het verbruik is opvallend laag gem. 1 op 15 terwijl dit normaal 1 op 13 is.
Als er voor mij iets nieuw is laat ik eerst google erop los, dan weet ik al een beetje meer.
Geef jou daarmee ook maar aan omdie erop los te laten ik weet jouw carb. niet wat vooreen erop zit namelijk, ik zou dan ook niet weten wat er mis aan kan zijn.