Die loopt naar je zekeringkast en hier hangen zo'n beetje alle electrische functies achter. Ofwel: Je weet dus eigenlijk nog steeds niks. Heb je al met een amperemeter tussen de kabel zekeringen 1 voor 1 los getrokken?
Goeie dag,
Ik heb een Audi 80 met lek stroom na 12 uur zoeken naar het lek ( zat eerst lek in mijn radio, schakelaar tussen) heb ik er nog 1 gevonden.
Die gaat recht streeks van mijn accu af, en ik kan niet vinden waar die kabel heen loopt. Vandaar de vraag of iemand het hier wel weet.
Het get om mn Audi 80 b3 (89) sport edition.
Hopelijk kan iemand me helpen want anders ben ik nog langer bezig want de Audi gaat verlopig nog niet de deur uit.
Ik zal. Even proberen foto erbij tezetten dat lukte niet... Maar het gaat om de rooie kabel (als foto wil anders moet ik het thuis of pc even wijzigen)
Groetjes van yalek
Die loopt naar je zekeringkast en hier hangen zo'n beetje alle electrische functies achter. Ofwel: Je weet dus eigenlijk nog steeds niks. Heb je al met een amperemeter tussen de kabel zekeringen 1 voor 1 los getrokken?
Ik snap de redenering niet van iemand die voorbij het Audi 80-subforum scrollt en denkt 'naaah, laat ik mijn vraag over een 80 toch maar in een algemeen subforum zetten'. Maar goed, toch maar weer eens verplaatst naar het 80-subforum in de ijdele hoop dat het de volgende keer wel goed gaat.
Jaa ik heb allezekeringen en relais eruit gehaald lekt nog steeds. Eerst zat het onderzekering 4 en was het de radio...
@Tom, Jaa Sorry, ik zat te twijfellen maar dan weet ik het voor het gevolg dat het onder Audi 80 valt..
@Jarno ik heb 11.70volt lek hij is binnen halfuur leeg als ik gevult heb
Lekstroom meet je niet in volt maar in Ampere. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij de lekstroom dan gemeten hebt
eerst met een lampje gekeken.. en daarna met volt, als ik alles erop had gaf ie 11.7 volt en met dkabel eraf gaf ie niks meeo had ik het ook gedaan met zekering 4 en die klopte ook... Maar het kan kln t je zegt... Me vader heeft een hoop verstand van auto's behalve als het om dat gaat
Maar ik heb op die manier dus wel gevonden waar die ongeveer lekt... Maar hoe moet je het dan met doen want dan probeer ik dat ook... ik dan wel
Die laatste zin even opnieuw mijn mobiel werkt niet mee
Maar hoe moet ik dat doen dan:o?
vinde
Haha, amperè meet je met een amperèmeter multimeter of amperètang.
je moet altijd in serie meten. Dus je haalt de + kabel van de accu af en 1 pen van de meter op de accu en de andere pen aan de kabel. Meestal MAX 10A! En dat heb je heel snel bij 12v.
Amperètang kun je zo om de kabel heen hangen. Dan zie je het ook.
dus nogmaals hoe veel lekstroom heb je?
succes.
Tja, dan ga je er wel vanuit als iemand met een multimeter aan de slag gaat dat ie deze ook op de juiste manier gebruikt...
Moet je wel een betere type hebben, de meeste meten alleen AC stromen, bij een accu heeft dat dus niet veel nut. De duurdere versies kunnen ook DC meten. Alleen niet iedere hobbyist zal zo'n tang hebben liggen.
Als het wat mooier weer word zal ik kijken of zo lukt bedankt!
EN @ al_bundy.. IK ben wel een hobbyist, maar ik heb 2 adressen waar ik terecht kan, 1 daarvan is euromaster waar ze al veel kunnen...(opzich :P) en bij een vriend van me moeder(Daar kwam ik ook altijd voor brommer enzo...) Maar die hebbe wel netjes gereedschap(Snap on enzo..) dat zijn geen amateurtjes :P dus dat komt wel goed
PS: al_bundy, Hoor jij niet in een verotte dodge te rijden :P