Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Goeie dag,

    Ik heb een Audi 80 met lek stroom na 12 uur zoeken naar het lek ( zat eerst lek in mijn radio, schakelaar tussen) heb ik er nog 1 gevonden.
    Die gaat recht streeks van mijn accu af, en ik kan niet vinden waar die kabel heen loopt. Vandaar de vraag of iemand het hier wel weet.
    Het get om mn Audi 80 b3 (89) sport edition.
    Hopelijk kan iemand me helpen want anders ben ik nog langer bezig want de Audi gaat verlopig nog niet de deur uit.

    Ik zal. Even proberen foto erbij tezetten dat lukte niet... Maar het gaat om de rooie kabel (als foto wil anders moet ik het thuis of pc even wijzigen)

    Groetjes van yalek

  2. #2

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Die loopt naar je zekeringkast en hier hangen zo'n beetje alle electrische functies achter. Ofwel: Je weet dus eigenlijk nog steeds niks. Heb je al met een amperemeter tussen de kabel zekeringen 1 voor 1 los getrokken?
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Ik snap de redenering niet van iemand die voorbij het Audi 80-subforum scrollt en denkt 'naaah, laat ik mijn vraag over een 80 toch maar in een algemeen subforum zetten'. Maar goed, toch maar weer eens verplaatst naar het 80-subforum in de ijdele hoop dat het de volgende keer wel goed gaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Meten met een amperè meter en dan in de hoofdzekeringkast zekeringen er 1 voor 1 uit trekken.
    Hoe veel lekstroom heb je?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81 Bekijk Berichten
    Die loopt naar je zekeringkast en hier hangen zo'n beetje alle electrische functies achter. Ofwel: Je weet dus eigenlijk nog steeds niks. Heb je al met een amperemeter tussen de kabel zekeringen 1 voor 1 los getrokken?
    Jaa ik heb allezekeringen en relais eruit gehaald lekt nog steeds. Eerst zat het onderzekering 4 en was het de radio...

    @Tom, Jaa Sorry, ik zat te twijfellen maar dan weet ik het voor het gevolg dat het onder Audi 80 valt..

    @Jarno ik heb 11.70volt lek hij is binnen halfuur leeg als ik gevult heb


  6. #6
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Dynamo al los gehaald?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Dynamo al los gehaald?

    Nja, daarom wou ik weten wat die kabel was.. maar kan alsnogeven kijkendenk ik... Maar volgens zown test was me accu en dynamo in orde...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Lekstroom meet je niet in volt maar in Ampere. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij de lekstroom dan gemeten hebt
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81 Bekijk Berichten
    Lekstroom meet je niet in volt maar in Ampere. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij de lekstroom dan gemeten hebt
    eerst met een lampje gekeken.. en daarna met volt, als ik alles erop had gaf ie 11.7 volt en met dkabel eraf gaf ie niks meeo had ik het ook gedaan met zekering 4 en die klopte ook... Maar het kan kln t je zegt... Me vader heeft een hoop verstand van auto's behalve als het om dat gaat
    Maar ik heb op die manier dus wel gevonden waar die ongeveer lekt... Maar hoe moet je het dan met doen want dan probeer ik dat ook... ik dan wel

    Die laatste zin even opnieuw mijn mobiel werkt niet mee
    Maar hoe moet ik dat doen dan:o?

    vinde

  11. #10
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Haha, amperè meet je met een amperèmeter multimeter of amperètang.

    je moet altijd in serie meten. Dus je haalt de + kabel van de accu af en 1 pen van de meter op de accu en de andere pen aan de kabel. Meestal MAX 10A! En dat heb je heel snel bij 12v.

    Amperètang kun je zo om de kabel heen hangen. Dan zie je het ook.

    dus nogmaals hoe veel lekstroom heb je?
    succes.

  12. #11
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Tja, dan ga je er wel vanuit als iemand met een multimeter aan de slag gaat dat ie deze ook op de juiste manier gebruikt...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarnoklein Bekijk Berichten
    Amperètang kun je zo om de kabel heen hangen. Dan zie je het ook.
    Moet je wel een betere type hebben, de meeste meten alleen AC stromen, bij een accu heeft dat dus niet veel nut. De duurdere versies kunnen ook DC meten. Alleen niet iedere hobbyist zal zo'n tang hebben liggen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: audi 80 lekstroom weet welk draadje alleen niet waarheen help! :x

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarnoklein Bekijk Berichten
    Haha, amperè meet je met een amperèmeter multimeter of amperètang.

    je moet altijd in serie meten. Dus je haalt de + kabel van de accu af en 1 pen van de meter op de accu en de andere pen aan de kabel. Meestal MAX 10A! En dat heb je heel snel bij 12v.

    Amperètang kun je zo om de kabel heen hangen. Dan zie je het ook.

    dus nogmaals hoe veel lekstroom heb je?
    succes.
    Als het wat mooier weer word zal ik kijken of zo lukt bedankt!

    EN @ al_bundy.. IK ben wel een hobbyist, maar ik heb 2 adressen waar ik terecht kan, 1 daarvan is euromaster waar ze al veel kunnen...(opzich :P) en bij een vriend van me moeder(Daar kwam ik ook altijd voor brommer enzo...) Maar die hebbe wel netjes gereedschap(Snap on enzo..) dat zijn geen amateurtjes :P dus dat komt wel goed

    PS: al_bundy, Hoor jij niet in een verotte dodge te rijden :P
    Laatst gewijzigd door Mondainai; 21-09-12 om 11:49.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •