Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: achteruitrijlampen gebruiken voor achteruitrijsignaal?

  1. #1

    Standaard achteruitrijlampen gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Is de remlichtschakelaar bij het rempedaal (Audi A2) te gebruiken om een achteruitrijsignaal af te tappen voor m'n Becker navigatieradio?
    In m'n Lupo heb ik een draad getrokken van één van de achteruitrijlampen, maar zit die 12V niet gewoon op die remlichtschakelaar?

    Verder zit er een andere antenne-aansluiting op de originele Chorus (female) dan op de Becker 7944 (male). Is hier een adapter voor te halen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.868
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Volgens mij geeft de remlichtschakelaar geen achteruitrij-signaal af. De schakelaar voor de achteruitrijlampen zit op de bak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Achteruitrijsignaal is pin 16 van de 17 polige blauwe stekker. Ergens links onder, aan de bestuurderskant. (wel ff checken)
    Laatst gewijzigd door avieravant; 15-08-10 om 12:31.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  4. #4

    Standaard

    Ik sliep nog een beetje vanmorgen...
    Remlichten en achteruitrijlampen door elkaar gehaald.
    Is er iemand die weet of kan opzoeken waar het achteruitrijlichten signaal (12V) bij de A2 loopt?
    Vanaf de lampen zelf achter loopt een blauwe draad met rode streep, maar bij de stekkers linksvoor achter het zijschermpje (dat is al los heb gekregen) kan ik deze draad niet terugvinden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avieravant Bekijk Berichten
    Achteruitrijsignaal is pin 16 van de 17 polige blauwe stekker. Ergens links onder, aan de bestuurderskant. (wel ff checken)
    Linksonder heb ik een rode, zwarte, witte en grijze stekker, maar geen 17-polige blauwe...
    Of bedoel je de stekkers in de 'kelderruimte' tussen de dubbele bodem bij de computer?
    Laatst gewijzigd door tom; 15-08-10 om 21:47.

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Moet er toch echt zitten. Op pin 16 zit een blauw/rode draad.


  6. #6

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Volgens mij moet ie in deze doos zitten onder de bekleding, bestuurderszijde
    daar.jpg
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  7. #7

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Aha! Toch in de kelder. Bedankt! Morgen het achteruitrij-signaal aansluiten, die komt op pin-2 van de ISO-stekker.
    De rest heb ik vandaag al bevestigd; GPS-antenne in het midden onder het dunne laagje plastic van de top van het dashboard (hopelijk voldoende ontvangst...), de microfoon aan het plafond achter de 'hemelverlichting'. Alleen 4 en 7 van de ISO-stekker nog omdraaien en dan kan de Becker 7944 worden gemonteerd.
    Nogmaals dank voor de hulp.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: remschakelaar gebruiken voor achteruitrijsignaal?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avieravant Bekijk Berichten
    Achteruitrijsignaal is pin 16 van de 17 polige blauwe stekker. Ergens links onder, aan de bestuurderskant. (wel ff checken)
    Helemaal goed!
    Draad getest, afgetapt en aangesloten.
    Dank!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •