Die naald komt er maar een beetje uit, en dan is het de messing bus die los komt uit de bovenste schaaldeel. Als deze maar ~5mm zakt dan sluit hij de toevoer volledig.
Meten is weten.
Vlotters was ik aan het leeghalen hier. Maar zezaten allebij even vol, heb ze helaas niet gemeten. Maar als zo'n naald los komt moet je dat toch zien? Komt dan die hele messing bus los of alleen het pinnetje met het veertje? Bout ga ik eerst sws regelen. En dynamo loskoppelen en aan de startkabels voeden. Toch maar even de dynamo uitsluiten. Mn radio doet ook erg raar namelijk
Zo.. het duurt even maar toch.. vlotters leken allebei wel goed te zijn en goed te werken inmiddels de zaak er weer opzitten. Ontsteking was op de stroboscoop geweest en stond goed volgens de monteur. Helaas was dit niet het geval want hij had af en toe zelfs een backfire. Dus nu op gevoel afgesteld en vloeibare pakking tussen de voetpakking gedaan. en waarempel na het terugzetten van de co schoef (die ik voor stationairschoef aanzag) terug gezet te hebben en wat spelen met de werkelijke stationairschoef.. schommelt het toerental tussen de 1050 en de 850 toeren! Ik heb nog ergens last van een beetje valse lucht maar waar precies.. geen idee. de pulldowndoos heb ik er tussenweg gelaten en de slang zo op de zijkant gedaan. Ik zal proberen pakkingpapier te bemachtigen aangezien ze voetpakking zelf wel heel is maar misschien de afdichting tussen de carb en de flens niet. hij bokt en schommelt wel erg in toeren maar dat is de valse lucht hoop ik. Ik ben er een blokje mee om geweest en hij trekt prima op Zo goed dat ik er achter kwam dat ik de koppeling moet gaan vervangen. Deze slipt als een gek helaas. Stapje voor stapje komt er schot in de zaak! Mijn dank is nu al groot
Inmiddels nog eventjes gezocht naar het lek en die lijkt bij de assen van de gaskleppen te zitten.
Eerst ga ik kijken of ik die keeringen kan krijgen. Anders komt er een complete set.
Nu heb ik nog een vraag. Als hij helemaal uitelkaar moet dan kan ik hem ultrasone laten reinigen.
Maar!.. moet de carb hierna ook helemaal opnieuw afgesteld worden?
Wegens omstandigheden en en andere drukte is het weer een tijdje geleden maar..
Ik heb inmiddels een 5 bak op de kop getikt en een andere carburateur! Ik zet er een pierburg 1b op.
Maar nu zit ik met de vraag. Past de Flens van een 1b carb op het bestaande spruitstuk waar nu de 2b5 op staat of zal er een verloopstuk gemaakt moeten worden? Of heeft iemand de maten van zo'n Flens en dan met name van de gaten voor mij?
Met vriendelijke groet Machiel
Dat gaat je wel 10pk kosten, de 1b is een enkeltraps carb waardoor je van 85pk terug gaat naar 75pk
Dat geeft niet ik heb best een zware voet dan kan ik dat mooi af leren. Zo'n 1b is veel simpeler namelijk. Als ik het klaar het laat ik de bevindingen hier wel even weten. Maar het past wel op het spruitstuk als ik zo'n rubber bestel?
Fijn. net een goeie 2b carb gevonden zat er net op liep stukken beter alleen zat er geen chicks op.
Ga je een proefrit maken met de cacavan.. barst er een koelslangetje..(was al iets te flexibel) gevolg blok loeiheet olie stoomde ervan.. af laten koelen slang gefixt en gevuld.. en jawel water op de zuigers. Kopje dr af gehaald en indd dikke zwarte sporen in de pakking.. hopen dat ik hem deze week weer klaar heb misschien direct alles maar venen vervangen aan koelslang.. foto's volgen..